Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Today
  2. AnonymBruker

Klimaforandringer

Jeg er veldig enig med deg at vi må tenke langsiktig. Enedte rette som jeg også opplever. Men jeg føler mye bekymringstanker da det virker som alt er i ferd med å bryte sammen nå tror jeg på grunn av menneskeskapte ting. Anonymkode: 42cfc...368
  3. AnonymBruker

Konkret og abstrakt tenkning.

Alt er blitt så politisert som jeg tenker. Det er mye komplisert i dag med han Trump ved roret. Man skulle ikke tro det men det når også oss og vår verden og liv. Anonymkode: 42e4d...fdc
  4. Nå er vel du i overkant aktiv i forhold til veldig mange andre? Det at din vekt er stabil med en bmi på 21,5, viser jo at du spiser riktig kalorimengde for å holde vekta.
  5. Trine

Syntes du det er deilig med hverdag i igjen?

Tja, den statistikken sier jo egentlig ingenting om hvorvidt folk er mer ute i fjellet nå enn før. Tror ikke jeg kjenner noen som ikke har vært på en kortere spasertur i nærmiljøet i løpet av de siste 12 mnd. uten at det gjør dem til noen fjellfant av den grunn. Og hva mener de med kortere og lengre turer i skogen og på fjellet? Hva regnes som kort og hva regnes som lang? Og er det fortsatt like mange i skogen, eller har de beveget seg over til fjellet? Det kan jo godt være at de som ruslet en liten time i skogen hjemme en søndag formiddag, nå plutselig skal gå Besseggen. Det sier statestikken ingenting om. Så er det jo slik at fjellet ikke bare er stappet med nordmenn. Det er muligens flere utlendinger å finne. https://www.nrk.no/ho/150.000-flere-i-fjellet-enn-for-15-ar-siden-1.14627690
  6. Yesterday
  7. Hmm, det så ikke så ille ut som jeg trodde. Men den pakka med Dent hjelper nok på, den har jo lakserende effekt 😂
  8. Bortsett fra at jeg hadde sultet ihjel før middag, hørtes det ganske overkommelig ut. Noen av moiddagene mine går nok lett over 600 kcal, også klarer jeg på mystisk vis å stappe i meg ting jeg antar er kaloribomber 😂 Men enn så lenge er vekta stabil og bmi er på 21,5, så da fortsetter jeg å satse på at folk tar feil når de sier "bare vent til du blir 40"
  9. Det er byller det bare må gå hull på før man forstår tror jeg og.😊
  10. Men den er vel ikke oppdatert da. De kan jo ikke vite hvor om du fremdeles går i behandling eller gjør noe annet om du ikke gir beskjed om det. Det er vel det de ønsker.
  11. AnonymBruker

Andre som får AAP, får dere strenge meldinger fra NAV?

AAP gis vel hovedsaklig i 3 år nå og ikke 4... da burde du vel komme deg i arbeidsavklaring nå. Men det kommer jo helt an på om du er i stand til det. Har ikke du og saksbehandler i NAV noe dialog rundt dette? Du burde ta initiativ til et møte selv. Anonymkode: 2d4ce...aa4
  12. frosken

Barnevern

De ulike alternativene er forklart her: https://www.bufdir.no/Barnevern/Melde_fra_til_barnevernet/Melde_fra_til_barnevernet__privatperson/
  13. AnonymBruker

Hvis du har hatt AAP i 2,5 år skal du ikke ut i arbeidsavklaring snart? For å vurdere arbeidsevnen. Nesten alle må det. Der kan du starte med noen timer i uka og øke etter hvert. En slik avklaring kan vare over lang tid dersom du har restarbeidsevne. Det er jo litt dumt å vente for lenge og ta avklaringen rett før AAP går ut, da kan du bli gående uten inntekt. Du må jo ikke gjøre det riktig enda, men tror ikke jeg ville ha venta mer enn et halvt år til. Arbeidsavklaring kan være en fin måte å komme tilbake til arbeidslivet på hvis du klarer det, gradert eller fullt, siden du gradvis kan øke arbeidstiden over lang tid. Anonymkode: 2d4ce...aa4
  14. AnonymBruker

Helseangst. Stole på leger?

Karma, helseangst kan gjøre det ekstremt vanskelig å legge ifra seg tanker som dette, til den grad hvor det faktisk går ut over helse og velvære. Vær så snill og tenk deg litt om før du poster. Du får ikke forandret situasjonen herifra, og det er fare for at du tvert imot kan gjøre situasjonen til en person enda værre. millee, så får du ha veldig god bedring på vei mot en angst fri hverdag! Legene vet hva de driver med, og gjør selvfølgelig det de mener er nødvendig for å holde folk friske. Hvis ikke hadde det ikke vært noe poeng i å være lege fremfor f. eks. advokat 😜 Stå på! 😉 Mvh H Anonymkode: 00515...31f
  15. AnonymBruker

Skal ikke aktivitetsplanen lages i samarbeid med NAV? Hvis du ikke aner hva som skal stå der må du spørre saksbehandler en gang til eller be om et møte. Som anonym bruker skriver skal du sikkert skrive tar medisiner og går i behandling. Hvis saksbehandler mener du skal begynne med en ny aktivitet må dere nesten ta et møte om det. Anonymkode: 2d4ce...aa4
  16. Det er mye ulovlig virksomhet i dag med stilltiende unntak fra Arbeidsmiljøloven. Men jeg skal ikke si noe.
  17. Nicklusheletida

Syntes du det er deilig med hverdag i igjen?

Jeg tenkte da jeg leste det du skrev her at så flott hvis facebook og instagram fører til at folk blir mer aktive, men hvis det er riktig det som står her, så stemmer det ikke helt det du skriver. https://www.ssb.no/kultur-og-fritid/artikler-og-publikasjoner/atte-av-ti-gar-i-skog-og-fjell Det kan virke slik fordi det er mer synlig nå iom at folk legger ut bilder, men hvis jeg ser på min egen venneliste og de jeg kjenner/kjente i barndommen så stemmer interessene deres med bildet jeg dannet meg den gangen. De som ikke var vokst opp med foreldre som tok de ut i naturen har ikke plutselig begynt å gå i fjellet nå eller plutselig begynt å gå på ski. De gjorde det også lenge før facebook og instagram.
  18. laban

Helseangst. Stole på leger?

Ingen, verken de med helseangst eller de som tror det helst vil gå bra, får det noe bedre av at du sprer slik desinformasjon. Situasjonen er ikke så ille at legene er nær sammenbrudd og helsevesenet er på vei til å kollapse. Husk at det er unntakene som kommer i media. Alle de tilfellene som går som de skal, hører vi lite om. Det kan ikke være så mange som har eget opplegg for det meste? Mener du at alle vi som bruker det offentlige helsevesenet, offentlige skoler osv., bør være redde? For hva da?
  19. I tillegg tror jeg mange legekontor og sykehus er sterkt underbemannet og dermed store muligheter for feil i pasientbehandlingen. Tror det er derfor så mange i helseyrkene bare sliter seg ut. Jeg tror det er god grunn til engstelse om man ikke tilhører eliten i Norge som har " eget opplegg" for det meste i livet.
  20. AnonymBruker

Alt sånt skal inn i planen? Hverdagslige ting? Anonymkode: 2fe85...c76
  21. AnonymBruker

Hvordan lage kaffe ?

Bruk pulverkaffe, eller drikk te. Anonymkode: d6918...620
  22. Jeg tror det er grunn til helsrangst jeg. Jeg tror situasjonen i det norske helseapparatet er så ille at enkelte leger selv har så store problemer med egen helse at de kanskje ikke burde ha vært på jobb. De trenger selv hjelp. De har så store problemer at de selv trenger hjelp.
  23. Karma@

Hvordan lage kaffe ?

Man trenger en skikkelig " kaffelars" eller kaffekjele. Friskt kaldt vann og ca 3 mål kaffe. Kokes opp og lar stå å hvile før man fyller på kanne.
  24. Jeg tror mange reagerer på den " sosiale dumpingen" som finnet sted rett før øya på folk. Brer bare om seg. Man undres hvor myndighetene er. Man begynner å tenke korrupte tilstander. Anonymkode: 21ee3...372
  25. Betti 11

Å gå tur, besøke naboen, gå til legen osv.
  26. AnonymBruker

Sexpress for behandlere som Leger, psykiater, advokater ect?

Kan de involvere seg vennskapelig/kjærlig med sine tidligere pasienter da? Anonymkode: e9df5...015
  27. AnonymBruker

Barnevern

Når det blir en rettsak burde jeg vare ikke så sikkert. Når det er gode grunner skulle du melde det. Anonymkode: d6de0...9bd
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...