Gå til innhold

jenter og benkpress


larzz

Anbefalte innlegg

Den likner på denne men benet er rett (ikke 100% rett, litt bøy i kneet er det, men du løfter fra hofteleddet og bakover). Rullesaken som ligger på leggen hennes er på oversiden av kneet. Kaller det bare benspark jeg, vet ikke hva det heter egentlig.

http://www.bk-sportsmag.se/tidningen/1992/67/valsvarvade_sommarben.htm

Du kan gjøre det med kabelmaskin også -foretrekker maskin selv p.g.a stabilitet.

Hm, nå ble jeg litt forvirret... Greier ikke å huske _hvor_ 'rullesaken' legges i forbindelse med den spark-bak-greia jeg har gjort (lår, kne, legg?)..., helst på baksiden av kneet, tror jeg.

Uansett må man legge hofta inntil en annen 'rullesak' foran, så det er nok ikke den samme som du viser her.

Men kabelmaskin, sier du... Hvordan ser _den_ ut, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • favn

    31

  • SierDuDet

    19

  • tigertrollet

    16

  • Zelig

    8

Mest aktive i denne tråden

Hm, nå ble jeg litt forvirret... Greier ikke å huske _hvor_ 'rullesaken' legges i forbindelse med den spark-bak-greia jeg har gjort (lår, kne, legg?)..., helst på baksiden av kneet, tror jeg.

Uansett må man legge hofta inntil en annen 'rullesak' foran, så det er nok ikke den samme som du viser her.

Men kabelmaskin, sier du... Hvordan ser _den_ ut, da?

Joda, du har hoften inntil en putesak. Kanskje det er samme maskin? Man står litt fremoverbøyd og løfter benet bak og oppover.

Kabelmaskin er en sånn høy sak man kan henge alt mulig av festesaker på, både oppe og nede den likner på "kleshengeren" men har ikke noe sete foran. Dere har sikkert flere kabelmaskiner der oppe. Hvis du skal trene ben finner du frem en passende sak som du fester i kroken på maskinen og rundt benet, og så setter du igang. Mange trener f.eks biceps/triceps i den. Trener ikke du triceps nedtrekk i den da tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du har hoften inntil en putesak. Kanskje det er samme maskin? Man står litt fremoverbøyd og løfter benet bak og oppover.

Kabelmaskin er en sånn høy sak man kan henge alt mulig av festesaker på, både oppe og nede den likner på "kleshengeren" men har ikke noe sete foran. Dere har sikkert flere kabelmaskiner der oppe. Hvis du skal trene ben finner du frem en passende sak som du fester i kroken på maskinen og rundt benet, og så setter du igang. Mange trener f.eks biceps/triceps i den. Trener ikke du triceps nedtrekk i den da tro?

Vet du hva, det jeg har kalt lårcurl er egentlig den maskinen du snakker om nå. Kikket litt på flere bilder og skjønte at jeg har bommet i betegnelsen.

Altså: Jeg har gjort benspark (50 kilo) og ikke lårkrøll. Det har jeg gjort hele tiden sammen med benpress og step - og da er det ikke rart at resultatene har kommet, kanskje? Men i går kuttet jeg bensparket, det var nok med knebøy, benpress og step. Sjanglet faktisk etterpå... :)

Kabelmaskin: Aha. Jo, jeg trener triceps i denne. Har aldri sett at noen trener ben i den, men selvsagt, det er jo bare å gjøre det.

Hm, kommunikasjon per data har sine begrensninger også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du har hoften inntil en putesak. Kanskje det er samme maskin? Man står litt fremoverbøyd og løfter benet bak og oppover.

Kabelmaskin er en sånn høy sak man kan henge alt mulig av festesaker på, både oppe og nede den likner på "kleshengeren" men har ikke noe sete foran. Dere har sikkert flere kabelmaskiner der oppe. Hvis du skal trene ben finner du frem en passende sak som du fester i kroken på maskinen og rundt benet, og så setter du igang. Mange trener f.eks biceps/triceps i den. Trener ikke du triceps nedtrekk i den da tro?

Bensparket mitt er som dette, bare at jeg gjør det i maskin:

http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/CBStandingHipExtension.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det samme sak, og den er super.

Ikke rart du får sprettrumpe -du kan nesten ikke gå med annet enn hotpants i sommer, tror jeg! ;)

Nå skal vi ikke overdrive her... Nei. Sprettrumpa sitter ikke ennå, men jeg er ihvertfall nærmere enn jeg var :)

Hotpans du liksom, hehe...

Enn du da? Svanger og veldig, veldig kvinnelig i fin sommerkjole. _Det_ er flott, det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal vi ikke overdrive her... Nei. Sprettrumpa sitter ikke ennå, men jeg er ihvertfall nærmere enn jeg var :)

Hotpans du liksom, hehe...

Enn du da? Svanger og veldig, veldig kvinnelig i fin sommerkjole. _Det_ er flott, det :)

Jada, men de to veldig kvinnelige delene foran ødelegger ethvert plagg. Lurer på om det er fysisk mulig at de vokser mer nå. Men sommerkjole hørtes deilig ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Høres veldig fornuftig ut å høre på fysioterapeuten og likevel brenne for forhandlingsmuligheter!

Ja, er det ikke godt med hard styrketrening? For min del er det første gang i hele mitt liv - eh, det er veldig kort, altså :) - at jeg virkelig presser meg fysisk. Og så hører jeg til dem som synes det er artig mens det står på, ikke bare etterpå.

Hm, hva er 'elipsen'? At du trener kondis etter styrke har jeg lært er veldig riktig. Bare spør Zelig og SierDuDet.

Step: Gir sprettrumpe og faste lår. Fine saker :) Hvis du ikke allerede har funnet det ut, prøv korte 'trippe-steps', mye mer effektivt enn lange, langsomme. Hehe, for en stund siden gikk det opp for meg hvorfor ingen gutter / menn tar korte steps..., ser veldig femi ut :)

Trippe-step er herved utprøvd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Hva synes du?

Det gikk kjempebra!:)

Folk kunne jo by mistake tro at jeg var en dreven stepper! *gliis*

Jeg pleide nemlig å ramle i bunnen av den jævla stepmaskinen..

Gikk 1,5t stavgang etter økten i dag, så jeg er helt dau i muskulaturen nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjempebra!:)

Folk kunne jo by mistake tro at jeg var en dreven stepper! *gliis*

Jeg pleide nemlig å ramle i bunnen av den jævla stepmaskinen..

Gikk 1,5t stavgang etter økten i dag, så jeg er helt dau i muskulaturen nå:)

Dere er så flinke at jeg nesten får dårlig samvittighet.

Jeg merker at jeg må skjerpe meg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Dere er så flinke at jeg nesten får dårlig samvittighet.

Jeg merker at jeg må skjerpe meg litt :)

Skjerp deg, mann!!

Sånn, det hjalp vel å få kjeft?

Jeg er så strålende fornøyd med treningen om dagen atte:)

Men har ikke på langt nær så mye kunnskaper om det jeg driver med som det du har:)

Bør man egentlig aldri ta benpress dypere enn 90grader forresten? Altså med tanke på hvor tungt det blir på knærne. Det blir jo mye tyngre for musklene å gå dypere, men tyngre å stabilisere knærne -og det er kanskje ikke lurt?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjempebra!:)

Folk kunne jo by mistake tro at jeg var en dreven stepper! *gliis*

Jeg pleide nemlig å ramle i bunnen av den jævla stepmaskinen..

Gikk 1,5t stavgang etter økten i dag, så jeg er helt dau i muskulaturen nå:)

Så fint, da :)

Poenget er å stille inn programmet riktig for ikke å 'ramle' ned.

De riktig så avanserte stiller inn på fat burning, strength eller enduranse (utholdenhet), men jeg fikser ikke å gå i kurver og bratte 'bakker', så jeg setter bare på manual. Da går det jo greit å trippe avgårde også...

Her kommer noe viktig jeg har lært av Zelig:

Stepping gjør at man kan få stive hofteleddsbøyere (eh... altså hoftene og deromkring) hvis man ikke tøyer godt ut etterpå.

Her er øvelsen jeg ble anbefalt:

http://www.dagbladet.no/dinside/2002/09/12/348592-3.html

Dessuten bør du ta denne, her får du tøyd ut skikkelig på rumpa og øverst på lårene:

http://www.dagbladet.no/dinside/2002/09/12/348592-4.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er så flinke at jeg nesten får dårlig samvittighet.

Jeg merker at jeg må skjerpe meg litt :)

Ja, det synes jeg absolutt. Din slappfisk! Not.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg, mann!!

Sånn, det hjalp vel å få kjeft?

Jeg er så strålende fornøyd med treningen om dagen atte:)

Men har ikke på langt nær så mye kunnskaper om det jeg driver med som det du har:)

Bør man egentlig aldri ta benpress dypere enn 90grader forresten? Altså med tanke på hvor tungt det blir på knærne. Det blir jo mye tyngre for musklene å gå dypere, men tyngre å stabilisere knærne -og det er kanskje ikke lurt?

:-)

Nope, den 90 graders regelen er helt latterlig med mindre man har svært skrøplige knær.

Klin til, helt ned, men gjør det riktig og ikke for tungt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg absolutt. Din slappfisk! Not.

Egentlig er det bra, for denne uken får jeg bare trent to ganger. Trente hele overkroppen i dag og tar beina i morgen, så sånn sett er deg greit nok, men det som er bra er at jeg har begynt å få dårlig samvittighet igjen for å skippe treninga.

Det er en fin ting for da merker jeg at jeg er i gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Nope, den 90 graders regelen er helt latterlig med mindre man har svært skrøplige knær.

Klin til, helt ned, men gjør det riktig og ikke for tungt! :)

Okei, da gjør jeg det jeg har pleid å gjøre. I dag var det nemlig en instruktør som syntes jeg gikk for dypt.. Knærne mine er det ingenting feil med jaffal:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det bra, for denne uken får jeg bare trent to ganger. Trente hele overkroppen i dag og tar beina i morgen, så sånn sett er deg greit nok, men det som er bra er at jeg har begynt å få dårlig samvittighet igjen for å skippe treninga.

Det er en fin ting for da merker jeg at jeg er i gang! :)

..og hjernen trimmer du jo her? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det bra, for denne uken får jeg bare trent to ganger. Trente hele overkroppen i dag og tar beina i morgen, så sånn sett er deg greit nok, men det som er bra er at jeg har begynt å få dårlig samvittighet igjen for å skippe treninga.

Det er en fin ting for da merker jeg at jeg er i gang! :)

Nå må du ikke ta helt av igjen, da... Hold deg på lyst- og fornuftsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da gjør jeg det jeg har pleid å gjøre. I dag var det nemlig en instruktør som syntes jeg gikk for dypt.. Knærne mine er det ingenting feil med jaffal:)

Bare pass på at du ikke løfter rumpa og på den måten spretter i bunn.

Hvis du skjønner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...