Gå til innhold

jenter og benkpress


larzz

Anbefalte innlegg

..og hjernen trimmer du jo her? :-)

Jupp + at jeg leser en del om dagen og gjør litt andre greier i forhold til hjernetrim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • favn

    31

  • SierDuDet

    19

  • tigertrollet

    16

  • Zelig

    8

Mest aktive i denne tråden

Nå må du ikke ta helt av igjen, da... Hold deg på lyst- og fornuftsnivå.

Jeg er alltid på lyst og fornuftsnivået, men jeg må få sommerfasongen for den har jeg ikke enda. Ikke på langt nær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid på lyst og fornuftsnivået, men jeg må få sommerfasongen for den har jeg ikke enda. Ikke på langt nær.

Gimme five!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på at du ikke løfter rumpa og på den måten spretter i bunn.

Hvis du skjønner...

Å ikke løfte rumpa er logisk, men altså... jeg skjønner ikke hva du mener med 'spretter i bunn'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Så fint, da :)

Poenget er å stille inn programmet riktig for ikke å 'ramle' ned.

De riktig så avanserte stiller inn på fat burning, strength eller enduranse (utholdenhet), men jeg fikser ikke å gå i kurver og bratte 'bakker', så jeg setter bare på manual. Da går det jo greit å trippe avgårde også...

Her kommer noe viktig jeg har lært av Zelig:

Stepping gjør at man kan få stive hofteleddsbøyere (eh... altså hoftene og deromkring) hvis man ikke tøyer godt ut etterpå.

Her er øvelsen jeg ble anbefalt:

http://www.dagbladet.no/dinside/2002/09/12/348592-3.html

Dessuten bør du ta denne, her får du tøyd ut skikkelig på rumpa og øverst på lårene:

http://www.dagbladet.no/dinside/2002/09/12/348592-4.html

Takk for link:)

Jeg har faktisk begge de øvelsene dekket:) Tøye har jeg gjort mye av. Stiv hofteleddsmuskulatur skaper fort tull i korsryggen, så det har jeg lært meg at lønner seg å tøye.

Ellipsen som du spurte om er forresten en sånn gåmaskin (ikke tredemølle) hvor man går glidende i oppopverbakke....øh.. er dårlig til å forklare.. Trener du på SATS eller Elixia har de den nok.

Når det gjelder kg og benpress....jeg presset meg opp til 117kg i dag. Godt hjulpet av trass og DOL-prat om kg, hehe:) Så du kan ikke slappe av nå skjønner'u! :-P

À propos benpress: Trente forresten på et annet studio i påsken med en annen type benpress (mer mekanisk liksom) hvor jeg måtte gå ned på vekten med 20-30kg, så det er tydeligvis forskjell på apparatene. En annen plass jeg trente i mange år hadde frivekter på benpressen. Igrunn greit, men tungt å legge på 50kg's vekter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke løfte rumpa er logisk, men altså... jeg skjønner ikke hva du mener med 'spretter i bunn'?

Hvis du f.eks. løfter rolig ned til bunnen, stopper, for så å dytte vekta opp igjen, så gjør du det riktig.

Med å sprette mener jeg at du ikke stopper nede men liksom slipper den litt ned og lar den sprette litt i kroppen sånn at den lettere går opp.

Nei, fuck. Nå er jeg for trøtt til å i det hele tatt forklare noe. Den forklaringen dugde dårlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tigertrollet

Bare pass på at du ikke løfter rumpa og på den måten spretter i bunn.

Hvis du skjønner...

Ja, jeg er nøye på å holde rumpa inntil og nede, samt holde igjen vekten når det nærmer seg bunnen. Ellers så er det lett å jukse! Hvis det var det du mente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link:)

Jeg har faktisk begge de øvelsene dekket:) Tøye har jeg gjort mye av. Stiv hofteleddsmuskulatur skaper fort tull i korsryggen, så det har jeg lært meg at lønner seg å tøye.

Ellipsen som du spurte om er forresten en sånn gåmaskin (ikke tredemølle) hvor man går glidende i oppopverbakke....øh.. er dårlig til å forklare.. Trener du på SATS eller Elixia har de den nok.

Når det gjelder kg og benpress....jeg presset meg opp til 117kg i dag. Godt hjulpet av trass og DOL-prat om kg, hehe:) Så du kan ikke slappe av nå skjønner'u! :-P

À propos benpress: Trente forresten på et annet studio i påsken med en annen type benpress (mer mekanisk liksom) hvor jeg måtte gå ned på vekten med 20-30kg, så det er tydeligvis forskjell på apparatene. En annen plass jeg trente i mange år hadde frivekter på benpressen. Igrunn greit, men tungt å legge på 50kg's vekter:)

Sese, det hjelper med litt psykisk oppkjøring, nå må jeg jammen meg henge i for å beholde teten her... :)

Dette er det nærmeste jeg har funnet som ligger opptil den benpressmaskinen jeg bruker:

http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/SLSeatedLegPress.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er nøye på å holde rumpa inntil og nede, samt holde igjen vekten når det nærmer seg bunnen. Ellers så er det lett å jukse! Hvis det var det du mente:)

Ja, da gjør du det riktig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du f.eks. løfter rolig ned til bunnen, stopper, for så å dytte vekta opp igjen, så gjør du det riktig.

Med å sprette mener jeg at du ikke stopper nede men liksom slipper den litt ned og lar den sprette litt i kroppen sånn at den lettere går opp.

Nei, fuck. Nå er jeg for trøtt til å i det hele tatt forklare noe. Den forklaringen dugde dårlig! :)

At man gir på idet det smeller? Tar litt sats på møtet mellom elementene? Eh?

Vel, er ikke poenget med benpress og andre maskiner at man ikke skal la elementene møtes (eller hva jeg nå skal kalle det), bare komme helt nærme? Jeg gjør det ihvertfall sånn, det er jo mye mer effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Sese, det hjelper med litt psykisk oppkjøring, nå må jeg jammen meg henge i for å beholde teten her... :)

Dette er det nærmeste jeg har funnet som ligger opptil den benpressmaskinen jeg bruker:

http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/SLSeatedLegPress.html

Ja, den ligner jaggu på min også! Der jeg trener har de både sitte- og liggevarianten. Jeg bruker kun sittevarianten.

Men nå sa SDD akkurat at jeg skulle gå heeeelt til bunnen igjen, så det spørs hvor mye jeg klarer å øke på benpressen med det første. Det er jo jæveltungt å gå helt ned. I dag gikk jeg i 90grader, og da klarer jeg myyye mer. *banner litt over at jeg spurte SDD*

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man gir på idet det smeller? Tar litt sats på møtet mellom elementene? Eh?

Vel, er ikke poenget med benpress og andre maskiner at man ikke skal la elementene møtes (eller hva jeg nå skal kalle det), bare komme helt nærme? Jeg gjør det ihvertfall sånn, det er jo mye mer effektivt.

Elementene trenger ikke å møtes, men slipper man den raskt ned i den nedre delen av bevegelsen så vil man få en slags sprett.

Det gjelder de fleste øvelser, og det er spesielt synlig når unge gutter ligger i benkpressen og skal løfte så mye som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, den ligner jaggu på min også! Der jeg trener har de både sitte- og liggevarianten. Jeg bruker kun sittevarianten.

Men nå sa SDD akkurat at jeg skulle gå heeeelt til bunnen igjen, så det spørs hvor mye jeg klarer å øke på benpressen med det første. Det er jo jæveltungt å gå helt ned. I dag gikk jeg i 90grader, og da klarer jeg myyye mer. *banner litt over at jeg spurte SDD*

:-)

Jeg er litt usikker på dette grad-pratet deres... Mener dere at det er bra / dårlig å plassere føttene lavt / høyt og hvor er egentlig gradene *forvirret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den ligner jaggu på min også! Der jeg trener har de både sitte- og liggevarianten. Jeg bruker kun sittevarianten.

Men nå sa SDD akkurat at jeg skulle gå heeeelt til bunnen igjen, så det spørs hvor mye jeg klarer å øke på benpressen med det første. Det er jo jæveltungt å gå helt ned. I dag gikk jeg i 90grader, og da klarer jeg myyye mer. *banner litt over at jeg spurte SDD*

:-)

Du trenger jo ikke å høre på meg for enkelte mener at man aldri bør gå lenger ned enn 90 grader pga knærne, dog vil selvsagt ikke dette gi like god effekt.

Dessuten: Knær kan opereres!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! *fornøyd*

Da kan jeg tusle til sengs og hvile musklene med god samvittighet:)

Det kan du! Jeg skal legge meg selv, for akkurat nå er jeg noe plante i formen.

Tror jeg trenger litt søvn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Jeg er litt usikker på dette grad-pratet deres... Mener dere at det er bra / dårlig å plassere føttene lavt / høyt og hvor er egentlig gradene *forvirret*

Ikke høyt/lavt, men hvor mye du bøyer knærne når du tar fraspark. Du begynner vel nærmest "sittende på huk" (30-40grader f.eks.?) og sparker fra til føttene er strake. Men det er mye tyngre for knærne at vinkelen er mindre enn 90grader i knærne. Instruktøren mente jeg ikke skulle sette meg så mye på huk, men stoppe når knærne var i 90graders vinkel for deretter å sparke fra igjen.

Vinkelen får du justert ved å plassere setet nærmere -da blir det tyngre..

Klokere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Du trenger jo ikke å høre på meg for enkelte mener at man aldri bør gå lenger ned enn 90 grader pga knærne, dog vil selvsagt ikke dette gi like god effekt.

Dessuten: Knær kan opereres!

:)

Nei, men jeg vet fra tidligere at det er mye tyngre jo dypere jeg går, men at jeg må jobbe med å gjøre det riktig, ikke for tungt, ikke vingle, feil vinkel med knærne osv.

Jeg ville egentlig høre det du sa, men det er bare at konkurransen med favn er jaffal dødfødt nå om den ikke var det før..*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke høyt/lavt, men hvor mye du bøyer knærne når du tar fraspark. Du begynner vel nærmest "sittende på huk" (30-40grader f.eks.?) og sparker fra til føttene er strake. Men det er mye tyngre for knærne at vinkelen er mindre enn 90grader i knærne. Instruktøren mente jeg ikke skulle sette meg så mye på huk, men stoppe når knærne var i 90graders vinkel for deretter å sparke fra igjen.

Vinkelen får du justert ved å plassere setet nærmere -da blir det tyngre..

Klokere? :)

Jeg vet ikke riktig... Hvordan skal man ellers begynne om ikke med knærne i spiss vinkel? Eller mener du at man bør begynne med setet langt bak og så justere dette framover og nærmere fotplata etter første press? Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi ikke overdrive her... Nei. Sprettrumpa sitter ikke ennå, men jeg er ihvertfall nærmere enn jeg var :)

Hotpans du liksom, hehe...

Enn du da? Svanger og veldig, veldig kvinnelig i fin sommerkjole. _Det_ er flott, det :)

En god øvelse for de som vil ha mer muskuløs rumpe.

En udugelig øvelse for 90 % av de som kjører den da de faktisk tror at øvelsen vil gi dem mindre rumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...