Gå til innhold

Fjerning av Forhud


drit1365380533

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Jeg søker ikke informasjon, men dokumentasjon. Nøytral dokumentasjon selvsagt.

Hva anser du som nøytralt ? Stort utenlandsk universitetssykehus og dens professorer og leger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 489
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    77

  • Sør

    69

  • Taj Mahal

    52

  • favn

    23

Mest aktive i denne tråden

Er det lov å spørre om hvor gamle guttene dine er?

Ble de omskjært som babyer?

Hvis f.eks du innerst inne hadde vært imot dette. Hadde din menining hatt noe å si?

Har store gutter og de ble omskjært for ikke så lenge siden.

Om jeg hadde vært imot dette, så hadde selvsagt ikke guttene blitt omskjært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best du søker selv, slik at det ikke påstås at jeg filtrerer opplysninger.

Men hvorfor skulle du søke informasjon som taler i mot at man skal gjøre slikt, når du allerede har gjort det ?

For sent å snyte seg, når nesa allerede er borte. Ille å tenke på at enkelte ikke forstår bedre. Men mine tanker er at hun ikke hadde hatt noe hun skulle sagt uansett. Må følge mannen og boka.

Interessant å følge med her Ulv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å spørre om hvor gamle guttene dine er?

Ble de omskjært som babyer?

Hvis f.eks du innerst inne hadde vært imot dette. Hadde din menining hatt noe å si?

Om guttene hadde satt seg i mot det, så hadde de heller ikke blitt omskjært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#

Det var veldig interessant..., men hvis du kunne forklare _hvorfor_ det er verre å mangle en øreflipp enn en del av kjønnsorganet...?#

Den tynne hudfolden skjæres vekk for blandt annet at man skal være renslig. En øreflipp er ikke uvesentlig når det gjelder hørselen.Og det har ingen ting gunstig ved seg å skjære den vekk. Vil tro det er endel mer følelser og nerver i en øreflipp.

#Du skiller altså mellom tradisjon og religion. Svært interessant, all den tid mange muslimer, f.eks. i Norge, er meget nøye med å påpeke at ting 'vi' i vesten finner rimelig makabert handler om _tradisjoner_ og ikke må forbindes med religion.#

Nettopp fordi enkelte land har en (u)kultur som strider sterkt i mot religionen, gjør at de påpeker dette. Og denne(u)kulturen stammer overhode ikke fra religionen, men som oftest lenge før folket der ble religiøse.

#For deg er altså det å skjære bort noe fra små guttepeniser knyttet til religion alene. Javel.

Det må bety at fordi det står skrevet i en tekst du velger å rette deg etter eller fordi et presteskap sier det, lar du 'noen' skjære av en del av små guttepeniser. På dine egne barn.#

Fordi jeg er TROENDE og tror på det Gud har sakt ja. Overrasker det deg virkelig at troende tror?

#

Jo, jeg har lest tråden. Det var nettopp mangel på fornuft som fikk meg til å spørre. Men nå har du jo nettopp henvist til religion og ikke fornuft når det gjelder å skjære av en del på guttepeniser... såh... fornuften er med andre ord utelukket vedrørende det å skjære vekk en del av penis på små gutter.

#

Renslighet er selvfølgelig en fornuftig ting for de aller fleste.

#Flere fluer i en smekk, med andre ord.#

Ja, du kan jo si det slik også. Det er mer praktisk for legen å komme hjem da, i stede for å fylle opp venteverelset.

#Jeg har ganske livlig fantasi, men strengt tatt er det ikke vanskelig å mane fram bilder av ventende og livredde smågutter som hører hyling fra det andre rommet og ser broren sin, fetteren sin... komme blødende og helt fra seg ut - og vite at nå, straks, er det _min_ tur.

#

Ja, da har du livlig fantasi! det er slettes ikke slik mine gutter så ut da de var ferdige.

#Hva slags leger er dette? Jeg har vanskelig for å tenke meg at dette er allmennpraktikere på skjære-av-en-del-av-peniser-hjemmebesøk.#

Hva du har vanskligheter med bryr jeg meg ikke så veldig mye om gitt. Det får være ditt problem og noe du selv for jobbe med.

#Så det _er_ altså vondt å bli skåret i penis?#

Nei!?! hvordan får du det til å være vondt fordi man får bedøvelse? bedøvelse gjør slik at man ikke skal kjenne noe...skjønner du.

#'Siden jeg har tre gutter som akuratt har omskært seg, så vet jeg at det ikke er vondt i det heletatt.'

Nei, de ble jo bedøvet, så da er alt greit...

#

Ja, nå begynner du å forstå! bra :)

#Selv om jeg aldri personlig har overvært slike seanser har jeg imidlertid dokutv-bilder på netthinnen der guttebarna helt tydelig er livredde og skriker av smerte.#

samt at du har en veldig livlig fantasi.

'#Er dette foreldrekjærlighet på sitt inderligste?#'

'Ja, man kan vel si det slik også.'

#Nei, jeg tror ikke det. Dette minner mer om 'den man elsker tukter man', et gammelt og 'godt' ord fra en religiøs tekst der trusler og straff er daglig kost.#

Ja, du tror og ikke tror på så mye fantasifullt. Faktaopplysninger fra nøytrale kilder er kanskje en ide å tilegne seg informasjon i fra?!

#Ikke lei seg, ikke redde... hm... bare likegyldige..., en helt vanlig dag med andre ord.#

Litt spenning var vel kanskje tilstede.

#Muslimer bedriver flere grader av kjønnslemlestelse på små jenter, den ene mer grotesk og inhuman enn den andre. Det tror jeg nok du vet. Men du 'glemte' det kanskje i farten?#

Det er steder i verden det foregår kjønnslemlestelse på barn. Det er kultur som har vært der før Islam kom. Og det utføres av samtlige folk som bor der. Det også kristene, ikke-troende og ja også muslimer.

Hvorfor du synes jeg skulle nevne det vet jeg ikke... hvorfor nevner ikke du alle ikke-troende som misshandler barna sine? som knuller sine egene barn, røyker der hvor de oppholder seg, drikker seg dritings, dreper dem eller går ut i naturen for å føde et barn for så og forlate det nyfødte barnet der. Det er mye ikke-troende gjør som er groteskt og forferdelig, og det er mange troende som også gjør det. Det er personene det er noe riv ruskende galt med og ikke religionen eller den manglende tro.

'# Det var veldig interessant..., men hvis du kunne forklare _hvorfor_ det er verre å mangle en øreflipp enn en del av kjønnsorganet...?#'

'Den tynne hudfolden skjæres vekk for blandt annet at man skal være renslig. En øreflipp er ikke uvesentlig når det gjelder hørselen.Og det har ingen ting gunstig ved seg å skjære den vekk. Vil tro det er endel mer følelser og nerver i en øreflipp.'

Hallo? _Ingen_ hører med øreflippen. Deler av kjønnsorganet har imidlertid viktige funksjoner, ref. til det Ulv har skrevet om i fyldige ordelag. For øvrig har jeg ingen som helst interesse av å kutte av øreflipper på småbarn.

Jeg må videre referere til et knallgodt argument fra Ulv... å skjære vekk deler av kroppen i stedet for å vaske dem er bare for makabert. Litt off topic, men det tåler du vel i og med at du selv gjør det hele tiden... muslimer i enkelte land må finne seg i å tusle rundt med avhogd høyrehånd. Er denne skjæringen i kroppen en mani?

'Fordi jeg er TROENDE og tror på det Gud har sakt ja. Overrasker det deg virkelig at troende tror?'

På mange måter er det veldig merkelig, ja - og selvsagt totalt uten forankring i fornuften.ja.

Men jeg lurer litt... siden du nevner det... Gud... hvis 'han' finnes, hvordan vet du hva 'han har sagt'. Gud har jo ikke skrevet disse bøkene.

'Renslighet er selvfølgelig en fornuftig ting for de aller fleste.'

Det er helt riktig. Men hva er mest fornuftig, synes du, å vaske seg eller å skjære vekk den kroppsdelen som blir skitten?

'#Hva slags leger er dette? Jeg har vanskelig for å tenke meg at dette er allmennpraktikere på skjære-av-en-del-av-peniser-hjemmebesøk.#'

'Hva du har vanskligheter med bryr jeg meg ikke så veldig mye om gitt. Det får være ditt problem og noe du selv for jobbe med.'

Takk for omtanken, men jeg føler ikke at det er et stort problem 'å jobbe med' at jeg lurer på hvilke kvakksalvere som drar rundt fra hjem til hjem og skjærer av små kroppsdeler på guttebabyer og smågutter.

'Ja, du tror og ikke tror på så mye fantasifullt. Faktaopplysninger fra nøytrale kilder er kanskje en ide å tilegne seg informasjon i fra?!'

Nå har jo ikke jeg funnet på dette med omskjæring, akkurat.

Nøytrale kilder... fint at du kommer inn på det. Et krav om 'nøytrale kilder' diskvalifiserer selvsagt utøvere og tilhengere av omskjæring som 'kilde', med andre ord alle som bekjenner seg til de religioner som praktiserer omskjæring. Jeg minner deg om at i følge deg selv er omskjæring basert på religion alene.

'/.../ hvorfor nevner ikke du alle ikke-troende som misshandler barna sine? som knuller sine egene barn, røyker der hvor de oppholder seg, drikker seg dritings, dreper dem eller går ut i naturen for å føde et barn for så og forlate det nyfødte barnet der.'

Hvorfor skulle jeg nevne noe som overhodet ikke er tema i denne tråden?

Dessuten er det ganske grovt det du sier i avsnittet. For det første legitimeres ikke overgrep og mishandling selv om det utføres i Guds navn. For det andre blir ikke en type mishandling eller overgrep 'bedre' selv om du kommer trekkende med mishandling og overgrep i helt andre kontekster. Sist, men aldeles ikke minst, mishandling og overgrep av barn er et universelt fenomen og ikke noe de 'vantro' står for alene selv om du prøver å gjøre det til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

#Man trenger ikke skjære av noe for å være ren, det vet JEG. JEG vet også den egentlige grunnen til denne lemlestingen. Men her skal det trassig oversees alle fakta og all dokumentasjon.#

Hudflik er ikke et lem. Selv om man renser seg under de lange neglene, så finnes det drøssvis av bakterier under dem. Skjønt du kan ikke se det med det blotte øye.

#

Du kan umulig ha barn hvis du ikke vet at barn er svært lett påvirkelige og kan presses til nesten hva som helst, bare man tar dem tidlig og intensivt nok. De kan til og med bli selvmordsbombere. #

Jeg har barn, men har aldri tydd til slike metoder mot dem. Bare de som har gjort det, kan vel vite noe slikt.

Da kan jeg spørre: kan du med hånda på hjertet si at dine gutter ene og alene har blitt omskjært fordi de vil det selv, uten noen som helst form for påvirkning ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan ikke forvente at damer skal vite det, men det å ha forhud er faktisk veldig kos!

;-)

Du sa det. I det nøtteskall.

Mine argumenter blir rett og slett dilletantiske etter en slik konstatering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva anser du som nøytralt ? Stort utenlandsk universitetssykehus og dens professorer og leger ?

Alt som ikke kommer frem fra korrupte mennesker eller mennesker som av andre grunner er i mot dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har store gutter og de ble omskjært for ikke så lenge siden.

Om jeg hadde vært imot dette, så hadde selvsagt ikke guttene blitt omskjært.

"Har store gutter og de ble omskjært for ikke så lenge siden."

Hvorfor kunne dere da ikke ventet til de ble voksne, slik at de kunne avgjøre dette selv? Er det for deg/dere en viss alder de blir spesiellt møkkete under forhuden på? Når inntrer isåfall dette fenomenet?

"Om jeg hadde vært imot dette, så hadde selvsagt ikke guttene blitt omskjært."

Tror jeg ikke noe på, og svar ærlig nå: Er det ikke mannen din som har det siste ordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg spørre: kan du med hånda på hjertet si at dine gutter ene og alene har blitt omskjært fordi de vil det selv, uten noen som helst form for påvirkning ?

Klart vi har fortalt dem om hvorfor de bør gjøre det. Det er ikke noe de har funnet på selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke forvente at damer skal vite det, men det å ha forhud er faktisk veldig kos!

;-)

Jeg som dame vet også at det er kos med sambos forhud. For å si det litt på kanten. Det er rett og slett deilig å f.eks leke med tunga under - sutte på osv. Mykt og behagelig.

Men det er klart, damer som ikke har opplevd menn slik naturen har skapt dem, vet ikke bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

For sent å snyte seg, når nesa allerede er borte. Ille å tenke på at enkelte ikke forstår bedre. Men mine tanker er at hun ikke hadde hatt noe hun skulle sagt uansett. Må følge mannen og boka.

Interessant å følge med her Ulv ;)

Vi får bare håpe gutta ikke klandrer foreldra senere hvis det blir alminnelig kjent hva konsekvensene er å gjøre det. Vi må tenke på at den opprinnelige grunnen er at man skal hindre gutter å onanere, og da spørs det om ikke gutten heller ville beholdt den uhyre smarte og følsomme mekanismen, som jo også er en orgasmetrigger.

Foreldra har all mulig grunn til å forsvare noe de har gjort som er irreversibelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har store gutter og de ble omskjært for ikke så lenge siden."

Hvorfor kunne dere da ikke ventet til de ble voksne, slik at de kunne avgjøre dette selv? Er det for deg/dere en viss alder de blir spesiellt møkkete under forhuden på? Når inntrer isåfall dette fenomenet?

"Om jeg hadde vært imot dette, så hadde selvsagt ikke guttene blitt omskjært."

Tror jeg ikke noe på, og svar ærlig nå: Er det ikke mannen din som har det siste ordet?

"Om jeg hadde vært imot dette, så hadde selvsagt ikke guttene blitt omskjært."

#Tror jeg ikke noe på,#

Er du litt dum eller? du spør og jeg svarer! Hvis du skal være så nedlatende og stygg, så gidder jeg vel ikke å diskutere med deg. Du tror eller velger å ikke tro på det jeg sier uansett, så hva er poenget ditt med å spør meg om noe som helst?

Grow up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Alt som ikke kommer frem fra korrupte mennesker eller mennesker som av andre grunner er i mot dette.

For at jeg skal finne noe du kan akseptere, må jeg også vite hva du ikke kan akseptere.

Hvem vil, og hvilken grunn skulle de ha til å motarbeide dette inngrepet annet enn for å beskytte barna ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Klart vi har fortalt dem om hvorfor de bør gjøre det. Det er ikke noe de har funnet på selv.

Har de fått vite noen grunner til ikke å gjøre det ? Har noen fått anledning til å forklare dem konsekvensene ? Ville de forstått konsekvensene før de blir 18 år ?

Si til en 18-åring: hvis vi skjærer av forhuden, blir det nesten umulig å onanere, og ikke halvparten så godt, skal vi gjøre det med en gang ? Jeg ser for meg tvilen i ansiktet hans, gjør ikke du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Om jeg hadde vært imot dette, så hadde selvsagt ikke guttene blitt omskjært."

#Tror jeg ikke noe på,#

Er du litt dum eller? du spør og jeg svarer! Hvis du skal være så nedlatende og stygg, så gidder jeg vel ikke å diskutere med deg. Du tror eller velger å ikke tro på det jeg sier uansett, så hva er poenget ditt med å spør meg om noe som helst?

Grow up!

Dette var på ingen måte nedlatende, men du hadde tydeligvis ikke noe svar. Eller skal vi si det sånn, at du ikke VIL svare?

Hvis guttene dine har rett til å bestemme dette selv, så forstår jeg bare ikke hastverket ved å få utført dette før de er myndige. Mulig de er såpass hjernevasket at de hadde gjort det uansett, men da hadde de i det minste hatt et valg de hadde tatt selv.

Å kalle andre dumme, er tegn på at du stopper opp for noe fornuftig å komme med.

I det hele tatt ser jeg ikke noe fornuftig i det du har skrevet i denne tråden. Det eneste du har å komme med er renslighet, og det er jo renspikka tøv.

Du kommer så til de grader til kort ovenfor både Ulv og favn, at det er nesten synd på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg tør skrive det, i tilfelle noen får ideer, men:

Å skjære av huet for å slippe å vaske håret ? Eller greier det seg å barbere vekk håret ? Eller er det like greit å beholde huet og håret, rett og slett, og heller ta jobben med å vaske det ?

Et problem å ta opp til vurdering, helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jolly Roger

Det er mange kvinner som synes det er veldig kos med lange negler også ;-D

Plutselig forstår jeg bedre disse kvinnene som flyr rundt og klipper av peniser med saks!

De tror den vokser ut igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får bare håpe gutta ikke klandrer foreldra senere hvis det blir alminnelig kjent hva konsekvensene er å gjøre det. Vi må tenke på at den opprinnelige grunnen er at man skal hindre gutter å onanere, og da spørs det om ikke gutten heller ville beholdt den uhyre smarte og følsomme mekanismen, som jo også er en orgasmetrigger.

Foreldra har all mulig grunn til å forsvare noe de har gjort som er irreversibelt.

"Vi får bare håpe gutta ikke klandrer foreldra senere hvis det blir alminnelig kjent hva konsekvensene er å gjøre det."

Jeg for min del får heller håpe guttene gjør akkurat det - klandrer dem. De fortjener ikke annet. De har tross alt tatt fra dem noe de aldri kan få tilbake.

Burde vært straffbart å utføre på barn. Vi bor tross alt i norge.

Hva voksne menn ønsker å gjøre er en annen sak. Men å utføre dette på barn som ikke vet hva dette innebærer, eller hva de går glipp av er grotesk. Hverken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Man kan ikke forvente at damer skal vite det, men det å ha forhud er faktisk veldig kos!

;-)

Der sa du noe veldig sant, men som du sier kan vi ikke forvente at damer, omskjærte og de som aldri har hatt en fungerende forhud skal kunne uttale seg om det.

De som har hatt for trang og fått den skjært av, har aldri hatt den i rett funksjon, og kan ikke fortelle hvordan det kjennes. De omtalte nerver sitter _på innsiden_ og den må kunne trekkes tilbake og nedover så nervene kommer på utsiden der de skal være for å fungere. Når den er rullet over hodet er nervene smart nok beskyttet på innsiden, og hodet beskyttet, slik det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...