Gå til innhold

En person ble drept på Holmlia, har jeg ansvar for det ?


Gjest Vanlig folk

Anbefalte innlegg

Gjest Vanlig folk

Jeg søker på rasisme og finer noe underlig:

At tre sinnsyke dreper et menneske fører til at noen hundre mennesker går i fakkeltog og vil kurere hele landet fra en sykdom som de mener alle har.

De fleste nordmenn kjenner seg ikke igjen i saken og ser det heller som et utslag av sykdom hos tre enkeltpersoner som burde fått behandling før det gikk så galt.

En gruppe på Holmlia ser det heller som en folkesykdom og vil hjelpe til å kurere alle for denne grusomme smittsomme farsotten som herjer landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    42

  • værande

    17

  • Bassisten

    15

  • Ulv I Faarikaal

    14

Mest aktive i denne tråden

Gjest Vanlig folk

Du har selvsagt like lite ansvar for det som en tilfeldig asylsøker har for gjengslagsmålet.

Kom til saken...

Skal jeg ha dårlig samvittighet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ha dårlig samvittighet ?

Er det noen som har påstått at du skal ha dårlig samvittighet pga drapet på Benjamin Hermansen?

Eller er dette bare en oppgave i å tillegge andre folk meninger som de ikke har gitt uttrykk for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Er det noen som har påstått at du skal ha dårlig samvittighet pga drapet på Benjamin Hermansen?

Eller er dette bare en oppgave i å tillegge andre folk meninger som de ikke har gitt uttrykk for?

*Eller er dette bare en oppgave i å tillegge andre folk meninger som de ikke har gitt uttrykk for?*

Har du noe imot at andre kopierer essensen i din "debatteknikk" ?

Står det copyright-SØR på den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Er det noen som har påstått at du skal ha dårlig samvittighet pga drapet på Benjamin Hermansen?

Eller er dette bare en oppgave i å tillegge andre folk meninger som de ikke har gitt uttrykk for?

Hvem er det fakkelbærerene henvender seg til ?

De tre som utførte eller var medskyldige i drapet ?

Eller hele det norske folk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem er det fakkelbærerene henvender seg til ?

De tre som utførte eller var medskyldige i drapet ?

Eller hele det norske folk ?

De henvender seg til dem som støtter rasistene, enten aktivt eller stiltiende.

De henvender seg til dem som tillegger folk åndelige egenskaper basert på rase/etnisk tilhørighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Eller er dette bare en oppgave i å tillegge andre folk meninger som de ikke har gitt uttrykk for?*

Har du noe imot at andre kopierer essensen i din "debatteknikk" ?

Står det copyright-SØR på den ?

Din vanlige dose svada...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

De henvender seg til dem som støtter rasistene, enten aktivt eller stiltiende.

De henvender seg til dem som tillegger folk åndelige egenskaper basert på rase/etnisk tilhørighet.

Jeg kjenner ingen som støtter drap på et menneske. Hvem er disse som fakkelbærerne vil henvende seg til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen som støtter drap på et menneske. Hvem er disse som fakkelbærerne vil henvende seg til ?

De som ikke reagerer på rasisme, men som lar den florere inntil den dreper 15 åringer på Holmlia, og 6 millioner jøder under 2. VK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Jeg kjenner ingen som støtter drap på et menneske. Hvem er disse som fakkelbærerne vil henvende seg til ?

De henvendte seg til hele det norske folk med et inderlig ønske om at de kunne misbruke det eneste rasistisk motiverte drap i norge i nyere tid, til å dra fokus vekk fra et tredvetalls drap motsatt veg med norske offer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De henvendte seg til hele det norske folk med et inderlig ønske om at de kunne misbruke det eneste rasistisk motiverte drap i norge i nyere tid, til å dra fokus vekk fra et tredvetalls drap motsatt veg med norske offer.

Jeg antar du gikk i toget, siden du kan uttale deg på deres vegne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

De som ikke reagerer på rasisme, men som lar den florere inntil den dreper 15 åringer på Holmlia, og 6 millioner jøder under 2. VK.

Skal jeg ta ansvar for 6 m jøder som ble drept for 60 år siden ?

Før jeg ble født.

Skal jeg gi jøder fordeler framfor andre fordi deres forfedre døde på grunn av galskap fra mine "forfedre" ?

En slags arvesynd ?

Og hvor langt tilbake skal dette gjelde ? Jeg vet om noen nordmenn som seilte slaveskip og lot tusenvis av slaver dø på grunn av denne trafikken. De som er skyldige er døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal jeg ta ansvar for 6 m jøder som ble drept for 60 år siden ?

Før jeg ble født.

Skal jeg gi jøder fordeler framfor andre fordi deres forfedre døde på grunn av galskap fra mine "forfedre" ?

En slags arvesynd ?

Og hvor langt tilbake skal dette gjelde ? Jeg vet om noen nordmenn som seilte slaveskip og lot tusenvis av slaver dø på grunn av denne trafikken. De som er skyldige er døde.

Er det noen som har påstått at du skal "ta ansvar" for drapet av jødene?

Ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Din vanlige dose svada...

Nei. Min vanlige dose fakta.

Forrsten. Dette har blitt påpekt av et så stort antall folk at det blir feil og si min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Jeg antar du gikk i toget, siden du kan uttale deg på deres vegne?

*Jeg antar du gikk i toget*

Nei, jeg overlater til brun og rødskjorter og bruke massesuggesjon som politisk virkemiddel. Slike tog er deres tradisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Jeg antar du gikk i toget*

Nei, jeg overlater til brun og rødskjorter og bruke massesuggesjon som politisk virkemiddel. Slike tog er deres tradisjon.

OK - så da innrømmer du selvsagt at du uttalte deg om noe du ikke vet noe som helst om. Igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

OK - så da innrømmer du selvsagt at du uttalte deg om noe du ikke vet noe som helst om. Igjen.

Selv en døv kunne høre hvordan det gikk et lettelsens sukk gjennom hele det venstrevridde Norge da de ENDELIG fikk et rasistisk drap utført av en nordmann, etter et tyvetalls den andre vegen...Noe som etterhvert ble litt beklemmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Er det noen som har påstått at du skal "ta ansvar" for drapet av jødene?

Ikke det?

Ved å søke ser jeg at du trekker inn jødeforfølgelsene og drapene når det passer deg.

Jeg skjønner ikke hvorfor vi i dag skal ta ansvar for hva som skjedde før vi ble født.

At vi skal lære av historien er greit, men historien skal ikke brukes for å forplikte dagens mennesker, og la "arvesynden" avgjøre hvordan vi skal handle og tenke i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Selv en døv kunne høre hvordan det gikk et lettelsens sukk gjennom hele det venstrevridde Norge da de ENDELIG fikk et rasistisk drap utført av en nordmann, etter et tyvetalls den andre vegen...Noe som etterhvert ble litt beklemmende.

Det er faktisk noe å notere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...