Gå til innhold

Er det rart vi faker?


Gjest skoletimen ;-)

Anbefalte innlegg

Gjest skoletimen ;-)

En jeg kjenner klaget høylytt over jenter som faker orgasme. Som ei jente som av og til har begått denne helligbrøde, tenkte jeg at svaret han fikk kanskje kunne ha interesse for flere der ute.

For at jeg skal få orgasme (og mange med meg) må jeg være i stand til å gi meg 100% hen til partneren og gi ham min fulle tillit. Klarer skjelden dette med en partner jeg ikke kjenner veldig veldig godt. Men det virker som om dere gutter ikke føler at dere har gjort jobben deres før jenta går med fynd og klem. Av og til har det blitt litt for 'slitsomt', og jeg har faket, for at gutten iallefall ikke skal føle seg mislykket.( Det vil vi jo ikke)

Slapp av litt mer gutter:-) Ikke forvent at dere til enhver tid skal få det til å gå for jenta. Overdreven fomling kan lett virke mot sin hensikt. Selv ser jeg orgasmen som kronen på verket på noe jeg og partneren har jobbet for i fellesskap, ikke som et krav jeg stiller til en 'fersk' partner. Andre ting er like viktige, særlig kos!!!

Jenter er ulike, og sex bør det ikke bli noen automatikk i.

Andre som har synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig, men det du skriver er jo grunner til å ikke feike.

Så når jenta føler at det er behov for å feike så er det mangel på kommunikasjon eller forståelse for at orgasme ikke alltid er det viktigste.

Er man klar over at dama av og til feiker så vil man jo aldri kunne føle seg helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asker-jenta

Jeg er så enig med deg!

Jenter får mer ut av selve samleiet, enn gutter gjør.

Forklaringen er enkel: Vi "kjenner" mer av det som skjer og nyter nok mer FØR orgasmen, enn gutter.

Derfor er ikke orgasmen så kjempe viktig for mange jenter!!

Vi nyter uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes i grunnen at du burde være åpen mot partneren din fra begynnelsen.

Det var jeg.Følte det ikke som ett press at jeg måtte få orgasme, jeg hadde det jo godt likevel.

Det tok ca ett halvt år før jeg ble ordentlig sikker, og nå har jeg fått deilige orgasmer i tre år.

Det var verdt ventetiden. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men det du skriver er jo grunner til å ikke feike.

Så når jenta føler at det er behov for å feike så er det mangel på kommunikasjon eller forståelse for at orgasme ikke alltid er det viktigste.

Er man klar over at dama av og til feiker så vil man jo aldri kunne føle seg helt sikker.

Er så enig, så enig med deg, skoletimen. Kunne ikke sagt det bedre selv.

Det de fleste gutter (og kanskje jenter) ikke vet eller velger å ikke tenke på, er at det er de færreste jenter under 30 år som er i stand til å få orgasme.

Først da er de blitt modne nok og kjenner seg selv og sin egen seksualitet nok til å få orgasme.

For orgasme har mye mer med jentas følelser og viten om seg selv enn guttens evner i senga.

Jeg selv var midt i 20-årene da jeg fikk min første orgasme. Og den måtte jeg fikse selv. Etter det lærte jeg meg hvordan jeg skulle få orgasme også sammen med en mann.

Det man aldri har hatt, kan man ikke savne.........

Hilsen moden kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest joere

Er så enig, så enig med deg, skoletimen. Kunne ikke sagt det bedre selv.

Det de fleste gutter (og kanskje jenter) ikke vet eller velger å ikke tenke på, er at det er de færreste jenter under 30 år som er i stand til å få orgasme.

Først da er de blitt modne nok og kjenner seg selv og sin egen seksualitet nok til å få orgasme.

For orgasme har mye mer med jentas følelser og viten om seg selv enn guttens evner i senga.

Jeg selv var midt i 20-årene da jeg fikk min første orgasme. Og den måtte jeg fikse selv. Etter det lærte jeg meg hvordan jeg skulle få orgasme også sammen med en mann.

Det man aldri har hatt, kan man ikke savne.........

Hilsen moden kvinne

Svar til Gretchen!!

Det du sier om at det er de færreste damer under 30 år som får orgasme er nok en sannhet med visse modifikasjoner. Mulig var dette en problemstilling for 15-20 år siden. I dag derimot har holdning til kvinne undertrykkelse samt liberale og endrede holdning til sex og onani blant annet hjulpet til på dette området. Glem heller ikke at kvinner har mulighet til forkjellige typer

orgasmer hvorav den vanligste og kanskje letteste å få er klitoris orgasmen. Jeg tørr påstå at flertallet av kvinner i dag som onanerer klare å fremstille denne type orgasme.

Hilsen

Natteravnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns uansett det blir helt feil å fake. Hvis jeg ikke kan kommunisere såpass med partneren at jeg kan si at min egen orgasme sitter for langt inne, men at jeg gjerne vil oppleve hans - ja så står jeg heller over samleiet!

Kommunikasjon er grunnmuren for å kunne ha god sex sammen, for meg er faking det samme som løgn, og det foretrekker jeg å unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskeren

Det er nok ikke bare jentene som er ramme på faking. Ikke det at gutter faker på samme måte, men vi (ihvertfall jeg) er dyktige på å få fram orgasmen uten særlig opphisselse og stimulering. Men det er mer komplisert.

Personlig synes jeg det ødle litt da jeg fikk vite at eksen faket et føtell ganger i starten av forholdet. Det girr en liten knekk og det er bedre å si ifra enn å fake, for dere er ikke så dyktige som dere tror. Om du vet hva som skjer under orgasmen hos jenter, er det ikke noe problem å skille ekte fra faking. Dette klarte jeg ikke i starten av forholdet med eksen siden hun var den første.

Etter det klarte jeg ikke å stole på henne i sexen, jeg ble ikke like tent av å høre stønningen hennes da vi holdt på fordi jeg ikke visste om det var ekte eller om hun bare gjorde seg klar for å fake en ny orgasme.

Dere trenger nok å bli sikrere på dere selv og ikke være så orgasmefiksert. Samme gjelder oss gutter.

Dere jenter må ikke være så opptatt av å gjøre partneren deres fornøyd med jobben sin for det er han om dere forklarer situasjonen til han.

Skjerp dere (både gutter og jenter)!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurendreier

Jeg syns uansett det blir helt feil å fake. Hvis jeg ikke kan kommunisere såpass med partneren at jeg kan si at min egen orgasme sitter for langt inne, men at jeg gjerne vil oppleve hans - ja så står jeg heller over samleiet!

Kommunikasjon er grunnmuren for å kunne ha god sex sammen, for meg er faking det samme som løgn, og det foretrekker jeg å unngå.

YES! Go libra! Du har virkelig skjønt det!

skoletimen, Asker-jenta og dere andre fakere har endel å lære. Til deres eget beste ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Jeg er så enig med deg!

Jenter får mer ut av selve samleiet, enn gutter gjør.

Forklaringen er enkel: Vi "kjenner" mer av det som skjer og nyter nok mer FØR orgasmen, enn gutter.

Derfor er ikke orgasmen så kjempe viktig for mange jenter!!

Vi nyter uansett :-)

Jar, dette er en vanlig beskrivelse av hva mange jenter føler og opplever. Orgasmen er ikke et must for alle, slik tilfellet syns å være for gutter. Et samleie uten orgasme for en mann er en skuffelse, vil de fleste si.

Hvorfor slike forskjeller i opplevelsene under samleiet. At menn er så orgasmefiksert har kanskje noe å gjøre med at de fra naturens siden er "programmert" til å ejakulere. Det er deres misjon her i verden, sett fra en strengt biologisk forplantningsmessig synsvinkel. Ejakulasjons- og orgasmepresset ligger på dem, mens hos kvinner har forplantningsoppgaven langt videre funksjoner. Har ikke mennene dette biologiske instinktet i seg har de på et vis plassert seg utenfor sin grunnleggende funksjon.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater, professor i sosialmedisin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Svar til Gretchen!!

Det du sier om at det er de færreste damer under 30 år som får orgasme er nok en sannhet med visse modifikasjoner. Mulig var dette en problemstilling for 15-20 år siden. I dag derimot har holdning til kvinne undertrykkelse samt liberale og endrede holdning til sex og onani blant annet hjulpet til på dette området. Glem heller ikke at kvinner har mulighet til forkjellige typer

orgasmer hvorav den vanligste og kanskje letteste å få er klitoris orgasmen. Jeg tørr påstå at flertallet av kvinner i dag som onanerer klare å fremstille denne type orgasme.

Hilsen

Natteravnen

Det er uenighet om hvor vanlig det er med mangelfull orgasme hos kvinner. Undersøkelser tyder på at det er hyppig, kanskje opptil 30-40% opplever orgasme bare unntaksvis eller aldri ved samleie, eller andre former for sex med en partner, mens det er lettere å oppnå det når kvinnen onanerer seg selv.

Vi har vært inne på dette spørsmålet tidligere. Det har mye å gjøre med følelsesmessige blokkeringer til å begynne med, som etter hvert utvikler seg til prestasjonsangst, i tillegg til at vaner på dette området lett gror fast og blir til en virkelig hindring i parforholdet.

Natutren har gjort det greiere for menn enn for kvinner når det gjelder orgasme. Det er sjeldnere at menn klager over mangelfull orgasme og ejakulasjon. Her er det ofte det motsatte som er problemet; at det går for fort for dem, særlig når de har liten seksuell erfaring.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater, professor i sosialmedisin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Det er nok ikke bare jentene som er ramme på faking. Ikke det at gutter faker på samme måte, men vi (ihvertfall jeg) er dyktige på å få fram orgasmen uten særlig opphisselse og stimulering. Men det er mer komplisert.

Personlig synes jeg det ødle litt da jeg fikk vite at eksen faket et føtell ganger i starten av forholdet. Det girr en liten knekk og det er bedre å si ifra enn å fake, for dere er ikke så dyktige som dere tror. Om du vet hva som skjer under orgasmen hos jenter, er det ikke noe problem å skille ekte fra faking. Dette klarte jeg ikke i starten av forholdet med eksen siden hun var den første.

Etter det klarte jeg ikke å stole på henne i sexen, jeg ble ikke like tent av å høre stønningen hennes da vi holdt på fordi jeg ikke visste om det var ekte eller om hun bare gjorde seg klar for å fake en ny orgasme.

Dere trenger nok å bli sikrere på dere selv og ikke være så orgasmefiksert. Samme gjelder oss gutter.

Dere jenter må ikke være så opptatt av å gjøre partneren deres fornøyd med jobben sin for det er han om dere forklarer situasjonen til han.

Skjerp dere (både gutter og jenter)!!!

Det er ikke uvanlig at både gutter og jenter later som om det går for dem(faker), snarest for ikke å ta motet fra partneren. Særlig tror jeg jenter er flinke og hensynsfulle i så måte, slik at gutten skal føle at han er en god elsker.

I det lange løp vil de flerste gå lei av å fake, det blir for slitsomt og dumt. Det er bedre å si fra at man dessverre ikke oppnår utløsning. Dessuten vil partner merke at det dreier seg om spill, og det kan skape sine problemer, med bebreidelser og anklager. Vær ærlig, si at du savner orgasmen.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater, professor i sosialmedisin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uenighet om hvor vanlig det er med mangelfull orgasme hos kvinner. Undersøkelser tyder på at det er hyppig, kanskje opptil 30-40% opplever orgasme bare unntaksvis eller aldri ved samleie, eller andre former for sex med en partner, mens det er lettere å oppnå det når kvinnen onanerer seg selv.

Vi har vært inne på dette spørsmålet tidligere. Det har mye å gjøre med følelsesmessige blokkeringer til å begynne med, som etter hvert utvikler seg til prestasjonsangst, i tillegg til at vaner på dette området lett gror fast og blir til en virkelig hindring i parforholdet.

Natutren har gjort det greiere for menn enn for kvinner når det gjelder orgasme. Det er sjeldnere at menn klager over mangelfull orgasme og ejakulasjon. Her er det ofte det motsatte som er problemet; at det går for fort for dem, særlig når de har liten seksuell erfaring.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater, professor i sosialmedisin

Vi jenter kan elske sexen selv om vi ikke får orgasme. Ikke alle får orgasme, og som regel tar det tid, både med hensyn til alder og til lengden på forholdet med partneren. Å fake innimellom er vel noe mange jenter forsøker seg på, enten vi vil innrømme det eller ikke. Så lenge man er glad i sexen man får og villig til å lære og gi seg tid, så forbedrer nok det meste seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er uenighet om hvor vanlig det er med mangelfull orgasme hos kvinner. Undersøkelser tyder på at det er hyppig, kanskje opptil 30-40% opplever orgasme bare unntaksvis eller aldri ved samleie, eller andre former for sex med en partner, mens det er lettere å oppnå det når kvinnen onanerer seg selv.

Vi har vært inne på dette spørsmålet tidligere. Det har mye å gjøre med følelsesmessige blokkeringer til å begynne med, som etter hvert utvikler seg til prestasjonsangst, i tillegg til at vaner på dette området lett gror fast og blir til en virkelig hindring i parforholdet.

Natutren har gjort det greiere for menn enn for kvinner når det gjelder orgasme. Det er sjeldnere at menn klager over mangelfull orgasme og ejakulasjon. Her er det ofte det motsatte som er problemet; at det går for fort for dem, særlig når de har liten seksuell erfaring.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater, professor i sosialmedisin

Vi jenter kan elske sexen selv om vi ikke får orgasme. Ikke alle får orgasme, og som regel tar det tid, både med hensyn til alder og til lengden på forholdet med partneren. Å fake innimellom er vel noe mange jenter forsøker seg på, enten vi vil innrømme det eller ikke. Så lenge man er glad i sexen man får og villig til å lære og gi seg tid, så forbedrer nok det meste seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har opplevd, og håper heller ikke jeg opplever at jenta faker en orgasme. Det ville vært en veldig nedtur! Ikke det at hun ikke fikk orgasme, men akkurat det at hun bare latet som. Nei, vil at det skal være helt ærlig og ekte. Da får mye heller orgasmen utebli.

Er ikke til å stikke under en stol at vi gutter blir veldig fornøyde når jenta får orgasme. Det (be)viser at jenta har det godt, tross alt. Selvsagt kan sexen også være veldig god uten orgasme. Men..ja, har jo som et slags mål at jenta skal få orgasme da...

Hva mener dere jenter om det at gutten ikke får orgasme da? Er det like lite viktig for dere, som at dere selv får orgasme?.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leken kattepus

Er enig i mye av det du skriver. Alle vil være den perfekte sexpartner for den andre, og gjerne ha bekreftelse på det i form av hverandres orgasme. Men at det er like greit å fake, ...nei! Har aldri gjort det, hadde følt at jeg hadde "løyet". Enig med libra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leken kattepus

Tror ikke jeg har opplevd, og håper heller ikke jeg opplever at jenta faker en orgasme. Det ville vært en veldig nedtur! Ikke det at hun ikke fikk orgasme, men akkurat det at hun bare latet som. Nei, vil at det skal være helt ærlig og ekte. Da får mye heller orgasmen utebli.

Er ikke til å stikke under en stol at vi gutter blir veldig fornøyde når jenta får orgasme. Det (be)viser at jenta har det godt, tross alt. Selvsagt kan sexen også være veldig god uten orgasme. Men..ja, har jo som et slags mål at jenta skal få orgasme da...

Hva mener dere jenter om det at gutten ikke får orgasme da? Er det like lite viktig for dere, som at dere selv får orgasme?.. ;-)

Gutten ikke får orgasme? Err'u gær'n??? ;-D Helt ærlig: en liten nedtur der og da, men desto større opptur neste gang han kommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonimus kvinnus

Jeg er helt enig med deg, det er ikke rart vi faker, særlig ikke i begynnelsen. Når min mann og jeg begynte våre seksuelle opplevelser, var vi lite samkjørte og våget ikke helt å snakke sammen om det. Jeg har aldri klart å komme bare ved vanlig samleie, det må stimulering av klitoris til også, og jeg forsøkte meg på dette første gangen jeg hadde sex med min mann. Han hadde tidligere vært sammen med noen som kom uten slik stimulering, og nærmest fjernet min hånd og skulle liksom "vise meg" at jeg skulle kunne komme bare med han. Hvilket jeg selvfølgelig ikke gjorde, og tilslutt for å unngå å bli sår, så faket jeg. Og de neste gangene vi hadde sex, så kunne jeg jo ikke være noe dårligere? Altså faket jeg igjen. Dette pågikk faktisk noen måneder, før jeg vurderte å gjøre det slutt fordi det ble for slitsomt rent psykisk. Men jeg tok mot til meg og snakket med min mann, innrømte mine synder og sto klar for "dommen". Han tok det hele veldig pent og beklaget seg han også. Så startet vi på nytt, og nå har vi det utrolig mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zandy

I et fast forhold eller et som kan bli et, så ville jeg ikke faket, da er det bedre å vere ærlig. Faker man da, så kommer man gjerne inn i en vond sirkel som blir vanskelig å komme ut av, da typen ikke vet at noe er galt,,,

I one-night-stands er det gjerne vanskeligere å få orgasme pga. at vi ikke vet hva den andre liker, at vi ikke føler oss trygg på den andre og fordi vi ikke bryr oss om den personen på samme måten... også alkohol da... Visst fyren da nekter å gi seg før han har gitt dama orgasme ser jeg ingenting galt i å fake, for å få det unnagjort uten tragiske lange diskusjoner...

Når gutten ikke får orgasme: Skjønner problemstillingen til guttene... når gutten ikke får orgasme går jeg som regel utifra at det er fordi de ikke tenner på meg... at jeg ikke var bra nok, etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvorfor så orgasmefiksert

Vi jenter kan elske sexen selv om vi ikke får orgasme. Ikke alle får orgasme, og som regel tar det tid, både med hensyn til alder og til lengden på forholdet med partneren. Å fake innimellom er vel noe mange jenter forsøker seg på, enten vi vil innrømme det eller ikke. Så lenge man er glad i sexen man får og villig til å lære og gi seg tid, så forbedrer nok det meste seg.

Hvorfor så orgasmefiksert?? Det er jo godt å ha sex selv om man ikke får orgasme. Hvis jenta faker orgasme lurer hun jo bare seg selv (og partneren). Hva er vitsen med det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...