Gå til innhold

Skandiabanken: så tok økonomene feil igjen ja.


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Skandiabanken går bra, selv om de er nesten helt gebyrfrie. Det eneste er VISA-gebyret på kr 200 pr år og valutamargin på 1,5% når du handler i utlandet. Ellers er det gebyrfritt alt, til og med uttak av kontanter i minibank i utlandet og sending av penger til en utenlandsk konto er gratis.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=92597

Min konto i Postbanken kostet meg kr 3000 i gebyrer pr år. I Skandiabanken fikk jeg 1000 kr i renter i stedet, en forskjell på kr 4000 pr år i min favør under ellers like forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bortsett fra at Skandiabanken har en helvetes tungvindt nettbank med dette sertifikatet man må laste ned en gang i året og som vi ikke har tilgang til på jobbmaskinene for tiden. :o(((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg har vært kunde der i tre-fire år, og jeg er kjempefornøyd :-)

Tenk deg, med 268.000 kunder som sparer i snitt kr 2000 i gebyrer pr år.

Blir det 5,3 mrd tapt for de andre bankene ?

Eller/ og er de andre bankene blitt spart for arbeidet med å hændle disse kontokundene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at Skandiabanken har en helvetes tungvindt nettbank med dette sertifikatet man må laste ned en gang i året og som vi ikke har tilgang til på jobbmaskinene for tiden. :o(((

Jeg har også Skandiabanken, men synes ikke sertifikat-nedlastingen er tungvint i det hele tatt? DnB derimot, der må man eksportere sertifikatet til en diskett, og importere det igjen fra disketten hvis man skal kjøre fra en annen maskin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg har også Skandiabanken, men synes ikke sertifikat-nedlastingen er tungvint i det hele tatt? DnB derimot, der må man eksportere sertifikatet til en diskett, og importere det igjen fra disketten hvis man skal kjøre fra en annen maskin....

I postbanken må du ha med deg den lille kodegeneratoren for å få adgang fra en annen pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også Skandiabanken, men synes ikke sertifikat-nedlastingen er tungvint i det hele tatt? DnB derimot, der må man eksportere sertifikatet til en diskett, og importere det igjen fra disketten hvis man skal kjøre fra en annen maskin....

Skal du bruke Skandiabanken på flere maskiner må du laste ned serifikatet lokalt på alle maskinene. Problemet hos oss er vel maskinene står i et kommunalt nett og at det kreves en eller annen oppdatering fra i fjor som nettet ikke har. Og så langt har ikke it-ansvarlig gjort noe med det gitt, etter flere mnd med klager! *Snøft*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I postbanken må du ha med deg den lille kodegeneratoren for å få adgang fra en annen pc.

Den må du ha for å få tilgang fra _alle_ pc'er, du kommer ikke inn uten den. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der inne og snuste litt - og prøvde å se om man kunne refinansiere huslånet der - - det endte med at jeg kunne få et lån som er omtrent halvparten av det vi har i dag?!?!?!?! -. . enda har jeg altså et lite lån til under 60% av verditakst på huset, så nei takk - jeg holder meg til min lokalbank. Der kjenner de meg, og det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Tror du sitter med litt utdater info. Kurspåslaget i Skandiabanken er 1,75% og gjelder all kortbruk i utlandet. Visagebyret er steget til kr. 250,-

Når det er sagt vil jeg bare si at jeg er veldig fornøyd med Skandiabanken. En utrolig praktisk og grei bank. Og utover det som er nevnt over er det virkelig ikke noen andre gebyrer. Hurra :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg var der inne og snuste litt - og prøvde å se om man kunne refinansiere huslånet der - - det endte med at jeg kunne få et lån som er omtrent halvparten av det vi har i dag?!?!?!?! -. . enda har jeg altså et lite lån til under 60% av verditakst på huset, så nei takk - jeg holder meg til min lokalbank. Der kjenner de meg, og det er greit.

Den banken er ikke for alle, nei. De yter ikke lån til borettslagsandel f eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Heisann! Tror du sitter med litt utdater info. Kurspåslaget i Skandiabanken er 1,75% og gjelder all kortbruk i utlandet. Visagebyret er steget til kr. 250,-

Når det er sagt vil jeg bare si at jeg er veldig fornøyd med Skandiabanken. En utrolig praktisk og grei bank. Og utover det som er nevnt over er det virkelig ikke noen andre gebyrer. Hurra :-D

Egentlig visste jeg at det var gått opp, hadde bare glemt det. De vet at konseptet kan hermes av andre og at det gjelder å øke langsomt. Men jeg følger med, og vet hva det koster andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er også fornøyd med Skandiabanken, men de ville ikke gi oss boliglån så vi bytter til den banken som ville det. Vi måtte for å få lånet, ellers hadde jeg nok ikke gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sist jeg spurte.

Da klipper og limer jeg litt for deg :-)

"Sikkerhet

Vi tar 1. prioritets pant i selveiet bolig, borettslagsleilighet eller hytte/fritidseiendom. Vi finansierer dessverre ikke aksjeleiligheter, konsesjonspliktig eiendom eller gårdsbruk.

Vennligst vær oppmerksom på at vi ikke gir mellomfinansiering eller byggelån."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...