Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. AnonymBruker

    Til dere som er homofile eller bifile

    sikkert også knyttet til kjønnsroller også, menn som har sex med menn blir gjerne sett på som mindre mandige. derfor også så mye tabu rundt menn som er homofile/tabu. Anonymkode: 88f9e...246
  3. Worriesome Plenty 2

    Til dere som er homofile eller bifile

    Jeg tror menn har mer aksept for å ha bisexuell kvinnelig partner, enn motsatt. Mulig dette stammer fra da hiv var en dødelig sykdom. På gruppenivå er menn som har sex med menn svært promiskuøse. Dette er ikke en miming, men fakta. Og jeg sier på gruppenivå. Mange unntak finnes.
  4. AnonymBruker

    Min behandler synes at å ta selvmord er en egoistisk handling

    Tenker det må være veldig belastende for pårørende til de som har begått selvmord å høre at det var en egoistisk handling. Her burde man virkelig trå varsomt Anonymkode: 57e97...bb2
  5. KatarinaV

    Min behandler synes at å ta selvmord er en egoistisk handling

    Helt enig med alt du skriver
  6. AnonymBruker

    Min behandler synes at å ta selvmord er en egoistisk handling

    Jeg har selv vært svært langt nede over lang tid og det var først og fremst tanken på smerten det ville påføre mine nære som fikk meg til å avstå fra selvmord. Samtidig tenkte jeg at hvis det på enda lenger sikt ikke ble bedre, måtte det på et tidspunkt være greit at jeg fikk slippe, selv om det ville smerte de jeg er glad i. Det er ikke enten/eller, men derimot komplekse og sammensatte problemstillinger som berøres rundt dette tema. Anonymkode: 8911d...f2d
  7. AnonymBruker

    Ligger rett ut av for mye stimuli (?)

    Det går treigt her dessverre- men sånn er det jo Skjønner at du ikke kan legge deg ned. Men vær obs på at når varseltegnene behynner å komme og man bare pusher videre så kan det smelle og det hardt til slutt. Ikke sikkert det vil skje med deg eller at det er dette som er problemet for deg- men en dyrekjøpt erfaring herfra kanskje også er jo kropp og psyke sammensatt.. så ikke alltid så lett Anonymkode: ecb5d...9bf
  8. påskelilje

    Nok en familie drept i Norge i år.

    I den saken i Kristiansand for noen måneder siden, der en mann drepte sin kone og datter på ca 8 år og etterpå seg selv, var de involverte ikke norske statsborgere.
  9. KatarinaV

    Min behandler synes at å ta selvmord er en egoistisk handling

    Du mener man er pliktig til å holde seg i live mot sin vilje i årevis for andres skyld? Et etisk spørsmål og jeg er uenig med deg. Dessuten glemmer du det faktum at mange som begår selvmord eller vurderer det er så syke at de oppriktig tror de gjør sine nærmeste en tjeneste ved å forsvinne.
  10. Everybody

    Min behandler synes at å ta selvmord er en egoistisk handling

    Ja det gjør de i mindre eller større grad. De pårørende kan også være forberedt på det fordi de vet vedkommende sliter.
  11. AnonymBruker

    Min behandler synes at å ta selvmord er en egoistisk handling

    …og ved å ta selvmord overfører de smerten på de rundt i stedet. Anonymkode: 8911d...f2d
  12. Grendel

    Nok en familie drept i Norge i år.

    Jeg har ikke nevnt nasjonalitet, men jeg har også inntrykk av at de fleste er norske.
  13. Krøll47

    Ligger rett ut av for mye stimuli (?)

    Har ikke rukket å hatt det stabilt over tid ennå. Ganske brå overgang mellom litt på oppsida, slik jeg egentlig vil ha det, til energiunderskudd. Tror ikke det er så fryktelig unormalt heller. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke. Bare kjenner at det er slitsomt ar det er sånn. Mulig det er mer en følelse av stress enn faktisk høy puls. Ligger bare på 72 nå, men er nok stressende å vite at jeg må opp og underholde familien, men egentlig være helt slått ut. Hadde det vært opp til meg hadde jeg ikke vært oppe mange timene i døgnet. Dette var leit. Skjønner at det er en kjip tilværelse. Har ikke lyst til å komme dit du er. Går ut fra at du ikke har noen løsning på problemet. Ufør virker veldig uattraktivt. Ser den. Neida. Det er ikke første gangen. Det skjer oftere og oftere. Flere ganger nå de siste fem år. Før det måtte jeg ti år tilbake for å se tilbake på en skikkelig tung omgang. Jeg kjenner at jeg blir demotivert og har lite lyst til å gå fremover i livet. At det skjer deg også og du bekrefter det, er jo ikke feil. Vi må takle å lese om andre, so no worries. Hvordan går det med deg da? Er det fremgang? Jeg har ikke mulighet til å ta det med ro. Jeg har barn og må ta vare på dem. Det blir alltid kommentarer hvis jeg er sliten og vil hvile. For få måneder siden ble jeg også meldt til barnevernet fordi jeg var deprimert og sliten. Ingen hendelser. Kun at jeg virket sliten. Nå er jeg sliten igjen, men tror ikke jeg er deprimert. Men er konstant stresset over at jeg ikke kan tillate meg selv å legge meg ned. Når barna ikke er der kan jeg ligge hele tiden utenom jobb og det gjorde jeg mye de siste gangene. Påskeferien er veldig lang på familiebesøk. Det er jo hyggelige øyeblikk men det er slitsomt å sitte mye rett opp og ned på en sofa og forsøke være til stede men egentlig bare ville legge seg ned. Så kommer disse nyhetssendingene inn og tukler det til i tankene mine. Tar liksom alt inn ufiltrert også blander katastrofesituasjonene fra nyhetene seg inn i min egen følelse av å være stresset. Ikke at jeg mener at det har noe med MEG å gjøre, men forsøker løse problemene med menneskeheten og blir sliten av at jeg ikke kommer frem til noe annet enn at det verden er helt fucka og at jeg ikke ser frem til å være med videre. Det skal jeg da! Men orker ikke.
  14. Everybody

    Min behandler synes at å ta selvmord er en egoistisk handling

    Det du sier her har ingenting med svaret mitt å gjøre.
  15. AnonymBruker

    Nok en familie drept i Norge i år.

    Vet ikke om det du sier er rett. Men jeg kan bare huske saker hvor norske personer drar inn barna sine. Ingen utenlandske. Anonymkode: 3d7e2...16d
  16. AnonymBruker

    Min behandler synes at å ta selvmord er en egoistisk handling

    Det vet du ingenting om. Mange er så langt nede at de ikke evner å Stå opp om morgenen. Er kvelt av angst og depresjon og alt er bekmørkt. Likevel står de i det og tar steg for steg. kommer seg sakte men sikkert opp igjen. å få hjelp er helt nødvendig Anonymkode: 94297...3e6
  17. Grendel

    Nok en familie drept i Norge i år.

    Omtrent like mange kvinner som menn dreper sine egne barn. Forskjellen er at kvinner ikke dreper mannen. Drap på egne barn må være en av veldig få forbrytelser hvor menn ikke er overrepresentert. Derfor synes jeg sitatene virker litt ensidig vinklet. Det må være andre ting enn såret maskulinitet og patriarkalsk kvinnehat Jeg finner mange linker som viser at kvinner er godt representert og her er én: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18618528/
  18. Everybody

    Min behandler synes at å ta selvmord er en egoistisk handling

    De som mener selvmord er egoistisk har ikke hatt en såpass stor indre eller fysisk smerte at man ikke orker mer.
  19. AnonymBruker

    Det er skremmende mye ignoranse..

    Medisiner er på resept og foreskrevet av lege, og oppfølging når man er syk. å ruse seg er både ulovlig og fører ikke til å hjelpe seg selv til å bli frisk. da skaper man bare et nytt problem. overspising er det samme. Det demper noe der og da, men fører med seg mer vansker på sikt. Handler ikke om å dømme andre, men å motivere til å klare hjelpe seg selv. overspising og rus fører ikke til tilfristning Anonymkode: 48119...60b
  20. AnonymBruker

    Den store avsporingstråden

    Det kan ihvertfall ikke være vy som kjører dette toget for her går alt på skinner! Anonymkode: 7d6aa...a19
  21. Everybody

    Min behandler synes at å ta selvmord er en egoistisk handling

    Nei, det er ikke egoistisk. De vil bare ha slutt på smerten.
  22. I dag
  23. AnonymBruker

    Brintellix - vil det gå over?

    Skal prøve meg igjen - så kan oppdatere om hvordan det går fremover! Anonymkode: 56402...325
  24. AnonymBruker

    Min behandler synes at å ta selvmord er en egoistisk handling

    Et veldig godt innlegg. Det blir for enkelt og si at selvmord det er en egoistisk handling. Det er mye mer komplisert. Noen ganger kan det også være en lettelse for de som sitter igjen. En følelse som sikkert medfører mye skam. Anonymkode: 57e97...bb2
  25. Osten

    Det er skremmende mye ignoranse..

    Det er enkelte «tilstander» som fremdeles er skambelagt i samfunnet. Rusavhengighet, overspising, det å være gammel, eller dum er noen. Det har ikke med ignoranse å gjøre, tror jeg. Det er mekanismene i oss som trenger å ha noen i nedre sjikt, noen å se ned på? Folk uten høyere utdannelse også, blir sett ned på. «Livets harde skole» er noe vi har lov å sjikanere bl.a, folk som er «enkle i hodet». Så er du gammel, tjukk, rusavhengig og uten høyere utdannelse stiller du svakt.
  26. AnonymBruker

    Ligger rett ut av for mye stimuli (?)

    Jeg kjenner meg igjen. Men for min del er den utslittheten du beskriver utg punktet og så blitt psykiske følger av det. Jeg tror ikke man Bør presse seg når man opplever dette- det gjorde hvertfall for min del at kroppen fortsatte å hyle høyere og høyere og alt ble bare verre og verre høres ut som du trenger hvile Dette er også symptomer på utbrenthet, utmattelse / me og long covid så pass på☺️ Anonymkode: ecb5d...9bf
  27. frosken

    Påskekrim?

    Jeg synes Blue lights var heftig - og glad jeg så den. Litt overraskende at den ble presentert som påskekrim. S
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...