Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. stjernestøv

    Hvorfor er det så vanskelig å diagnostisere psykoselidelse?

    Hos meg var det lett å utrede, første gangene i kontakt med psykiatrien fylte de ut skjemaer som jeg svarte på. Og vi snakket jo om ting.
  3. AnonymBruker

    Hvorfor er det så vanskelig å diagnostisere psykoselidelse?

    Å utrede skulle det stå. Ikke diagnostisere Anonymkode: cf4bb...d6c
  4. AnonymBruker

    Til dere som er homofile eller bifile

    Min sønn fortalte meg i går at han er bi. Han er i starten av tenårene. Jeg synes han er modig og har ikke noe imot det i det hele tatt. Men jeg blir bekymret for hans psykiske helse. Han har i utgangspunktet flere risikofaktorer for psykisk uhelse. Nå har han en til. Det er jo kjent at mange som har en annen legning sliter med psyken. Hva kan jeg som mor gjøre? Hvilke råd ville dere gitt en ung gutt som bare har fortalt dette til helsesykepleier og mor? Anonymkode: c0fde...8d8
  5. Spesielt på personer med mer komplekst sykdomsbilde og som har vært syk siden de var barn? Anonymkode: cf4bb...d6c
  6. ISW

    Fysiske symptomer på depresjon?

    Det finnes mange AD, og de aller fleste vil finne et som fungerer. Det er litt skummelt å gå med ubehandlet depresjon. Jeg håper du vil ta kontakt med fastlegen din og få den hjelpen du trenger.
  7. Bort fra religiøs overtro. Biden & Co gjør en rimelig god jobb (men de kan gjerne finne en yngre og mer vital kandidat). Fire nye år med trumpeten ville vært en katastrofe. Anonymkode: e2407...559
  8. AnonymBruker

    Fysiske symptomer på depresjon?

    Føles veldig kognitivt ja. Men også veldig fysisk. Så jeg vet ikke. Har forsøkt ad tidligere men uten effekt. Vet ikke om jeg tør prøve igjen Anonymkode: ea308...85b
  9. Jeg tror dette er litt kultur? Nå syns jeg for ordens skyld at noe BØR rapporteres ( og ikke mye! ) men det er så mange forventninger og konfliktskyhet + ekstrem lav terskel for å bli krenket og ikke minst bære det med seg... til at andre rydder opp. "Ring politiet" "si fra til leder" "si fra til styret" "si fra til rektor" og..."kontakt media" 🙃 Å rydde opp selv er mange bemerkelsesverdige dårlige på!
  10. Jeg har heller aldri rapportert. Forundrer meg stadig over disse faste brukerne som stadig rapporterer alt mulig. Det er nok de samme 3 stykkene som rapporterer hver gang. Anonymkode: 615f5...25e
  11. Du har helt rett! Og jeg syns faktisk @Frosken har mange gode svar også. Da inngår jeg våpenhvile! Og takk, og god påske du også forresten.
  12. AnonymBruker

    jeg sa ifra til behandleren min at jeg er her inne

    Fint at du sier "vi" og dermed inkluderer deg selv. Vitner om selvinnsikt. Med det sagt skammer jeg meg ikke over å være en del av dette "vi"-et, jeg er ganske barnslig til tider og det lever jeg helt fint med. Anonymkode: 036df...cef
  13. AnonymBruker

    Nok en familie drept i Norge i år.

    Hva mener du med enkel sjel? Lav IQ? Anonymkode: 3d7e2...16d
  14. ISW

    Fysiske symptomer på depresjon?

    Det hørtes veldig ubehagelig ut. Jeg tror følelsen du snakker om skyldes at musklene rundt skallen kan være veldig stramme for det første, og for det andre at depresjonen svekker deg litt kognitivt. Får du noen behandling mot depresjon?
  15. Kashmir

    jeg sa ifra til behandleren min at jeg er her inne

    Jeg skulle ønske Adnin var like direkte på alle forum... For en jævla gjeng med unger vi kan være her noen ganger!! Det er HELT latterlig!
  16. Fremover mot hva? Meningsløshet og ingen vilje til å bevare noe som helst. Alt går bakover i Vesten, og snart ser vi ikke ut som et vestlig land i det hele tatt. Dette er kun fremover, om en mener verden utenfor Vesten er bedre enn vesten. Og ja lov å mene det. Gir mening at folk vil støtte han, når en ser hvor urettefrdig behandlet han (og hans støttespillere) blir til forskjell fra den "andre siden" Når venstresiden brenner ned byer med BLM opptøyer, og undergraver demokratiet, så skjer følgende: 1 Kamala harris bidrar til å samle inn penger så de som brenner ned byene ikke må sitte inne i vente på dom, men kan gå rett ut og brenne ned mer og/eller drepe folk (det skjedde bla.a). 2. de får latterligt lave straffer. F.eks 2 av de som brente ned en butikk (wendy s) fikk 500 dollar i straff, 5 års prøvetid - "hey ikke brenn ned noe mer neste 5 år da så er alt greit", og 150 timer "samfunnsstraff". OG, de aller fleste fikk ingen straff og mange fikk faktisk betalt i de woke byene, byene betalte ut "settlements" til de voldelige opptøyerne, bla.a i ny og detroit fordi politiet var så slemme og bla.a brukte tåregass mot de voldelige demonstrantene, ACAB! Ok, så, venstreradikale som raserer samfunnet, får hjelp fra høyeste hold, omtrent null straff og ofte betalt i ettertid fordi det er så synd på dem at politiet brukte tåregass etc (som var vell fortjent). Hva med en perosn på høyresiden som" trespassed" i kongressbygget (uten å utøve vold helt fredelig demonstrasjon fra hans side) fikk flere år i dom, ingen støtte, ingen betaling, Mens de voldelige aktørene (tilsvarende hva BLM var) fikk flere tiår. Sånn kan ikke et samfunn være, loven må være lik, for alle. Og nei jeg sier ikke at jan-6 folka fikk for høy straff, jeg sier BLM folka alle som en burde vært buret inne tilsvarende jan.6 folket. Tenk om det var motsatt, si hvis du er svart så får en 10 år fengsel for vold, mens er du hvit får du prøvetid og 500 dollar. DERE, ville aldri sagt at det var OK, men, siden høyresiden er "deplorables" så er alt greit.... Trump må vinne, og Trump må få ryddet opp i USA skal de ha noen fremtid. Er Trump perfekt? Nei. Men bedre enn en halv-dement person som ikke kan snakke eller finne veien opp til eller ned fra en scene, som inviterer millioner av ulovlige falske asylanter til landet UTEN en plan. Biden har vært en katastrofe for USA, og folket vil aldri gå med på 4 nye år med han. MAGA! Anonymkode: b8dcc...a64
  17. AnonymBruker

    Fysiske symptomer på depresjon?

    Ja du har kanskje rett i at det ofte er en angstkomponent i tillegg Jeg føler jeg har en dyne rundt hjernen hele tiden, er svart hull inni hodet nærmest. Og sliter med synet innimellom og generelt mye «ubehag» i hodet- dirring og kribling. Blir også veldig mye verre av alt dette av å prøve å være sosial etc- blir helt koko🤡 Anonymkode: ea308...85b
  18. ISW

    Hva er beste behandling for overspising?

    Hvis du er redd for bivirkningslisten for Wegovy, så bør du virkelig ikke lese den for Topimax.
  19. ISW

    Fysiske symptomer på depresjon?

    Depresjon kan gi mange fysiske symptomer. Men ofte er det angsten som gjerne følger med depresjonen som forårsaker en del av det. Eksempler: Treg mage er gjerne et depresjonssymptom, mens diare mer hører til agitert depresjon/angst. Muskelsmerter og stramme muskler kan oppleves ved depresjon, men er ofte også et angstsymptom. Hodepine eller trykk i hodet er vanlig ved begge deler. Samme med dårlig søvn, hjertebank og kvalme.
  20. I dag
  21. ISW

    Brintellix - vil det gå over?

    Hei, Har du erfaring med at SSRI/Brintellix hjelper mot slik avflatethet eller anhedoni, eller trengs da et mer stimulerende middel evt i tillegg?
  22. stjernestøv

    The Voice

    Syns det er bare flinke der Var litt artigere med idol når folk trodde de kunne synge men ikke kunne det, det var jo underholdning.
  23. Nå synes jeg dere to skal gjøre en virtuell handshake og ta våpenhvile i påsken Jeg synes det er interessant å lese det begge dere skriver, men dere trenger mer aksept for hverandres meninger selv om de er veldig ulike. Jeg tror du @Kashmir får litt "fnatt" av autoriteter og skråsikkerhet, men jeg synes ofte det ligger en solid kompetanse i svarene til @frosken og det ligger noen tiårs erfaring her inne fra også. Husk også å kritisere hverandres sak og ikke person. God påske til begge to
  24. erik123

    The Voice

    Beste sangkonkonkuranse på lenge. Mange flinke her.
  25. AnonymBruker

    Depresjon og forvirring

    Hvis du ikke liker temaet "forvirring, uvirkelig osv" så IKKE trykk deg inn på slike tråder som helt åpenbart har dette som tema. Istedenfor å drive å rapportere alt mulig så slutt heller å respondere. Anonymkode: 1d45e...003
  26. AnonymBruker

    Brintellix - vil det gå over?

    Tusen takk! Jeg glemte dessverre medisinene mine hjemme på 10 dagers ferie, så har ikke begynt å ta dem igjen. Ville høre litt erfaringer og snakke med legen først, for hvis det er sånn at jeg ikke skal fortsette på dem, er det like greit å ha vært 10 dager cold turkey.. Sender styrkeklem til deg, håper du føler deg bedre snart! God bedring! Jeg vet at mange har en flathet grunnet depresjonen, men jeg har ikke følt meg så flat og likegyldig som før jeg begynte på brintellix, derfor jeg lurer på om dette vil gå over, eller om brintellix ikke er det rette for meg. Anonymkode: 56402...325
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...