Gå til innhold

Fjerning av Forhud


drit1365380533

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Er personen som spør her baby?

det var jeg ikke klar over. *himler*

Guttene mine har akuratt gjennomført operasjonen, og det var overhode ikke vondt for noen av dem.

Skremselsporopaganda finnes det av omtrent alt.

Nødvendigheten kan diskuteres. Det er gunstig for kvinnen som har ham som partner ang. underlivskreft osv.

Det med underlivskreft er feil, det ryktet skyldes en undersøkelse om hvorfor jødiske kvinner fikk færre tilfeller av kreft i eggstokker. Resultatet viste at etnisk jødiske kvinner har en genetisk fordel framfor andre folkeslag som gjør dette. Det skyldes ikke omskjæring.

I mange hundre år har forkjemperne produsert vikarierende årsaker for å utføre dette inngrepet på barn. Det ser ikke ut som noen vil skjønne at det utelukkende dreier seg om å hindre gutter å onanere, noe som var stor synd i flere religioner i middelalderen og helt fram til 1950-tallet. Det skyldes altså gammel overtro, og ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 489
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    77

  • Sør

    69

  • Taj Mahal

    52

  • favn

    23

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Millioner av fluer kan ikke ta feil. Bæsj er godt.

Bestefaren min røyka 40 om dan og levde til han var 90 år, derfor er røyking ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefaren min røyka 40 om dan og levde til han var 90 år, derfor er røyking ufarlig.

Den påstanden er 200% sikker for det samme var tilfelle med min bestefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Den påstanden er 200% sikker for det samme var tilfelle med min bestefar.

Min drakk en halvflaske om dagen i tillegg tror jeg. Så det er sunt å drekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg har "erfaring" og peiling :)

Har te gutter som har blitt omskjært og en mann.

>>Jeg har "erfaring" og peiling :)

Har tre gutter som har blitt omskjært og en mann.

Og det er du stolt av ?

Middelaldersk, blodig, purtitansk rite fra en mørk og dyster fortid blant primitive overtroiske stammer ?

Hvis jeg skjærer f eks øreflippen av unga mine, kommer barnevernet og politiet. Men når muslimer og jøder skjærer i sine barn er det helt OK ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>>Jeg har "erfaring" og peiling :)

Har tre gutter som har blitt omskjært og en mann.

Og det er du stolt av ?

Middelaldersk, blodig, purtitansk rite fra en mørk og dyster fortid blant primitive overtroiske stammer ?

Hvis jeg skjærer f eks øreflippen av unga mine, kommer barnevernet og politiet. Men når muslimer og jøder skjærer i sine barn er det helt OK ?

Forhud og øreflipp er to veldig forskjellige ting *informerer*

Hvorfor så negativ til dette?

Det er ikke vondt, det er positivt ang. hygiene,ser 100ganger penere ut og mannen skal visst bli mer utholdende.

Det som du refererer til ang. gener til jødiske kvinner er gammel studie og teori. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med underlivskreft er feil, det ryktet skyldes en undersøkelse om hvorfor jødiske kvinner fikk færre tilfeller av kreft i eggstokker. Resultatet viste at etnisk jødiske kvinner har en genetisk fordel framfor andre folkeslag som gjør dette. Det skyldes ikke omskjæring.

I mange hundre år har forkjemperne produsert vikarierende årsaker for å utføre dette inngrepet på barn. Det ser ikke ut som noen vil skjønne at det utelukkende dreier seg om å hindre gutter å onanere, noe som var stor synd i flere religioner i middelalderen og helt fram til 1950-tallet. Det skyldes altså gammel overtro, og ikke noe annet.

#Det skyldes altså gammel overtro, og ikke noe annet.#

Rett tro eller overtro kan nok ikke du bedømme.

Et eksempel: om grisespising og forbud mot det. Etter flere hundre år fant forskerene ut av disse makkene, og nå har de funnet ut mer om grisen som ikke er bra for mennesket.

Slike ting har det vært mange av i Islam og kristendommen.

Selvsagt har det til alle tider vært slike som deg, som påstår det er overtro fordi forskningen ikke har kommet lengere eller fordi man selv ikke tror.

De troende er et steg forran, nettopp fordi de stoler på det som står i de hellige bøker som har informasjon fra en allviter. *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var du selv som nevnte barn i denna sammenhengen. *himler tilbake*

Det er forskjell på barn og babyer også. *informerer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefaren min røyka 40 om dan og levde til han var 90 år, derfor er røyking ufarlig.

Din bestefar og kanskje et par til kan ikke sammenlignes på samme måte som man kan når det gjelder millioner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er personen som spør her baby?

det var jeg ikke klar over. *himler*

Guttene mine har akuratt gjennomført operasjonen, og det var overhode ikke vondt for noen av dem.

Skremselsporopaganda finnes det av omtrent alt.

Nødvendigheten kan diskuteres. Det er gunstig for kvinnen som har ham som partner ang. underlivskreft osv.

Ser at du presiserer at det er forskjell på en øreflipp og en del av det mannlige kjønnsorgan. Implisitt mener du altså at det er verre å skjære av en øreflipp enn en del av det mannlige kjønnsorganet?

Jeg vil tro at mange sannsynsligvis støtter seg på religisøst betingete tradisjoner når de ivrer for at barna sine skal få skåret av noe som _alle_ gutter er født med (rart, hva?) og som er plassert på en svært viktig del av kroppen, nemlig penis.

Har _du_ noen _fornuftige_ forklaringer på hvorfor guttebarn utsettes for dette?

Jeg vil gjerne vite hvordan slike inngrep foregår hvis du kunne tenke deg på fortelle... På sykehus? Hjemme? Hvis hjemme, hvem bruker kniven? Får barna bedøvelse? Hvis ikke, hvorfor ikke? Hvor smertefullt er dette, tror du? Har de vondt etterpå, tror du? Er dette foreldrekjærlighet på sitt inderligste? Blir barna glade når noen skjærer av noe på tissen deres?

Til slutt: Har du gjort deg noen tanker om det som etter hvert korrekt har fått betegnelsen kjønnslemlestelse på små jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du presiserer at det er forskjell på en øreflipp og en del av det mannlige kjønnsorgan. Implisitt mener du altså at det er verre å skjære av en øreflipp enn en del av det mannlige kjønnsorganet?

Jeg vil tro at mange sannsynsligvis støtter seg på religisøst betingete tradisjoner når de ivrer for at barna sine skal få skåret av noe som _alle_ gutter er født med (rart, hva?) og som er plassert på en svært viktig del av kroppen, nemlig penis.

Har _du_ noen _fornuftige_ forklaringer på hvorfor guttebarn utsettes for dette?

Jeg vil gjerne vite hvordan slike inngrep foregår hvis du kunne tenke deg på fortelle... På sykehus? Hjemme? Hvis hjemme, hvem bruker kniven? Får barna bedøvelse? Hvis ikke, hvorfor ikke? Hvor smertefullt er dette, tror du? Har de vondt etterpå, tror du? Er dette foreldrekjærlighet på sitt inderligste? Blir barna glade når noen skjærer av noe på tissen deres?

Til slutt: Har du gjort deg noen tanker om det som etter hvert korrekt har fått betegnelsen kjønnslemlestelse på små jenter?

#Ser at du presiserer at det er forskjell på en øreflipp og en del av det mannlige kjønnsorgan. Implisitt mener du altså at det er verre å skjære av en øreflipp enn en del av det mannlige kjønnsorganet?#

Å skjære vekk en bit av øret har ikke noe for seg, og ja, det er værre.

#Jeg vil tro at mange sannsynsligvis støtter seg på religisøst betingete tradisjoner når de ivrer for at barna sine skal få skåret av noe som _alle_ gutter er født med (rart, hva?) og som er plassert på en svært viktig del av kroppen, nemlig penis.#

Det er ikke en tradisjon, det er en religiøs handling.

#Har _du_ noen _fornuftige_ forklaringer på hvorfor guttebarn utsettes for dette?#

Ja, har du ikke lest tråden?

#Jeg vil gjerne vite hvordan slike inngrep foregår hvis du kunne tenke deg på fortelle... På sykehus?#

Ja, mange gjør det på sykehus.

#Hjemme?#

Ja, mange gjør det hjemme også. Om det er flere barn eller voksene som skal gjøre det i en familie, så er det lettere for legen å komme hjem til folk.

#Hvis hjemme, hvem bruker kniven?#

Legen selvsagt.

#Får barna bedøvelse?#

Ja.

#Hvor smertefullt er dette, tror du?#

Siden jeg har tre gutter som akuratt har omskært seg, så vet jeg at det ikke er vondt i det heletatt.

#Har de vondt etterpå, tror du? #

Nei, og jeg tror ikke jeg vet. Hvis en stor gutt aldri har vasket seg under forhuden, så kan han nok føle en svie i noen dager, men ikke en smertfull svie.

#Er dette foreldrekjærlighet på sitt inderligste?#

Ja, man kan vel si det slik også.

#Blir barna glade når noen skjærer av noe på tissen deres?#

Jeg kan ikke vite hvordan alle barn reagerer, noe du sikkert kan klare å forstå. Mine gutter var hverken spesiellt glade eller lei seg.

#Til slutt: Har du gjort deg noen tanker om det som etter hvert korrekt har fått betegnelsen kjønnslemlestelse på små jenter? #

Etter hvert? det har vært kjønnslemlestelse bestandig for muslimer i alle fall. om det er små jenter eller kvinner. Omskjæring av kvinner er noe HELT annet en omskjæring av menn *informerer* og kan på ingen måte sammenlignes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du presiserer at det er forskjell på en øreflipp og en del av det mannlige kjønnsorgan. Implisitt mener du altså at det er verre å skjære av en øreflipp enn en del av det mannlige kjønnsorganet?

Jeg vil tro at mange sannsynsligvis støtter seg på religisøst betingete tradisjoner når de ivrer for at barna sine skal få skåret av noe som _alle_ gutter er født med (rart, hva?) og som er plassert på en svært viktig del av kroppen, nemlig penis.

Har _du_ noen _fornuftige_ forklaringer på hvorfor guttebarn utsettes for dette?

Jeg vil gjerne vite hvordan slike inngrep foregår hvis du kunne tenke deg på fortelle... På sykehus? Hjemme? Hvis hjemme, hvem bruker kniven? Får barna bedøvelse? Hvis ikke, hvorfor ikke? Hvor smertefullt er dette, tror du? Har de vondt etterpå, tror du? Er dette foreldrekjærlighet på sitt inderligste? Blir barna glade når noen skjærer av noe på tissen deres?

Til slutt: Har du gjort deg noen tanker om det som etter hvert korrekt har fått betegnelsen kjønnslemlestelse på små jenter?

For de fleste er det vel enreligiøs handling. I USA er dette også vanlig og kommer vel mest av fordelene ved å gjøre det, siden de ikke gjør det på grunn av religion. For der gjøres det av flesteparten. Religiøse eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Forhud og øreflipp er to veldig forskjellige ting *informerer*

Hvorfor så negativ til dette?

Det er ikke vondt, det er positivt ang. hygiene,ser 100ganger penere ut og mannen skal visst bli mer utholdende.

Det som du refererer til ang. gener til jødiske kvinner er gammel studie og teori. ;)

>>Forhud og øreflipp er to veldig forskjellige ting *informerer*

Fohuden er meget vikitig, 1000 ganger mer enn øreflippen.

>>Hvorfor så negativ til dette?

Bl a fordi det er barnemishandling.

>>Det er ikke vondt,

Vondt eller ikke, det er unødvendig. Smertefritt er det ikke.

>> det er positivt ang. hygiene,

Nei, man blir ikke mer renslig av å omskjæres, talg dannes allkevel.

>>ser 100ganger penere ut og

De som er omskjært og deres nærmeste syns det.

Ja, men nå han blir gammel får han til slutt ikke orgasme av samme årsak.

>>Det som du refererer til ang. gener til jødiske kvinner er gammel studie og teori.

Den er fra 1995, og er godt dokumentert. Jødene trodde selv det var fordi mennene var omskjært, men det var feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

#Det skyldes altså gammel overtro, og ikke noe annet.#

Rett tro eller overtro kan nok ikke du bedømme.

Et eksempel: om grisespising og forbud mot det. Etter flere hundre år fant forskerene ut av disse makkene, og nå har de funnet ut mer om grisen som ikke er bra for mennesket.

Slike ting har det vært mange av i Islam og kristendommen.

Selvsagt har det til alle tider vært slike som deg, som påstår det er overtro fordi forskningen ikke har kommet lengere eller fordi man selv ikke tror.

De troende er et steg forran, nettopp fordi de stoler på det som står i de hellige bøker som har informasjon fra en allviter. *s*

>>Rett tro eller overtro kan nok ikke du bedømme.

Rett tro ? Tro kan vi gjøre i kirken på søndager, ikke mishandle barn med den.

>>Et eksempel: om grisespising og forbud mot det. Etter flere hundre år fant forskerene ut av disse makkene, og nå har de funnet ut mer om grisen som ikke er bra for mennesket.

Svinekjøtt er et meget bra næringsmiddel, og trikiner har ikke vært sett i landet på 40 år.

>>Selvsagt har det til alle tider vært slike som deg, som påstår det er overtro fordi forskningen ikke har kommet lengere eller fordi man selv ikke tror.

Omskjæring og forbud mot svinekjøtt har ingen grobunn i vitenskap, det er kun gammel overtro. La gjerne være å spise svinekjøtt, men la også være å skade barna.

Et viktig spørsmål: hvorfor sånt hastverk med å få omskjært gutten, hvorfor ikke vente til han er 18 år og kan bestemme selv ?

>>De troende er et steg forran, nettopp fordi de stoler på det som står i de hellige bøker som har informasjon fra en allviter. *s*

Det står også at vi skal ha dødsstraff for utroskap både hos jøder og muslimer. Hvorfor slutta vi med det tror du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Din bestefar og kanskje et par til kan ikke sammenlignes på samme måte som man kan når det gjelder millioner!

I gamle dager brente vi hekser, og millioner av rettroende trodde det var riktig, hvorfor gjør vi ikke det lenger ? Har vi brent alle, slik at det ikke trengs lenger ? Er det ikke rart at vi slutter med dumme ting etterhvert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

For de fleste er det vel enreligiøs handling. I USA er dette også vanlig og kommer vel mest av fordelene ved å gjøre det, siden de ikke gjør det på grunn av religion. For der gjøres det av flesteparten. Religiøse eller ei.

Grunnen til at amerikanerne gjør det, er at en kjempestor religiøs sekt fant på å begynne med det. De ville hindre gutter i å onanere, noe som var en stor synd i følge prestene. Inngrepet er faktisk svært effektivt, det blir _mye_ mer vanskelig, og _mye_ mindre intressant. Faktumet er dokumentert i bøker de har skrevet og i engelske legebøker fra den tida, som helt direkte anbefaler dette for å hindre onani. Etterpå han man funnet på vikarierende årsaker i massevis, bl a fordi legene tjente/ tjener ufattelige summer på denne bisnissen. Den amerikanske legeforeningen har for to år siden krøpet til korset og anbefaler ikke lenger dette overgrepet mot barn.

Hva voksne menn gjør, er meg knekkende likegyldig, men det er sikkert viktig at de får riktig informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er forskjell på barn og babyer også. *informerer*

Hvorfor ikke vente til de er 18 år, hvorfor sånt hastverk ?

Kanskje de vil finne på å nekte ? Småbarn kan ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er forskjell på dyr og mennesker.*informerer igjen*

Meningen var å vise at selv om mange gjør det, behøver det ikke være rett eller fornuftig.

Mange millioner røyker og drikker, det blir ikke sunnere av det. Mange millioner unngår svinekjøtt, det beviser ikke at det er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Ser at du presiserer at det er forskjell på en øreflipp og en del av det mannlige kjønnsorgan. Implisitt mener du altså at det er verre å skjære av en øreflipp enn en del av det mannlige kjønnsorganet?#

Å skjære vekk en bit av øret har ikke noe for seg, og ja, det er værre.

#Jeg vil tro at mange sannsynsligvis støtter seg på religisøst betingete tradisjoner når de ivrer for at barna sine skal få skåret av noe som _alle_ gutter er født med (rart, hva?) og som er plassert på en svært viktig del av kroppen, nemlig penis.#

Det er ikke en tradisjon, det er en religiøs handling.

#Har _du_ noen _fornuftige_ forklaringer på hvorfor guttebarn utsettes for dette?#

Ja, har du ikke lest tråden?

#Jeg vil gjerne vite hvordan slike inngrep foregår hvis du kunne tenke deg på fortelle... På sykehus?#

Ja, mange gjør det på sykehus.

#Hjemme?#

Ja, mange gjør det hjemme også. Om det er flere barn eller voksene som skal gjøre det i en familie, så er det lettere for legen å komme hjem til folk.

#Hvis hjemme, hvem bruker kniven?#

Legen selvsagt.

#Får barna bedøvelse?#

Ja.

#Hvor smertefullt er dette, tror du?#

Siden jeg har tre gutter som akuratt har omskært seg, så vet jeg at det ikke er vondt i det heletatt.

#Har de vondt etterpå, tror du? #

Nei, og jeg tror ikke jeg vet. Hvis en stor gutt aldri har vasket seg under forhuden, så kan han nok føle en svie i noen dager, men ikke en smertfull svie.

#Er dette foreldrekjærlighet på sitt inderligste?#

Ja, man kan vel si det slik også.

#Blir barna glade når noen skjærer av noe på tissen deres?#

Jeg kan ikke vite hvordan alle barn reagerer, noe du sikkert kan klare å forstå. Mine gutter var hverken spesiellt glade eller lei seg.

#Til slutt: Har du gjort deg noen tanker om det som etter hvert korrekt har fått betegnelsen kjønnslemlestelse på små jenter? #

Etter hvert? det har vært kjønnslemlestelse bestandig for muslimer i alle fall. om det er små jenter eller kvinner. Omskjæring av kvinner er noe HELT annet en omskjæring av menn *informerer* og kan på ingen måte sammenlignes.

'Å skjære vekk en bit av øret har ikke noe for seg, og ja, det er værre.'

Det var veldig interessant..., men hvis du kunne forklare _hvorfor_ det er verre å mangle en øreflipp enn en del av kjønnsorganet...?

'Det er ikke en tradisjon, det er en religiøs handling.'

Du skiller altså mellom tradisjon og religion. Svært interessant, all den tid mange muslimer, f.eks. i Norge, er meget nøye med å påpeke at ting 'vi' i vesten finner rimelig makabert handler om _tradisjoner_ og ikke må forbindes med religion.

For deg er altså det å skjære bort noe fra små guttepeniser knyttet til religion alene. Javel.

Det må bety at fordi det står skrevet i en tekst du velger å rette deg etter eller fordi et presteskap sier det, lar du 'noen' skjære av en del av små guttepeniser. På dine egne barn.

'#Har _du_ noen _fornuftige_ forklaringer på hvorfor guttebarn utsettes for dette?#'

'Ja, har du ikke lest tråden?'

Jo, jeg har lest tråden. Det var nettopp mangel på fornuft som fikk meg til å spørre. Men nå har du jo nettopp henvist til religion og ikke fornuft når det gjelder å skjære av en del på guttepeniser... såh... fornuften er med andre ord utelukket vedrørende det å skjære vekk en del av penis på små gutter.

'#Jeg vil gjerne vite hvordan slike inngrep foregår hvis du kunne tenke deg på fortelle... På sykehus?#'

'Ja, mange gjør det på sykehus.'

Men ikke alle, altså.

'#Hjemme?#'

'Ja, mange gjør det hjemme også. Om det er flere barn eller voksene som skal gjøre det i en familie, så er det lettere for legen å komme hjem til folk.'

Flere fluer i en smekk, med andre ord. Jeg har ganske livlig fantasi, men strengt tatt er det ikke vanskelig å mane fram bilder av ventende og livredde smågutter som hører hyling fra det andre rommet og ser broren sin, fetteren sin... komme blødende og helt fra seg ut - og vite at nå, straks, er det _min_ tur.

'#Hvis hjemme, hvem bruker kniven?#'

'Legen selvsagt.'

Hva slags leger er dette? Jeg har vanskelig for å tenke meg at dette er allmennpraktikere på skjære-av-en-del-av-peniser-hjemmebesøk.

'#Får barna bedøvelse?#'

'Ja.'

Så det _er_ altså vondt å bli skåret i penis?

'#Hvor smertefullt er dette, tror du?#'

'Siden jeg har tre gutter som akuratt har omskært seg, så vet jeg at det ikke er vondt i det heletatt.'

Nei, de ble jo bedøvet, så da er alt greit...

Selv om jeg aldri personlig har overvært slike seanser har jeg imidlertid dokutv-bilder på netthinnen der guttebarna helt tydelig er livredde og skriker av smerte.

'#Er dette foreldrekjærlighet på sitt inderligste?#'

'Ja, man kan vel si det slik også.'

Nei, jeg tror ikke det. Dette minner mer om 'den man elsker tukter man', et gammelt og 'godt' ord fra en religiøs tekst der trusler og straff er daglig kost.

'#Blir barna glade når noen skjærer av noe på tissen deres?#'

'Jeg kan ikke vite hvordan alle barn reagerer, noe du sikkert kan klare å forstå. Mine gutter var hverken spesiellt glade eller lei seg.'

Ikke lei seg, ikke redde... hm... bare likegyldige..., en helt vanlig dag med andre ord.

'#Til slutt: Har du gjort deg noen tanker om det som etter hvert korrekt har fått betegnelsen kjønnslemlestelse på små jenter? #'

'Etter hvert? det har vært kjønnslemlestelse bestandig for muslimer i alle fall. om det er små jenter eller kvinner. Omskjæring av kvinner er noe HELT annet en omskjæring av menn *informerer* og kan på ingen måte sammenlignes.'

Nei, at det ikke kan sammenlignes er jeg enig med deg i.

Muslimer bedriver flere grader av kjønnslemlestelse på små jenter, den ene mer grotesk og inhuman enn den andre. Det tror jeg nok du vet. Men du 'glemte' det kanskje i farten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...