Gå til innhold

Abort og blødninger


Gjest sommerjenta

Anbefalte innlegg

Gjest sommerjenta

Trenger litt hjelp til følgende:

Tok abort den 6.juni. Jeg blødde den første dagen, deretter en pause i 4 dager så hadde jeg småblødninger i nesten 3 uker.

Hadde noen dagers opphold også fikk jeg mensen i ca. 1 uke.(eller jeg tror det var mensen)

Deretter gikk det 1 uke eller 2 hvor alt var normalt, men så fikk jeg blødninger igjen. trodde dette var kroppen som var litt i ulage og trodde det var en menstruasjon. da dette gikk over en uke og jeg begynte å få smerter(i venstre side) kontaktet jeg lege. han tok ultralyd og underlivsundersøkelse, men kunne ikke se noe galt. tok også blodprøve for å se om jeg hadde infeksjon i kroppen. det hadde jeg ikke.

Det jeg har å tillegge er at under utskrapningen tok legen bort en del av livmortappen, for hun mente det var noe "unormalt", men dette har jeg fått svar på og det var ikke noe unormalt.

Hva tror du blødningene kan skyldes?

Legen jeg snakket med var veldig ordknapp(jeg er på ferie i en annen del av landet). Han sa han kunne ikke spekulere i hva det kunne være for noe..

Han mumlet også noe om at det var slim, og at dette var klart(at det da ikke tydet på en infeksjon)

Jeg er 25 år, og har ikke hatt noen smerter eller feber siden aborten. Jeg startet også på p-piller første dag etter aborten.

Jeg vet ikke helt nå om jeg har mensen eller hva det er, men blødningene er litt sterkere, og det stemmer med tidspunktet for menstruasjon....

På forhånd takk for svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til sommerjenta

Det kan jo være p-pillene som gir slik blødning. Det kan også være forandringer på livmorhalsen, siden legen tok prøve herfra. Jeg synes du skal be om svar på prøven og få forklart hvorfor den ble tat, det er ikke vanlig å ta slike prøver i forb. med abort. Snakk med sykehuset eller den legen som henviste deg til abort, det er sikkert kommet svar fra sykehuset. Det ser ut som det er utelukket at du har infeksjon, så den mulighet er utelukket.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...