Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. AnonymBruker

Spyr når jeg pusser tennene

Hvis det har kommet nylig? eller har du vært sånn hele livet? Eller kom det når du begynte på lithium? Anonymkode: 67245...23d
  3. Man tenker sitt. Tenker jeg Indiske og tamilske innvandrere gjør det bedre enn muslimer. Selv om de er nært beslektede folkeslag, så jeg tenker kultur har mye å si. Og også religion. Religion er ikke akkurat noe som folk vokser på. Anonymkode: 6a753...d76
  4. Det er ikke rasistisk å påpeke forskjeller. Først om man hevder den ene rasen/gruppen er mer verdt enn den andre er det problematisk, mener jeg. Anonymkode: 33fed...9f1
  5. Villanda

Morsomme/ teite ting du har gjort som manisk

Ok. Ikke til akkurat det da. Beklager. Men ble litt forvirra nå egentlig, for du har jo også svart på spørsmålet til ts..
  6. AnonymBruker

Morsomme/ teite ting du har gjort som manisk

Har ikke vært så mye manisk tror jeg. Husker i grunnen mest de triste tingene. Alt er ikke så lett når folk blir syke og kanskje mangler språk for hva de ønsker å uttrykke. Kan skje både en selv og andre på samme avdeling. Følelser og opplevelser som vanskelig har en form på en måte. Ofte mangler en felles referanseramme når man er på det sykeste. Bare helt forferdelig. Det er ofte så mange omstendigheter i livet som kan gjøre at vi alle kan bli syke bare presset og livet blir hardt nok. Men det er ikke sikkert man bør snakke med alle om alt. Åpenhet er kanskje ikke alltid det rette i møtet med et ofte ansiktsløst "system." Kanskje bedre å bare le litt.😊 Anonymkode: 71b78...2ca
  7. Today
  8. AnonymBruker

ferie

Noen av oss har god hukommelse, og legger merke til og husker alle små detaljer automatisk. Lite å gjøre med det. Anonymkode: 8072f...4e9
  9. Fakta skal alltid på bordet. Anonymkode: 97532...aa4
  10. Nicklusheletida

Ukens trening uke 20

Jeg er også på etterskudd og nå husker jeg ikke hvor mye jeg trente, men tror det var 2-3 ganger på Evo og endomondoen viser søndagstur på 1.3 mil forrige uke.
  11.  cilie

ferie

Forvirring kan vel også oppstå for trådstarter når vedkommende likevel gjenkjennes på skrivemåte og agenda på tross av flere brukere/nick.
  12. FjellOgDalar

Ragnarock feeling og manglende kriseplan

Det er ikke for seint å sette opp kriseplan. Jeg var og negativ til det i sin tid, så det ble flaut å måtte krype til korset og si at jeg ønsket det likevel. For ettertiden har jeg ikke angret. De siste årene har jeg og hjelpeapparatet hatt et langt bedre samarbeid rundt hvem som gjør hva og når om det røyner på. Slik er det blitt mye mer oversiktlig for oss alle, og jeg er sikret at jeg får den hjelpen jeg trenger raskt om egne grep ikke er tilstrekkelig. Man kan alltid endre på en slik plan ved forandrringer. Nå finnes det en app som heter min plan. Anbefaler en titt på den :).
  13. Thebutterfly

ferie

Enig. Jeg forstår ikke hvordan folk kan være så flink med å samle alt mulig gammelt av informasjon om brukere. Forstår ikke hvordan de klarer eller i det hele tatt orker og gidder å holde på info fra tråder opp gjennom årenes løp. Men mulig de har en høy interesse for det. I blant så ser de ikke sammenhengen og begynner å blande brukere og rote. Og da blir de fullstendig forvirret over hva som de husker rett eller ikke. Er nesten fascinerende å se hvor flinke folk er å følge med på brukere her inne.
  14. Drømmeautomat

Hvorfor er det ikke en bipolarklinikk i Oslo eller nærområdet?

Såvidt jeg veit driver de stort sett med utredning, oppstart av medisinering og psykoedukasjon ved bipolarklinikken i Trondheim. Ellers følges folk opp av DPS. Vil tro DPS andre steder også er i stand til å diagnostisere bipolar.
  15. FjellOgDalar

Hvorfor er det ikke en bipolarklinikk i Oslo eller nærområdet?

Man har jo Psykia i Asker, men det er privat og koster en del.
  16. Gargamel

Ukens trening uke 20

Oi. På etterskudd. Ett 10 km løp pluss 7km joggetur i terrenget. To styrkeøkter. Jeg ble litt matt siden begge løpeturene var ganske harde. Mye opp og ned.
  17. Gargamel

Ukens trening uke 21

Jogget 5+7 km. Én styrketrening. Var greit å roe ned litt etter forrige uke.
  18. Nicklusheletida

ferie

Ja, foretrekker et forutsigbart og "kjedelig" liv jeg . Ellers er det litt vanskelig å tolke deg. Jeg er "snill" med de med autisme ? Skjønner ikke et kvekk av hva du prøver å si.Jeg kjenner ingen med autisme.
  19. Xtra

Ukens trening uke 21

Næh, har vært på reise og det har blitt lite trening, men desto mer mat og vin.
  20. Nicklusheletida

Ukens trening uke 21

Jeg er fornøyd med uka jeg også 🙂 4 dager på treningssenter, kondisjon og styrke. I dag gikk jeg 1, 4 mil. Halvparten oppoverbakker. Det blir 5 treningsdager denne uka. I tillegg kommer de 9 etasjene pluss halvtime til og fra jobb.
  21. Still going strong😅 En times svømming, en styrkeøkt på senter, en gå/løp i skogen. = helt greit, men bør nok opp i 4-5 økter + enda mer disiplinert i kostholdet.
  22. AnonymBruker

Planlagt innleggelse på DPS - noen med erfaring?

Hva lurer du mest på? Hvis du sier litt mer om dette, så kan du få mer målrettede svar. Det er stor variasjon fra sted til sted hvordan opplegget er. Anonymkode: 455d5...b94
  23. laban

ferie

Hm - var det ikke bittelitt bruk av gammel info i ordvekslingen mellom deg og Nicklus ovenfor her? Jeg støtter ellers @Xtras svar - mange forventer å bli gjenkjent av oss faste brukere, det er andre grunner til at de skriver anonymt iblant.
  24.  cilie

Hvor mange par joggesko har du?

Et par Mizuni til innendørs bruk, et par Asics til skogen og 4-5 øvrige jeg ikke trener i. Kastet akkurat et par fra New Balance jeg brukte ute og driver å finne arvtakeren.
  25. Vi så tidligere sjokkrapporten om at 25% av nordmenn svarte ja på at noen menneskeraser var smartere enn andre Nå kommer NRK til rasistenes utsetning... og hevder at etniske grupper i USA scorer forskjellig på intelligens tester, som korrelerer veldig med prestasjoner i yrkes og samfunnsliv i USA, og Norge for den saks skyld, og dermed korrelerer med det som på folkemunne kan kalles "smart" (selv om en kan legge forskjellig betydning i ordet "smart" selvsagt) https://www.nrk.no/norge/forskere_-folkegrupper-har-ulik-iq_-men-det-skyldes-ikke-genene-1.14557550 Er ikke dette ganske rasistisk, er det greit å hetse grupper (som svarte) bare en kaller det for "etnisk gruppe" isteden for "rase" ? Mot slutten kommer NRK med en slengbemerkning om at IQen i NOrge er synkende og en dramatisk graf.... , dette etter å ha skrevet en artikkel om at forskjellige etniske grupper har forskjellig IQ, samtidig som vi vet at vi har hatt stor innvandring av mennesker av etniske grupper som angivelig i snitt scorer lavere på IQ tester , etter NRKs påstander. Dette virker som en skjult slengbemerkning mot innvandrere, kan tolkes som at NRK hevder at innvandring bringer Norges IQ nedover.... Er dette greit at statskanalen gjør rasistenes jobb for dem, bør statsstøtten fjernes, eller er det greit å frembringe slike fakta ? Kjør debatt ! Anonymkode: 67c54...d69
  26. elina777

Spyr når jeg pusser tennene

Jeg kaster opp hele tiden fordi jeg ikke tåler å pusse tennene uten å reagere med oppkast hva kan årsaken være? er noen bare mer sensitive? skyldes det litium?
  27. Xtra

ferie

Her er de nok mange som er uenige med deg, når brukeren er lett gjenkjennelig, og en kjenner til informasjon som er relevant for spørsmålet som blir stilt. Det blir meningsløst å gi råd som er i strid med denne informasjonen. Tror dessuten ofte at den anonyme ikke har til hensikt å være anonym for de andre brukerne her inne, men for omverdenen som eventuelt og tilfeldigvis er innom DOL eller kommer over innlegg i nettsøk.
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...