Gå til innhold

Abortens velsignelser


Grip

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 346
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    90

  • sigga

    53

  • Ulv I Faarikaal

    41

  • Zirine

    36

Mest aktive i denne tråden

Hva er i veien med at det er "enkelt"? Synes du kvinner som skal ta abort egentlig "burde" lide?

Med vennlig hilsen

Jeg synes kvinner og menn burde lide i den forstand at de burde stå over et knull når de ikke har kondom tilgjengelig, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forbaska uting at du skal snakke for alle som har tatt abort. Mulig det har vært vanskelig for deg å ta abort og at tiden etterpå har vært vanskelig, men jeg kan også nevne i fleng de som har tatt abort og aldri mer reflektert over det. Jeg kan også nevne i fleng kvinner som har tatt mer enn 1 abort. Og dette til tross for hvor vanskelig de føler det er å sette barn til verden, så går de hen og er "uheldig" en gang til.

Abort har blitt samlebånd. Tragiske skjebne finnes fremdeles, men ikke kom å fortell meg at ikke mange (både menn og kvinner) finner abort enkelt. Isåfall befinner du deg på en annen planet.

Nei,det er mulig at de ser på abort som en enkel løsning i forhold til det å faktisk få barnet, og det er tragisk det. Men jeg mener alikavel at en ikke skal se på aborttallene som bare tall og ikke noe annet.....

det er helt greitt for meg at folk er imot abort, men å gå og kalle det barnedrap er for meg helt forkastelig, og jeg føler meg da sidesatt med andre barnemordere som vi alle kjenner navnene på gjennom media. Når noen kaller meg barnemorder er det klart at det går inn på meg. Og jeg mener at hensynet til de som har en vanskelig historie som inneholder abort skal slippe å få slikt slengt i fjeset.

Så kan vi heller diskutere hva som kan gjøres for å redusere aborttallene, og få de som tar både en og to og tre aborter til å tenke seg om før de setter seg i en slik situasjon gang etter gang.

Men når det blir slik at vi blir kalt for barnemordere, da synest jeg at debatten får en vinkling den ikke er verdig. Jeg synest og at det er trist at statistikken viser så høye aborttall, men når vi skjærer alle over en kam og rakker ned på folk for de valg de har tatt, så synest jeg det sporer av litt. Vi kan heller gå sammen for å finne løsninger for å få ned tallene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange aborter nå utføres medisinsk (med tabletter) som kun kan utføres til 8 uker og 6 dager.

Kirurgisk abort utføres til 12 uker (vanligvis), men vanligvis i 8-9 uke.

Hva er relevansen av "fingrer og negler"? Et slags "argument" for å gi kvinner dårlig samvittighet?

Med vennlig hilsen

Inntil jeg får se en statistikk som underbygger den påstanden, så arkiverer jeg innlegget under kategorien "enda mer bullshit fra sør".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,det er mulig at de ser på abort som en enkel løsning i forhold til det å faktisk få barnet, og det er tragisk det. Men jeg mener alikavel at en ikke skal se på aborttallene som bare tall og ikke noe annet.....

det er helt greitt for meg at folk er imot abort, men å gå og kalle det barnedrap er for meg helt forkastelig, og jeg føler meg da sidesatt med andre barnemordere som vi alle kjenner navnene på gjennom media. Når noen kaller meg barnemorder er det klart at det går inn på meg. Og jeg mener at hensynet til de som har en vanskelig historie som inneholder abort skal slippe å få slikt slengt i fjeset.

Så kan vi heller diskutere hva som kan gjøres for å redusere aborttallene, og få de som tar både en og to og tre aborter til å tenke seg om før de setter seg i en slik situasjon gang etter gang.

Men når det blir slik at vi blir kalt for barnemordere, da synest jeg at debatten får en vinkling den ikke er verdig. Jeg synest og at det er trist at statistikken viser så høye aborttall, men når vi skjærer alle over en kam og rakker ned på folk for de valg de har tatt, så synest jeg det sporer av litt. Vi kan heller gå sammen for å finne løsninger for å få ned tallene....

Godt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil jeg får se en statistikk som underbygger den påstanden, så arkiverer jeg innlegget under kategorien "enda mer bullshit fra sør".

Du kan selvsagt arkivere hva du vil hvor du vil, Zirine! Plager ikke meg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei,det er mulig at de ser på abort som en enkel løsning i forhold til det å faktisk få barnet, og det er tragisk det. Men jeg mener alikavel at en ikke skal se på aborttallene som bare tall og ikke noe annet.....

det er helt greitt for meg at folk er imot abort, men å gå og kalle det barnedrap er for meg helt forkastelig, og jeg føler meg da sidesatt med andre barnemordere som vi alle kjenner navnene på gjennom media. Når noen kaller meg barnemorder er det klart at det går inn på meg. Og jeg mener at hensynet til de som har en vanskelig historie som inneholder abort skal slippe å få slikt slengt i fjeset.

Så kan vi heller diskutere hva som kan gjøres for å redusere aborttallene, og få de som tar både en og to og tre aborter til å tenke seg om før de setter seg i en slik situasjon gang etter gang.

Men når det blir slik at vi blir kalt for barnemordere, da synest jeg at debatten får en vinkling den ikke er verdig. Jeg synest og at det er trist at statistikken viser så høye aborttall, men når vi skjærer alle over en kam og rakker ned på folk for de valg de har tatt, så synest jeg det sporer av litt. Vi kan heller gå sammen for å finne løsninger for å få ned tallene....

Ikke bry deg om den form for retorikk. Dette er meeeget typisk for demagogiske debattanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forbaska uting at du skal snakke for alle som har tatt abort. Mulig det har vært vanskelig for deg å ta abort og at tiden etterpå har vært vanskelig, men jeg kan også nevne i fleng de som har tatt abort og aldri mer reflektert over det. Jeg kan også nevne i fleng kvinner som har tatt mer enn 1 abort. Og dette til tross for hvor vanskelig de føler det er å sette barn til verden, så går de hen og er "uheldig" en gang til.

Abort har blitt samlebånd. Tragiske skjebne finnes fremdeles, men ikke kom å fortell meg at ikke mange (både menn og kvinner) finner abort enkelt. Isåfall befinner du deg på en annen planet.

Dessuten tror jeg nok at mange kan virke uberørt utad etter en abort, men hvordan folk egentlig har det er det ofte bare de selv som vet. Og når noen kaller deg barnemorder i tillegg...er det nok ikke lett å snakke om det...

Jeg må bare beklage hvis jeg har gitt uttrykk for å snakke på alles vegne...det var selvsagt ikke meningen...Jeg er meg, og reagerer når jeg føler meg selv og andre i samme situasjon rakket ned på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,det er mulig at de ser på abort som en enkel løsning i forhold til det å faktisk få barnet, og det er tragisk det. Men jeg mener alikavel at en ikke skal se på aborttallene som bare tall og ikke noe annet.....

det er helt greitt for meg at folk er imot abort, men å gå og kalle det barnedrap er for meg helt forkastelig, og jeg føler meg da sidesatt med andre barnemordere som vi alle kjenner navnene på gjennom media. Når noen kaller meg barnemorder er det klart at det går inn på meg. Og jeg mener at hensynet til de som har en vanskelig historie som inneholder abort skal slippe å få slikt slengt i fjeset.

Så kan vi heller diskutere hva som kan gjøres for å redusere aborttallene, og få de som tar både en og to og tre aborter til å tenke seg om før de setter seg i en slik situasjon gang etter gang.

Men når det blir slik at vi blir kalt for barnemordere, da synest jeg at debatten får en vinkling den ikke er verdig. Jeg synest og at det er trist at statistikken viser så høye aborttall, men når vi skjærer alle over en kam og rakker ned på folk for de valg de har tatt, så synest jeg det sporer av litt. Vi kan heller gå sammen for å finne løsninger for å få ned tallene....

Enig med deg, sigga.

Og det er verdt å legge merke til at aborttallene typisk faktisk er lavere jo *mer* liberale regelverket er. Nederland har et meget liberalt regelverk, og lave tall.

I Brasil, hvor abort er ulovlig, er 25% (!!!) av alle sykehus-senger belagt med kvinner som har forsøkt ulovlig abort! Grusomt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kvinner og menn burde lide i den forstand at de burde stå over et knull når de ikke har kondom tilgjengelig, ja.

Herregud, så enklet er det da ikke? Kondom sprekker de og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om den form for retorikk. Dette er meeeget typisk for demagogiske debattanter.

Mulig det er jeg som er stokk dum, men hva mener du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kvinner og menn burde lide i den forstand at de burde stå over et knull når de ikke har kondom tilgjengelig, ja.

Du vet da vel ingenting om de hadde kondom tilgjengelig, eller at det sprakk eller annet...

Hva er dette: din egne private moralske domstol?

Kun de som har det du anser som "gyldig grunn" får vanlig abort? De andre må lide litt først?

Med hvilken hensikt?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er at du ikke må se rett på tallene og tenke 15000 aborter i året...hva med alle de skjebnene som ligge bak hvert et tall. Bak hvert tall er det nemlig en historie du aldri vil få kjenne.

Noen sjebner og historier er værre enn andre, men alle er alvorlige for den/ de det gjelder...

Jeg blir bare så eitrandes forbanna når leser sånne innlegg ..., og det at du skal sitte i andre enden og kritisere mitt valg som gjorde at jeg for 8 år siden inngikk i en statistikk uten at du vet noe om hverker livssituasjon eller bakgrunn for mitt valg den gang..ja,det gjør at jeg blir så provosert på egne og ikke minst andres vegne....

Har du tenkt på at det er et vanskelig valg, og at dette er noe vi lever med resten av livet?

Det ligger mange skjebner bak. Det vet jeg. Imidlertid er vi så materialistiske at vi måler omsorgsevne i kvadratmeter og inntektsnivå. Mangel på hus eller inntekt blir fremstilt som rimelig grunn til å ta liv. Hvilket samfunn er det egentlig vi vil ha.

Det er påfallende at de samme som absolutt skal ha fritt leide til å drepe småunger, også er blant de som går i tog for å ta livet av gamlinger når de ikke lenger kan bidra til å holde produksjonen i gang, altså blir en for stor byrde.

Mangel på respekt for menneskeverdet undergraves. Det er på tide at flere tør å stå opp for forsvar av menneskeverdet, det viktigste vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*gjesp*

Slutt med gneldringen din! :)

Hun forsøker å henlede oppmerksomheten på et utsagn du gjerne bruker; Diskuter sak, og ikke person.

Hun mener å kunne konstatere at du ikke lever opp det du selv forventer av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten tror jeg nok at mange kan virke uberørt utad etter en abort, men hvordan folk egentlig har det er det ofte bare de selv som vet. Og når noen kaller deg barnemorder i tillegg...er det nok ikke lett å snakke om det...

Jeg må bare beklage hvis jeg har gitt uttrykk for å snakke på alles vegne...det var selvsagt ikke meningen...Jeg er meg, og reagerer når jeg føler meg selv og andre i samme situasjon rakket ned på..

Du må gjerne reagere, men fakta er fakta. Du og jeg og mange, mange kvinner har tatt abort og vi har tatt liv.

Å gå til legen og få innvilget en abortsøknad er pice of cake. Sjeldent får du spørsmål som setter ting i perspektiv. Kontakter du ikke Alternativ til abort, får du ofte liten informasjon om muligheter i fremtiden - du sitter istedenfor med alle håpløse tanker om at "dette går aldri", "jeg er for ung", "jeg vil ta utdannelse først".

Absolutt ingen gav meg den informasjonen jeg burde ha. Selvfølgelig kan man si at jeg selv burde finne frem til det, men jeg vil påstå at jeg var som så mange andre i samme situasjon - innstilt på å få fjernet "problemet".

Altså - for mange kvinner og menn er det ikke snakk om et barn eller et liv, det er snakk om et problem som man må kvitte seg med slik at alt kan komme tilbake til det normale igjen. Jeg tror på at mange av oss mennesker kan tilpasse oss, at vi kan ta utfordringer og at vi kan ordne livene våre sånn at vi kan ta en sånn utfordring hvis vi må. Jeg forstår at det kan være vanskelig - spesielt i planleggingssamfunnet vi lever i i dag: vi skal ta utdannelse da, vi skal ha barn da, vi skal bygge hus når vi er så gamle, også skal vi reise på ferie da.

Noen må sette fokus på livet og ikke minst respekten for det. Du må stå for ditt valg, det samme må jeg. Forskjellen på meg og deg er at du forsvarer ditt valg, jeg forsvarer ikke mitt. Jeg tok abort, jeg har aldri hatt problemer i ettertid, men jeg kunne meget godt ha sørget for det barnet. Jeg har både kapasitet og vilje nok når det trengs.

Men slik ble det aldri - jeg trengte ikke tenke så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger mange skjebner bak. Det vet jeg. Imidlertid er vi så materialistiske at vi måler omsorgsevne i kvadratmeter og inntektsnivå. Mangel på hus eller inntekt blir fremstilt som rimelig grunn til å ta liv. Hvilket samfunn er det egentlig vi vil ha.

Det er påfallende at de samme som absolutt skal ha fritt leide til å drepe småunger, også er blant de som går i tog for å ta livet av gamlinger når de ikke lenger kan bidra til å holde produksjonen i gang, altså blir en for stor byrde.

Mangel på respekt for menneskeverdet undergraves. Det er på tide at flere tør å stå opp for forsvar av menneskeverdet, det viktigste vi har.

Sidestiller du meg nå meg de som vil gamlinger til livs fordet de ikke er produktive og skaffergryn i statskassa også??

Tror du også at storparten av de som velger abort gjør det fordet de ikke har nok kvm. stue og hage....og ikke nok kronasjer på bok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så enklet er det da ikke? Kondom sprekker de og...

Har man sex må man være innstilt på at det kan bli barn av det. Kondom kan sprekke en gang, kondom kan sprekke annenhver gang du har sex. Skal man ta abort hver gang, bør man dobbeltsikre seg eller kanskje ta fram vibratoren istedenfor - til man er klar for å få barn?

Hvor mange ganger er det greit å ta abort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger mange skjebner bak. Det vet jeg. Imidlertid er vi så materialistiske at vi måler omsorgsevne i kvadratmeter og inntektsnivå. Mangel på hus eller inntekt blir fremstilt som rimelig grunn til å ta liv. Hvilket samfunn er det egentlig vi vil ha.

Det er påfallende at de samme som absolutt skal ha fritt leide til å drepe småunger, også er blant de som går i tog for å ta livet av gamlinger når de ikke lenger kan bidra til å holde produksjonen i gang, altså blir en for stor byrde.

Mangel på respekt for menneskeverdet undergraves. Det er på tide at flere tør å stå opp for forsvar av menneskeverdet, det viktigste vi har.

Menneskeverdet av de som passer deg og din filosofi, eller menneskeverdet til alle??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger mange skjebner bak. Det vet jeg. Imidlertid er vi så materialistiske at vi måler omsorgsevne i kvadratmeter og inntektsnivå. Mangel på hus eller inntekt blir fremstilt som rimelig grunn til å ta liv. Hvilket samfunn er det egentlig vi vil ha.

Det er påfallende at de samme som absolutt skal ha fritt leide til å drepe småunger, også er blant de som går i tog for å ta livet av gamlinger når de ikke lenger kan bidra til å holde produksjonen i gang, altså blir en for stor byrde.

Mangel på respekt for menneskeverdet undergraves. Det er på tide at flere tør å stå opp for forsvar av menneskeverdet, det viktigste vi har.

Som før påpekt - den eneste her som har tatt til orde for å drepe barn er deg.

Til din evige skam.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iznogood

Jeg synes kvinner og menn burde lide i den forstand at de burde stå over et knull når de ikke har kondom tilgjengelig, ja.

Mener du at kondom er 100% sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...