Gå til innhold

Hva bør vi slette?


Gjest Moderator

Anbefalte innlegg

Et eksempel på det som ble gjentatt flere ganger i tråden, var at Sør har jobbet som webmaster på doktoronline. Til tross for at vi avkreftet dette, ble påstanden gjentatt flere ganger.

Et slikt utsagn kan ikke både være sant og usant samtidig! Skal det allikevel få bli stående? Vi ønsker å slette slike innlegg dersom vi ser dem - men det er interessant å vite hva brukerne våre mener om dette.

Må alt som er usant slettes?

Å bli - feilaktig - beskyldt for å være/ha vært webmaster på DOL kan ikke være den verste beskyldningen man kan få mot seg...

Men at Sør står i en særstilling når det gjelder uforbeholden rett til å flood'e/spamme/herpe enhver tråd der han velger å delta med sine utallige innlegg - det er jo opp til enhver å selv gjøre seg opp en mening om...

Selv styrer jeg unna enhver tråd der Sør allerede er aktiv, ene og alene fordi saklighetsnivået automatisk faller og ender opp i endeløse kveruleringer og uinteressant møl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 356
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    86

  • Ulv I Faarikaal

    74

  • Grip

    41

  • soleil

    29

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

"For et sjokk, en utlending siktet for drap! Kan ikke huske sist det skjedde......"

Dette ble postet for noen dager siden. Er ikke det en smule rasistisk og å skjære alle over en kam?

Mulig det er rasisme i noens øyne, andre trekker på skuldra. Det dreier seg om terskler.

En gammel kjerring er redd negre, noen vil slå henne i hjæl, noen vil synes synd på henne, noen vil forklare henne og andre vil la henne være i fred og la henne leve til hun dør og fremmedfrykten med henne. Det kan diskuteres hva som bør gjøres. Jeg ville la henne i fred og heller jobbe med de unge og barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er rasisme?

Det må være lov å vise til fakta. Feks at det blant enkelte innvandrergrupper er mye kriminalitet.

Se feks http://www.kripos.no eller http://www.ssb.no

Igjen, Soleil - hva er relevansen av noe slikt?

95% av all grov kriminalitet blir utført av menn. Skal "alle menn" henges ut eller straffes av den grunn?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er rasisme i noens øyne, andre trekker på skuldra. Det dreier seg om terskler.

En gammel kjerring er redd negre, noen vil slå henne i hjæl, noen vil synes synd på henne, noen vil forklare henne og andre vil la henne være i fred og la henne leve til hun dør og fremmedfrykten med henne. Det kan diskuteres hva som bør gjøres. Jeg ville la henne i fred og heller jobbe med de unge og barna.

Diu skriver: "Jeg ville la henne i fred og heller jobbe med de unge og barna."

Her ser vi hvordan du "jobber" med de unge og barna:

Bevisene ligger oppe i dagen, og eksemplene er mange. Vi kan følge land fra velstand til ruin og kaos når muslimene tar over. Utviklingen går bakover med et slag, folket undertrykkes og landet forslummes, folk slutter å jobbe og blir likeglade. Antall drap og overgrep øker dramatisk.

- Ulv I Faarikaal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SynesNåJeg

Ehhh... Nei! Utlendinger får mye oftere "gjennomgå" om noen har skjedd.

Men det er ingen som "beskytter" dem eller tar til motmæle ang. generaliseringen? Det at det finnes utallige skravle-/sladrekjærringer på DOL har ofte blitt kommentert, og DET, det blir jammen meg ikke sett pent på...

Men det er vel forskjell på hva som blir ansett som generalisering her i gården...

Og hva med Geminis innlegg? Er ikke det et direkte personangrep mot Sør? H*n sier jo rett ut at Sør ikke kommer med annet enn svada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, Soleil - hva er relevansen av noe slikt?

95% av all grov kriminalitet blir utført av menn. Skal "alle menn" henges ut eller straffes av den grunn?

Med vennlig hilsen

Ja, hvorfor ikke.

Det er jo interessant at menn står for det meste av kriminaliteten er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SynesNåJeg

Diu skriver: "Jeg ville la henne i fred og heller jobbe med de unge og barna."

Her ser vi hvordan du "jobber" med de unge og barna:

Bevisene ligger oppe i dagen, og eksemplene er mange. Vi kan følge land fra velstand til ruin og kaos når muslimene tar over. Utviklingen går bakover med et slag, folket undertrykkes og landet forslummes, folk slutter å jobbe og blir likeglade. Antall drap og overgrep øker dramatisk.

- Ulv I Faarikaal

"Bevisene ligger oppe i dagen, og eksemplene er mange. Vi kan følge land fra velstand til ruin og kaos når muslimene tar over. Utviklingen går bakover med et slag, folket undertrykkes og landet forslummes, folk slutter å jobbe og blir likeglade. Antall drap og overgrep øker dramatisk. - Ulv I Faarikaal"

Og dette er ikke rasisme og generalisering? For den tråden ble vel stående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Diu skriver: "Jeg ville la henne i fred og heller jobbe med de unge og barna."

Her ser vi hvordan du "jobber" med de unge og barna:

Bevisene ligger oppe i dagen, og eksemplene er mange. Vi kan følge land fra velstand til ruin og kaos når muslimene tar over. Utviklingen går bakover med et slag, folket undertrykkes og landet forslummes, folk slutter å jobbe og blir likeglade. Antall drap og overgrep øker dramatisk.

- Ulv I Faarikaal

Personangrep !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Må alt som er usant slettes?

Å bli - feilaktig - beskyldt for å være/ha vært webmaster på DOL kan ikke være den verste beskyldningen man kan få mot seg...

Men at Sør står i en særstilling når det gjelder uforbeholden rett til å flood'e/spamme/herpe enhver tråd der han velger å delta med sine utallige innlegg - det er jo opp til enhver å selv gjøre seg opp en mening om...

Selv styrer jeg unna enhver tråd der Sør allerede er aktiv, ene og alene fordi saklighetsnivået automatisk faller og ender opp i endeløse kveruleringer og uinteressant møl...

Det gjelder å holde han beskjeftiget så han ikke løper rundt i RL og plager folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Jeg synes ikke dere bør slette en tråd med personangrep med mindre en av de som angriper i tråden, eventuelt den som angriper og angrer, mailer dere (eller skriver en melding) og ber om å få tråden slettet.

Vi er mange som slenger dritt her i ny og ne. Flere av oss ser du i tråden her nå. Jeg er helt sikkert en av dem, Ulv - mannen med Hitlerbart og armen konstant oppe i Sieg Heil i følge noen, Sør - dols og kanskje verdens største kverulant, Shandy, , Grip, Morsk osv, men vi forventer jo ikke noe annet.

Ingen av oss blir såret over shiten vi får. Vi ber jo om det alle sammen og tåler det også.

Hvorfor beskytte slike nick mot hverandre? Alle vi kjente nicka vet hva vi går til når vi kliner til med en krangel og er ute etter bråk, og da er det lite poeng i å beskytte noe noen av oss skriver.

Dersom derimot en eller annen blander seg inn og får så huden flerrer av, synes det går helt over styr og ikke vil ha tråden stående her, så slett det dersom personen ber om det.

Men å slette innlegg som de mer kjente kranglerne bedriver blir for dumt, og medfører bare alt for mye jobb for dere.

Nei, slett dersom personer ber om det, dersom man bryter med moralske regler i forhold nazisme, rasisme, reklame, salg av kropp og andre eiendeler, og om navn og nummer og den slags tull blir lagt ut her.

Men ikke slett en god krangel med mindre dere arbeider på provisjon. Noen ganger kan det tross alt se sånn ut :)

Altså bruk litt skjønn. Det har dere ikke vært flinke til i det siste, og som jeg så Zirine påpekte til dere på webbisforumet forleden så sletter dere ikke konsekvent. Ergo er det bedre å drite i slettinga i utgangspunktet med mindre noen ber om annet, eller som sagt uskrevne regler i forhold til hva som kan aksepteres og f.eks. kobler brukeres identitet til innleggene.

Og: Dol er faktisk et veldig seriøst forum med veldig kontrollerte krangler tross alt. Vil du se virkelige galninger så tar du deg en tur innom f.eks. midtøstenforumet på Aftenposten! :)

På hvilken måte mener du at vi ikke har vært konsekvente i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er rasisme i noens øyne, andre trekker på skuldra. Det dreier seg om terskler.

En gammel kjerring er redd negre, noen vil slå henne i hjæl, noen vil synes synd på henne, noen vil forklare henne og andre vil la henne være i fred og la henne leve til hun dør og fremmedfrykten med henne. Det kan diskuteres hva som bør gjøres. Jeg ville la henne i fred og heller jobbe med de unge og barna.

Korrigering: - siste paragraf skulle stå i gåseøyne, for å indikere at det er et sitat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

"Bevisene ligger oppe i dagen, og eksemplene er mange. Vi kan følge land fra velstand til ruin og kaos når muslimene tar over. Utviklingen går bakover med et slag, folket undertrykkes og landet forslummes, folk slutter å jobbe og blir likeglade. Antall drap og overgrep øker dramatisk. - Ulv I Faarikaal"

Og dette er ikke rasisme og generalisering? For den tråden ble vel stående?

Islam er en religion og ikke en rase eller folkeslag. Religionen er ikke en person som kan bli fornærmet. De religiøse kan beskylde meg for blasfemi, men blasfemiloven er opphevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder å holde han beskjeftiget så han ikke løper rundt i RL og plager folk.

Ah - da forstår jeg jo at du har funnet din oppgave her i livet...

Hele det norske samfunnet takker deg! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Korrigering: - siste paragraf skulle stå i gåseøyne, for å indikere at det er et sitat.

Det driter vel jeg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SynesNåJeg

Ja, hvorfor ikke.

Det er jo interessant at menn står for det meste av kriminaliteten er det ikke?

Ikke dum deg mer ut nå, soleil. For om du mener at alle utlendinger skal henges ut p.g.a at store deler av alle lovbruddene blir utført av dem, så burde virkelig alle mannfolk bli hengt ut også (ref. Sørs kommentar). Og det hadde vel tatt seg ut? Men nå som du er i gang med å skjære alle over en kam, må du gjerne fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvorfor ikke.

Det er jo interessant at menn står for det meste av kriminaliteten er det ikke?

Hvorfor skal én mann henges ut for det en *annen* mann har gjort?

Hvorfor ikke henge ut *kriminelle*, enten de er menn/kvinner, hvite/svarte.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ah - da forstår jeg jo at du har funnet din oppgave her i livet...

Hele det norske samfunnet takker deg! ;-)

Hvis vi bidrar litt hver, kan det bli gode resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

"Bevisene ligger oppe i dagen, og eksemplene er mange. Vi kan følge land fra velstand til ruin og kaos når muslimene tar over. Utviklingen går bakover med et slag, folket undertrykkes og landet forslummes, folk slutter å jobbe og blir likeglade. Antall drap og overgrep øker dramatisk. - Ulv I Faarikaal"

Og dette er ikke rasisme og generalisering? For den tråden ble vel stående?

Du kan ikke tolke det slik at innlegg som blir stående er godkjent av oss. Vi leser som sagt ikke alt som skrives her - og det at ting ikke slettes kan ikke tolkes som aksept av innholdet.

Hvis vi ser noe vi finner uakseptabelt, så sletter vi det. Likeledes dersom vi blir gjort oppmerksom på noe som, også etter vår vurdering, er uønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam er en religion og ikke en rase eller folkeslag. Religionen er ikke en person som kan bli fornærmet. De religiøse kan beskylde meg for blasfemi, men blasfemiloven er opphevet.

Det var ikke "religionen" du angrep, men alle "muslimer"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med alle som får gjennomgå fordi de ikke skriver perfekt norsk? Folk som tydeligvis har dyskeksi får virkelig gjennomgå her enkelte ganger, men ingen av disse innleggene blir slettet. Er ikke DET personangrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...