Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. AnonymBruker

Hvorfor er ikke slike utsatte vannovergøringspunkt inngjerdet.

Noe sørger våre politikere for tror jeg. Anonymkode: b06dc...d57
  3. AnonymBruker

Man må være frisk for å kunne være syk

Dette er det veldig mye sannhet i iallefall i kommunen her hvor man leser i lokalavisa at politikerene har satt hverandre i stevne om å gjøre innsparinger i egen galskap. Om det bare var så vell.Hvor sparer de inn. Syke, gamle og uføre og alle svakerestilte grupper som vel finnes kan. At folk blir syke må man bare regne med spesielt i sammenslåtte kommuner med stort folketall og mye tilreisende hele året. Men det gjør de ikke i denne kommunen tror jeg. Om de ikke har noe i jakkeslaget eller ermet da eller kan trylle? Jo man må være særs frisk for å være syk eller nærmeste for å stå på kravet om hjelp. I denne kommunen. Så veldig forskjellig tror jeg dessverre ikke ting er andre steder i landet. Man trenger faktisk ikke være fra Langtvekkistan for å hatt et helvetet av et liv. En vanlig gjennomsnitt norsk kommune holder i lange baner. Håper du får hjelp så smått om senn. Anonymkode: 87405...73c
  4. Today
  5. AnonymBruker

Jeg er bitter.

Prøve å forstå hvilke ganger det er det lille over Jeget på skulderen ens som snakker og er altfor streng mot deg selv. Man må prøve å forstå seg selv mere tror jeg. Være litt snill med seg selv også. Når folk er mye syke noe man naturlig blir etter en så tøff livstraumer så er alt overskuddet lite ganske enkelt. Slik ville alle hatt det. Kanskje du er så dårlig at du trenger en prat med fastlegen.En medisin kan være grei å ha ved behov om man har liten oppfølging ellers. Anonymkode: aecab...064
  6. AnonymBruker

Er det bare bipolare her inne

Nei jeg er ikke bipolar. Det er mange her som ikke har bipolar lidelse. Anonymkode: a57d4...84b
  7. AnonymBruker

Jeg er bitter.

Nei, livet er ikke rettferdig. Det er sikkert. Overgrep og vold, og utstøting er noe av det værste man kan oppleve, og du har opplevd det alt. Det gjelder jo å prøve å få det godt resten av livet. Men det er jo lettere sagt enn gjort. Det å treffe andre med samme erfaringer tror jeg kan være bra. Støttegrupper og slikt. Anonymkode: b1d3c...b2f
  8. Yesterday
  9. emilie321

Jeg er bitter.

Fastlegen er der for deg. Han/hun kan også henvise deg videre så du kan få hjelp til å bearbeide det vonde. På den måten kan du få det bedre og da vil du mest sannsynlig få mindre slike tanker. Prøv da vel, kanskje du blir positivt overrasket
  10. frosken

Kupton: jeg trenger noen råd for å komme meg videre i livet

Det er meningsløst å påbegynne et studium når du er så ustabil. Du kan selvfølgelig klare å ta en mastergrad, men forutsetningene er ikke tilstede akkurat nå. For meg høres det dumt ut å bruke opp studiemulighetene dine i en fase hvor det hovedsakelig vil komme negative ting ut av å studere. Selv om det bare en noen få samlinger i løpet av semesteret, så vil du bli oppfattet som påfallende dersom du møter opp før du er friskere.
  11. AnonymBruker

kan været gjøre folk trøtte?

Våren er følsesmessige krevende og det kan man lett bli trett av. Jeg tror ellers all slags vær kan gjøre en trett. Husker tørkrsommeten i fjor. All virksomhet var minimumsvirksomhet. Var veldig trøtt. Anonymkode: a31d3...79d
  12. AnonymBruker

Jeg er bitter.

Hva kan fastlegen gjøre med sånt. Nei, det kan man lure på. Anonymkode: a225f...a96
  13. AnonymBruker

Hvordan få de til å glemme den gammle meg ?

Ok. Det er kanskje det som er best for meg. Da gjør jeg det! Tuuusen takk🙏🏻 Anonymkode: 9d3c4...ea7
  14. AnonymBruker

Jeg er bitter.

Opp i ledertrøya i eget liv😊 Anonymkode: aecab...064
  15. AnonymBruker

Jeg er bitter.

Hva hjelper det å klandre seg selv slik du gjør? Ta det opp med fastlegen og få det ut av verden. Anonymkode: aecab...064
  16. Surrehuggu

Lithium

Beklager dumt spørsmål. Gidder ikke å bry meg om jeg har type 1 eller 2. Spiller Ingen rolle. Jeg er møkk lei hele bipolaren og alle spørsmålene rundt medisiner. Kunne ønske jeg ikke hadde den sykdommen. Men for å bli kvitt den må jeg kastes/destrueres.
  17. Surrehuggu

Lithium

😅 Takk for svar. Ville du ha prøvd Litium på en pasient som du mente hadde BP 2?
  18. Undulaten

Barnevern og psykisk helse

Jeg har gitt opp barnevernet. De hører ikke på meg og mine barns erfaringer. Følger meg ikke opp, men står stand by med en far og eksmann som har utøvd psykisk vold mot oss og som har barna mest. Jeg har ikke ork og overskudd til å ha barna mer enn jeg har. Og barnevernet gir blaffen i meg og mine meninger. Det har liksom ikke noe å si, selv om bekymringsmeldingen da kom fordi jeg var innlagt på DPS for x'te gang pga alvorlig depresjon.
  19. kupton

Lithium

Den så jeg ikke. Slutter aldri å forundre meg over hvilke konklusjoner det er mulig å komme til. Litium fungerer bedre mot oppoversvingninger enn Lamictal. Men ved BP2 er en ikke så opptatt av å forebygge oppoversvingninger. En satser mer på å ta dem ned raskt når de kommer.
  20. Hei. Jeg begynte å få kløe i underlivet natt til i dag og det har bare fortsatt i dag. Jeg valgte å gå på do og ta et speil for å undersøke underlivet. Da la jeg merke til at den så litt annerledes ut. De indre kjønnsleppene mine har blitt krøllete på en måte. Har ikke hatt det sånn før. Det ser nesten ut som underlivet mitt har «gått ut på dato» om jeg kan si det sånn. Har også hatt veldig rar mensen/blødninger de to siste månedene. Graviditet er utelukket da jeg har tatt tester hjemme og også vært hos legen og sjekket. Kan dette ha en sammenheng med blødningene? Skal til gynekolog på torsdag, bare lurer veldig på hva det kan være. Søkte på nettet og fant noe som heter lichen sclerosus. Veldig skummelt om det er det.
  21. AnonymBruker

Da hadde jeg flyttet vekk fra all sladder og rykter. Du greier deg fint uten det. Leave the old life behind and start a new one! Anonymkode: ca0ee...659
  22. elina777

Lithium

Jeg ville ikke tenkt jeg har bipolar 1 såfremt jeg ikke har opplevd å blitt tvangsinnlagt med mani. Var etter det skjedde de begynte skrive bipolar 1 i mine papirer
  23. Surrehuggu

Lithium

Så Litium funker ikke like godt på hypomani? Må si at jeg ikke forstår meg helt på dette. Men jeg har hatt en del blandede episoder, og for alt jeg vet så kan jeg jo også ha hatt mani bare at det er blitt feiltolket som hypomani?
  24. Surrehuggu

Lithium

Så hvis man som bipolar får utskrevet Litium av psykiateren, så mener han at det er BP1 som feiler pasienten? Rart at jeg ikke har fått noen direkte beskjed om at jeg har type 1, da. Det jeg fikk vite for noen år siden var at jeg har type 2. Men Lamictal ++ førte vel ikke frem til målet, og da prøves det med Litium i stedet, kanskje. Jeg skal jammen spørre legen neste gang om han tror jeg har type 1 siden jeg ble satt på Litium. Litt interessant informasjon å få i grunnen. Synes det er merkelig at han ikke har sagt noe.
  25. AnonymBruker

Jeg har oppført meg ordentlig i 2 år… føler at det er mere enn nok tid til at de skal legge merke til det :// lengere enn dette klarer jeg ikke å vente Anonymkode: 9d3c4...ea7
  26. Janus30

Lithium

Fordi mennesker med Bipolar 2 ikke blir maniske.
  27. kupton

En på over 50 som fikk diagnosen asberger

Uansett om det er et flertall av menn med Asperger som er enslige, er ikke det å være i et forhold noe som utelukker diagnosen.
  28. kupton

Lithium

Fordi det ved BP2 er tilstrekkelig med Lamictal.
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...