Gå til innhold

Det blir slitsomt når "beriket" skal dominere på Adopsjon hver dag


delphina1365380402

Anbefalte innlegg

delphina1365380402

Går det an å få "beriket" til å begrense seg i antall innlegg - og mer eller mindre "syke" beskyldninger og antakelser om adopsjon?

Dette ligner til forveksling innlegg av en som tidligere har operert her på DOL og som var en pest og en plage!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest på sidelinjen

Nå har jeg fulgt littegranne med på sidelinjen om bruduljene rundt beriket.

H*n stiller mange interessante spørsmål, men det virker som om andre brukere får helt noia av beriket og kritikken.

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meeke

Hei

Jeg har fulgt med fra sidelinjen, og mener at DOL bør utestenge beriket.

Det er helt klart at han kun er ute etter å provosere.

På meg virker det som han er psykisk ustabil. DOL bør beskytte han mot seg selv...

Jeg har ingen problemer med at folk her inne er uenig, men det får da være grenser.

Mvh

meeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

delphina1365380402

Nå har jeg fulgt littegranne med på sidelinjen om bruduljene rundt beriket.

H*n stiller mange interessante spørsmål, men det virker som om andre brukere får helt noia av beriket og kritikken.

Hvorfor?

Du kan jo f.eks. lese dette innlegget som står inne på en av de aktuelle trådene. Det sier en del om problematikken her:

Leder (tidligere leder?) av Adoptertes Landsforening (ALF), Morten Johansen, definerte selv formålet med foreningen i et leserinnlegg i VG 17.08.1998. Sitat:

"Adoptertes Landsforening (ALF) arbeider med å hjelpe og støtte adopterte som sliter med dårlige adoptivforeldre, elendige adopsjoner og adopsjonssyndromer som følge av dårlig matching eller at foreldrene er blitt hindret i å gjøre sitt valg av adoptanter."

Leserinnlegget inneholder forøvrig også andre interessante utsagn, eksempelvis:

"Vi i ALF ser meget alvorlig på de seksuelle faktorene og momentene rundt adopsjon. Det er rett og slett umulig for adopterte barn å beskytte seg mot uønsket sexpress fra adoptivforeldrenes side, fordi det ikke finnes noen naturlige sperrer eller grenser. Dette vet enhver adoptert, og det kalles «adopsjonssex». Adopsjonssex er langt på vei en naturlig følge av en adopsjon, men Stortinget gjorde det straffbart i 1986."

Les hele innlegget på http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=25771.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en dere mistenker for å bare provosere så er jo det enkleste bare å overse vedkommende. Da blir det jo ingen diskusjon i det hele tatt.

Ellers er vel dette et forum hvor man skal trå varsomt virker det som - og man ikke skal kunne stille kritiske spørsmål overhodet.

I et diskusjonsforum bør det være litt takhøyde for de fleste.

Har dere mistanke om at noen er 'psykoer' så kan man jo sende en mail til webmaster. Så vil de ta skritt mot vedkommende hvis h*n ikke følger DOL's regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Vi har ingen reell mulighet til å stenge folk ute fra doktoronline. Derfor nytter det ikke å be oss om å holde folk helt unna - derimot kan dere be oss slette enkeltinnlegg som har innhold som strider mot vårt regelverk. Dette kan dere gjøre enten her på webmasterforumet, eller på mail til [email protected]

Etter vår erfaring er det kun en strategi som fungerer dersom man ikke ønsker at evt. kverulanter skal få dominere, og det er å ignorere det som blir skrevet av vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moderator

Hei

Jeg har fulgt med fra sidelinjen, og mener at DOL bør utestenge beriket.

Det er helt klart at han kun er ute etter å provosere.

På meg virker det som han er psykisk ustabil. DOL bør beskytte han mot seg selv...

Jeg har ingen problemer med at folk her inne er uenig, men det får da være grenser.

Mvh

meeke

Det er ikke ønskelig med innlegg hvor man argumenterer med at andre brukere er psykisk ustabile. Det er innholdet i det folk skriver som er grunnlaget vi gjør vurderinger på - ikke hvem eller hvordan de måtte være i RL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fulgt littegranne med på sidelinjen om bruduljene rundt beriket.

H*n stiller mange interessante spørsmål, men det virker som om andre brukere får helt noia av beriket og kritikken.

Hvorfor?

Interessante spørsmål er en ting, det som "beriket" skriver om, er som regel bare tull. Har du lest hans innlegg om "Adopsjonsekteskap"? Hvor vanlig er det egentlig her i landet at adoptivforeldrene ønsker å gifte seg med barna sin? En helt vanvittig mistenkeliggjøring er det, dersom jeg hadde vært adoptivmor, hadde jeg vært flyende forbanna! Det er jeg forreste uansett, som "adoptivtante"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvis det er en dere mistenker for å bare provosere så er jo det enkleste bare å overse vedkommende. Da blir det jo ingen diskusjon i det hele tatt.

Ellers er vel dette et forum hvor man skal trå varsomt virker det som - og man ikke skal kunne stille kritiske spørsmål overhodet.

I et diskusjonsforum bør det være litt takhøyde for de fleste.

Har dere mistanke om at noen er 'psykoer' så kan man jo sende en mail til webmaster. Så vil de ta skritt mot vedkommende hvis h*n ikke følger DOL's regler.

Eller gjøre som jeg, og kun svare med dette :

:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rystet

Du kan jo f.eks. lese dette innlegget som står inne på en av de aktuelle trådene. Det sier en del om problematikken her:

Leder (tidligere leder?) av Adoptertes Landsforening (ALF), Morten Johansen, definerte selv formålet med foreningen i et leserinnlegg i VG 17.08.1998. Sitat:

"Adoptertes Landsforening (ALF) arbeider med å hjelpe og støtte adopterte som sliter med dårlige adoptivforeldre, elendige adopsjoner og adopsjonssyndromer som følge av dårlig matching eller at foreldrene er blitt hindret i å gjøre sitt valg av adoptanter."

Leserinnlegget inneholder forøvrig også andre interessante utsagn, eksempelvis:

"Vi i ALF ser meget alvorlig på de seksuelle faktorene og momentene rundt adopsjon. Det er rett og slett umulig for adopterte barn å beskytte seg mot uønsket sexpress fra adoptivforeldrenes side, fordi det ikke finnes noen naturlige sperrer eller grenser. Dette vet enhver adoptert, og det kalles «adopsjonssex». Adopsjonssex er langt på vei en naturlig følge av en adopsjon, men Stortinget gjorde det straffbart i 1986."

Les hele innlegget på http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=25771.

Dette fikk meg til og tenke på Woody Allen og adopsjonsdatteren hans...rart det er lovlig!Etter og ha søkt litt ser jeg at adoptivbarn t.o.m. i Sverige kan gifte seg og stifte familie med en av sine adoptivforeldre når de blir voksne.Synes dette riv ruskende galt jeg da...men det er tydeligvis bare biologisk slektskap som teller!

Alikevel,denne "beriket" kan umulig være helt god som trakkaserer dere inne på adopsjonsforum med slike grove fakta som dere beskriver her.Hva vil han oppnå med det?å sverte dere som adoptivforeldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SeHer!

Interessante spørsmål er en ting, det som "beriket" skriver om, er som regel bare tull. Har du lest hans innlegg om "Adopsjonsekteskap"? Hvor vanlig er det egentlig her i landet at adoptivforeldrene ønsker å gifte seg med barna sin? En helt vanvittig mistenkeliggjøring er det, dersom jeg hadde vært adoptivmor, hadde jeg vært flyende forbanna! Det er jeg forreste uansett, som "adoptivtante"..

http://www.adopterad.org/forum/thread-it/treplies.asp?message=76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liIja

Vi har ingen reell mulighet til å stenge folk ute fra doktoronline. Derfor nytter det ikke å be oss om å holde folk helt unna - derimot kan dere be oss slette enkeltinnlegg som har innhold som strider mot vårt regelverk. Dette kan dere gjøre enten her på webmasterforumet, eller på mail til [email protected]

Etter vår erfaring er det kun en strategi som fungerer dersom man ikke ønsker at evt. kverulanter skal få dominere, og det er å ignorere det som blir skrevet av vedkommende.

Da Morten/Obs/Olle/Reise etc etc. "herjet" på DOL, ba jeg Webmaster om å få fjernet denne personen. Den gang startet det akkurat som nå, med litt kontroversielle innlegg som utartet seg til løgner, skittkasting og feilinformasjon.

Svaret jeg fikk, var at denne personen nå var utestengt, og det kom da heller ikke flere innspill fra den kanten.

Er situasjonen forandret iom. at dere ikke kan utestenge noen fra DOL - eller avventer dere situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da Morten/Obs/Olle/Reise etc etc. "herjet" på DOL, ba jeg Webmaster om å få fjernet denne personen. Den gang startet det akkurat som nå, med litt kontroversielle innlegg som utartet seg til løgner, skittkasting og feilinformasjon.

Svaret jeg fikk, var at denne personen nå var utestengt, og det kom da heller ikke flere innspill fra den kanten.

Er situasjonen forandret iom. at dere ikke kan utestenge noen fra DOL - eller avventer dere situasjonen?

Dol kan ikke stenge ute selve personen, bare nicket, men det hjelper jo ikke i lengden. Det er jo bare å skaffe seg nytt nick, også er det på'n igjen. Det kan ikke dol gjøre no med. Sånn har det alltid vært.

Men hvis alle kjenner igjen fyren, så kan dere vel bare ignorere han, kan dere ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liIja

Dol kan ikke stenge ute selve personen, bare nicket, men det hjelper jo ikke i lengden. Det er jo bare å skaffe seg nytt nick, også er det på'n igjen. Det kan ikke dol gjøre no med. Sånn har det alltid vært.

Men hvis alle kjenner igjen fyren, så kan dere vel bare ignorere han, kan dere ikke?

Ja, det vet vel du ;-)

Har ingen problemer med å ignorere vedkommende, men jeg bekymrer meg litt over måten h*n drev og feilinformerte og ga ny næring til gamle rykter forrige gang.

Å strø rundt seg med usannheter om kidnapping og salg av barn, adopsjonssex etc. er mildt sagt uheldig. Forumet er åpent og kan leses av alle, både potensielle søkere (som h*n kan skremme vannet av) og folk som generelt sett har liten peiling på adopsjon og som kan tenkes å tro på påstandene som settes fram.

I neste ledd kan det gå ut over de barna det gjelder. At "beriket" skriver innlegg på innlegg om fødselsattesten sin plager meg ikke i det hele tatt. At det "i forrige runde" ble sagt rett ut at kinesiskfødte adoptivbarn er stjålet fra sine biologiske foreldre og solgt for internasjonal adopsjon, så jeg adskillig mer alvorlig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vet vel du ;-)

Har ingen problemer med å ignorere vedkommende, men jeg bekymrer meg litt over måten h*n drev og feilinformerte og ga ny næring til gamle rykter forrige gang.

Å strø rundt seg med usannheter om kidnapping og salg av barn, adopsjonssex etc. er mildt sagt uheldig. Forumet er åpent og kan leses av alle, både potensielle søkere (som h*n kan skremme vannet av) og folk som generelt sett har liten peiling på adopsjon og som kan tenkes å tro på påstandene som settes fram.

I neste ledd kan det gå ut over de barna det gjelder. At "beriket" skriver innlegg på innlegg om fødselsattesten sin plager meg ikke i det hele tatt. At det "i forrige runde" ble sagt rett ut at kinesiskfødte adoptivbarn er stjålet fra sine biologiske foreldre og solgt for internasjonal adopsjon, så jeg adskillig mer alvorlig på.

Saken er bare den lilja, at uansett hvordan man snur og vender på det så finnes det ingen teknisk løsning på dette dere oppfatter som et problem. Den eneste løsningen må være å ignorere, og evt. be webmaster om å slette innlegg dere mener går over streken. Det burde da ikke være noe problem hvis fyren kommer med direkte feilinformasjon?

Når det gjelder mine egne innlegg så var jeg utsatt for et komplott og ble selvfølgelig urettferdig behandlet. Alle som kjenner meg vet at jeg aldri går over streken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Da Morten/Obs/Olle/Reise etc etc. "herjet" på DOL, ba jeg Webmaster om å få fjernet denne personen. Den gang startet det akkurat som nå, med litt kontroversielle innlegg som utartet seg til løgner, skittkasting og feilinformasjon.

Svaret jeg fikk, var at denne personen nå var utestengt, og det kom da heller ikke flere innspill fra den kanten.

Er situasjonen forandret iom. at dere ikke kan utestenge noen fra DOL - eller avventer dere situasjonen?

Situasjonen er forandret - vi har nå ingen teknisk mulighet til å stenge noen ute. Å sperre selve brukernavnet løser erfaringsmessig ingenting dersom noen evt. ønsker å kverulere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liIja

Saken er bare den lilja, at uansett hvordan man snur og vender på det så finnes det ingen teknisk løsning på dette dere oppfatter som et problem. Den eneste løsningen må være å ignorere, og evt. be webmaster om å slette innlegg dere mener går over streken. Det burde da ikke være noe problem hvis fyren kommer med direkte feilinformasjon?

Når det gjelder mine egne innlegg så var jeg utsatt for et komplott og ble selvfølgelig urettferdig behandlet. Alle som kjenner meg vet at jeg aldri går over streken ;)

Bare balanserer langs den??

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beriket

Ja, det vet vel du ;-)

Har ingen problemer med å ignorere vedkommende, men jeg bekymrer meg litt over måten h*n drev og feilinformerte og ga ny næring til gamle rykter forrige gang.

Å strø rundt seg med usannheter om kidnapping og salg av barn, adopsjonssex etc. er mildt sagt uheldig. Forumet er åpent og kan leses av alle, både potensielle søkere (som h*n kan skremme vannet av) og folk som generelt sett har liten peiling på adopsjon og som kan tenkes å tro på påstandene som settes fram.

I neste ledd kan det gå ut over de barna det gjelder. At "beriket" skriver innlegg på innlegg om fødselsattesten sin plager meg ikke i det hele tatt. At det "i forrige runde" ble sagt rett ut at kinesiskfødte adoptivbarn er stjålet fra sine biologiske foreldre og solgt for internasjonal adopsjon, så jeg adskillig mer alvorlig på.

Lilja da....

Hvordan kan du påstå at "beriket" har gjort dette?

"Å strø rundt seg med usannheter om kidnapping og salg av barn, adopsjonssex etc. er mildt sagt uheldig."

* Er helt enig med deg i at slikt bør ikke gjøres.

Så fyller du jammen på med:

"At det "i forrige runde" ble sagt rett ut at kinesiskfødte adoptivbarn er stjålet fra sine biologiske foreldre og solgt for internasjonal adopsjon, så jeg adskillig mer alvorlig på."

* Jeg er enig med deg i at man ikke skal spre usannheter - ei heller her på DOL. - Derfor gjør jeg det heller ikke.

(Bare så det er klart for deg, og andre som måtte tro på det du skriver om den slags.)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...