Gå til innhold

Antislanke-tråden!


Gjest enjoy life!

Anbefalte innlegg

Gjest enjoy life!

Her skal vi legge ut minst Én ting vi har gjort i dag som bidrar til at vi ikke slanker oss.

En motvekt til alle slanketråder her inne :)

Her er mitt bidrag:

- kjøpt bolle på 7-11 til frokost

- Småspiser av sjokoladen jeg fikk av en kunde i går og som står ved pulten min.

Er så fornøyd så! :)

Ha en GOD antislankelillelørdag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anti-slankeren

Jeg slanker meg aldri. :o) En stor kanelsnurre og en cola til frokost... Vil ikke si at jeg er sunn, men så lenge jeg forholder meg slank, så velger jeg å spise akkurat det jeg har lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antislanking

Siden jeg veier over 120 kg, og for tiden går på et legemiddel som heter Xenical, sier det seg selv at jeg ikke har mye å bidra med her. Jeg spiser normalt - dvs både sunt og usunt - og går ned i vekt pga pillene mine.

Men jeg kan gjerne sympatisere og spise en sjokolade! :-) *løper på Prix*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enjoy life!

Jeg slanker meg aldri. :o) En stor kanelsnurre og en cola til frokost... Vil ikke si at jeg er sunn, men så lenge jeg forholder meg slank, så velger jeg å spise akkurat det jeg har lyst på.

Hei du :)

Man kan lure på hva som er mest usunt; å alltid være på slankern og pine seg selv, eller å unne seg litt godt i hverdagen.

Man trenger selvsagt ikke å spise boller og pizza til frokost hver dag, men jeg tror man har det bedre hvis man gir seg selv lov til å leve, spise og nyte :)

*mumse toffe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enjoy life!

Siden jeg veier over 120 kg, og for tiden går på et legemiddel som heter Xenical, sier det seg selv at jeg ikke har mye å bidra med her. Jeg spiser normalt - dvs både sunt og usunt - og går ned i vekt pga pillene mine.

Men jeg kan gjerne sympatisere og spise en sjokolade! :-) *løper på Prix*

Hei antislanking :)

Tøft gjort av deg at du slanker deg når du trenger det :)

Virker som du gjør det på en sunn måte når du unner deg selv litt godt iblant :)

Man skal selvsagt finne den gyldne middelvei, men i dag hvor nesten alle går rundt og klager over vekten er det av og tik fristende å spise på trass.

Det er så mange som klager over fillekilo og aldri gir seg lov til noe som helst.

Synes du skal kose deg med sjokolade og det du har lyst til NÅR du har lyst på.

Spiser man sunne måltider i tillegg så gjør det ingen verdens ting :)

*oppmuntringsklem til deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antislanking

Hei antislanking :)

Tøft gjort av deg at du slanker deg når du trenger det :)

Virker som du gjør det på en sunn måte når du unner deg selv litt godt iblant :)

Man skal selvsagt finne den gyldne middelvei, men i dag hvor nesten alle går rundt og klager over vekten er det av og tik fristende å spise på trass.

Det er så mange som klager over fillekilo og aldri gir seg lov til noe som helst.

Synes du skal kose deg med sjokolade og det du har lyst til NÅR du har lyst på.

Spiser man sunne måltider i tillegg så gjør det ingen verdens ting :)

*oppmuntringsklem til deg*

Takk for det du!

Jeg er faktisk veldig enig med deg i at det er mye slankehysteri, og jeg blir faktisk litt provosert noen ganger når folk står og klager over at "ååååå, nei nå er jeg altså blitt såååå feit, herregud, jeg bare måååå ned i hvertfall 3 kg". Blir så lei av alle dem som er så fanatisk opptatt av helse og kosthold, og knapt unner seg noe som helst, og gjør de det, så må de ut og løpe i to timer for å forbrenne det de har spist.

Men når man veier 50 kg for mye, og begynner å slite med rygg, hofter og knær, har lite overskudd - og faktisk bare er så vidt over 30 - da må man kanskje gjøre noe.

Jeg signerer med antislanking - fordi jeg faktisk er litt i mot sånne evige dietter, kaloritabeller, glykemisk indeks, og lignende hysteri. :-)

Jeg slanker meg ikke, jeg forsøker å redusere vekta mi. Og jeg forsøker å lære meg å leve på et "normalt" kosthold, dvs ikke normalt for meg, men normalt for "vanlige" folk. Når overvekten har blitt til sykelig fedme, er det åpenbart at man over lang tid har hatt et kosthold med for mye inn og for lite ut. Nå må jeg finne balansen. Jeg håper på å gå ned 2-3 kg i måneden - har gått ned mye mer nå den første måneden, men unner meg fortsatt litt godt i blant.

Som du signerer - enjoy life! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte en jordbærstang (godteri-greie) i morrest, den havna riktignok i spøla for dne var ikke no go! :o) 3 brødskiver med honning til frokost - gjelder det eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enjoy life!

Kjøpte en jordbærstang (godteri-greie) i morrest, den havna riktignok i spøla for dne var ikke no go! :o) 3 brødskiver med honning til frokost - gjelder det eller?

Om brødskiver med honning gjelder?

På grensen,Lillemus, på grensen! :D

Du kan vel bedre?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernemor

Jeg skal på kafe med venninner til lunsj. Da blir det enten is eller kake inntil kaffen. Pluss en lunsjrett først da! Vi kneger ikke vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det du!

Jeg er faktisk veldig enig med deg i at det er mye slankehysteri, og jeg blir faktisk litt provosert noen ganger når folk står og klager over at "ååååå, nei nå er jeg altså blitt såååå feit, herregud, jeg bare måååå ned i hvertfall 3 kg". Blir så lei av alle dem som er så fanatisk opptatt av helse og kosthold, og knapt unner seg noe som helst, og gjør de det, så må de ut og løpe i to timer for å forbrenne det de har spist.

Men når man veier 50 kg for mye, og begynner å slite med rygg, hofter og knær, har lite overskudd - og faktisk bare er så vidt over 30 - da må man kanskje gjøre noe.

Jeg signerer med antislanking - fordi jeg faktisk er litt i mot sånne evige dietter, kaloritabeller, glykemisk indeks, og lignende hysteri. :-)

Jeg slanker meg ikke, jeg forsøker å redusere vekta mi. Og jeg forsøker å lære meg å leve på et "normalt" kosthold, dvs ikke normalt for meg, men normalt for "vanlige" folk. Når overvekten har blitt til sykelig fedme, er det åpenbart at man over lang tid har hatt et kosthold med for mye inn og for lite ut. Nå må jeg finne balansen. Jeg håper på å gå ned 2-3 kg i måneden - har gått ned mye mer nå den første måneden, men unner meg fortsatt litt godt i blant.

Som du signerer - enjoy life! :-)

Menne - mener du at man skal vente med å tenke på helsa si til man har lagt på seg 50 kg?

Tror du ikke det er mer fornuftig, sunnere og bedre for selvtilliten hvis man klarer å starte når man har lagt på seg 3 kg og kjenner at buksa begynner å stramme?

Det kaller iallefall ikke jeg slankehysteri. Vi blir jo hele tida oppfordra til å holde vekta noenlunde konstant, og ikke fare som en jo-jo opp og ned.

Selv har jeg aldri slanket meg, men jeg er bevisst på kostholdet mitt. (Drikker alt for mye cola, da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernemor

Jeg slanker meg aldri. :o) En stor kanelsnurre og en cola til frokost... Vil ikke si at jeg er sunn, men så lenge jeg forholder meg slank, så velger jeg å spise akkurat det jeg har lyst på.

Slank betyr ikke det samme som god helse!

Du kan være slank og allikevel ha tette blodårer eller ødelagt lever.

Mat er drivstoff, ikke snop!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :)

Man kan lure på hva som er mest usunt; å alltid være på slankern og pine seg selv, eller å unne seg litt godt i hverdagen.

Man trenger selvsagt ikke å spise boller og pizza til frokost hver dag, men jeg tror man har det bedre hvis man gir seg selv lov til å leve, spise og nyte :)

*mumse toffe*

Jeg hadde majones (masse!)på brødskiva med tomat. Og fordi jeg skal noe jeg gruer meg til, tok jeg en skikkelig museslurk (dvs uten glass) fra en flaske med akevitt som står her og slenger (mannen min sier det heter rotteslurker, det jeg tar, fordi de er ikke små). Spør hvor lenge motet varer, så nå må jeg skynde meg og gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest enjoy life!

Jeg hadde majones (masse!)på brødskiva med tomat. Og fordi jeg skal noe jeg gruer meg til, tok jeg en skikkelig museslurk (dvs uten glass) fra en flaske med akevitt som står her og slenger (mannen min sier det heter rotteslurker, det jeg tar, fordi de er ikke små). Spør hvor lenge motet varer, så nå må jeg skynde meg og gå!

Hoho :)) Synes jeg ser for meg de rotteslurkene :)

Men lykke til med det du skal, er som regel alltid verst på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så dårlig på antislanking om morgenen, men jeg lover at innen dagen er omme, har jeg fått i meg både Troikaen som ligger på kjøkkenbordet og et par - fem tallerker rømmegrøt med et svæææært smørøye, og en halv kilo sukker på.

Duger det?

Ps! Denne tråden liker jeg! Må den leve lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enjoy life!

Jeg er så dårlig på antislanking om morgenen, men jeg lover at innen dagen er omme, har jeg fått i meg både Troikaen som ligger på kjøkkenbordet og et par - fem tallerker rømmegrøt med et svæææært smørøye, og en halv kilo sukker på.

Duger det?

Ps! Denne tråden liker jeg! Må den leve lenge!

Klart du får en sjanse til å forbedre deg utover dagen.

Jeg forventer rapport utover kvelden, selvsagt :D

Denne tråden må vi holde levende MINST fram til jul :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antislanking

Menne - mener du at man skal vente med å tenke på helsa si til man har lagt på seg 50 kg?

Tror du ikke det er mer fornuftig, sunnere og bedre for selvtilliten hvis man klarer å starte når man har lagt på seg 3 kg og kjenner at buksa begynner å stramme?

Det kaller iallefall ikke jeg slankehysteri. Vi blir jo hele tida oppfordra til å holde vekta noenlunde konstant, og ikke fare som en jo-jo opp og ned.

Selv har jeg aldri slanket meg, men jeg er bevisst på kostholdet mitt. (Drikker alt for mye cola, da...)

Nei, man må gjerne tenke på helsa, og det er lurt å følge med på vekta. Men SLANKING - prinsippet - er feil. Fordi 99 % går opp i vekt igjen etterpå. Jeg vil tippe at de fleste sterkt overvektige har vært gjennom flere slankekurer.

Det å slanke seg er en slags moteting. Man SKAL liksom slanke seg. I hvertfall når det nærmer seg sommer, etter jul, og andre sånne anledninger hvor man pr.def. har "skeiet ut" og lagt på seg 2-3 kg.

Slanking er ikke sunt. Verken fysisk eller psykisk. Folk blir så opphengt i vekta si at de føler seg feite og mislykkede fordi de veier litt mer enn det de tror er normalen. Det ER et hysteri. Noe av det mest hysteriske jeg vet er slanke kjerringer som ikke kan ta en kakebit når noen fyller 50 på jobben, og som står der med Herbalife-shaken sin, for de er så redde for å legge på seg.

Det er noe som kalles for trivselsvekt - men hvordan kan man trives hvis man alltid skal ha dårlig samvittighet når man spiser noe "usunt"? Mat har en sosial faktor også, ikke bare som "drivstoff".

De aller fleste av oss som har et normalt stoffskifte og ingen spesielle sykdommer legger ikke på oss av en liten utskeielse nå og da. Vi legger på oss av jenvlig overspising og mat med for mye kalorier.

Jeg tror faktisk at jo mer man slanker seg jo feitere blir man. Befolkningen blir feitere og feitere, og det til tross for at flertallet egentlig alltid slanker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angela1365380318

Kjøpte en jordbærstang (godteri-greie) i morrest, den havna riktignok i spøla for dne var ikke no go! :o) 3 brødskiver med honning til frokost - gjelder det eller?

Nei honning kan ikke telle, fikk iform i går og der stod det at honning var sundt, iallefall det 1%prosentet av den. Men det er mye sukker der også ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du får en sjanse til å forbedre deg utover dagen.

Jeg forventer rapport utover kvelden, selvsagt :D

Denne tråden må vi holde levende MINST fram til jul :))

Ja, MINST!

Hipp hurra for sjokolade, potetgull og feite sauser!

Jeg kjenner pinadø julestemningen bre seg i kroppen allerede, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...