Gå til innhold

Er det bare jeg som reagerer på slikt?


Gjest ganske perpleks

Anbefalte innlegg

Gjest ganske perpleks

Dro innom et treningsstudio bemannet med fysioterapauter i dag. På forhånd hadde vi avtalt å sette av 10-15 minutter til å snakke sammen for å finne ut om deres treningsopplegg kunne passe for meg. Vi hadde altså eksplisitt blitt enige om at det ikke skulle gjøres noen undersøkelse.

Mitt primære behov er å trene opp belastningsskader i armer og skuldrer.

Jeg gikk inn på et rom sammen med en fysioterapeut. Vi snakket litt løst om deres treningsopplegg og hva jeg hadde behov for.

Etter circa 4 minutter avbrøt hun midt i en setning og sa: "Slapp av i kjeven! Trekk sammen skjeden!"

Er det bare jeg, eller er det flere som synes denne innfallsvinkelen er litt over sterken etter 4 minutter? Ville en mann opplevd noe tilsvarende?... "Slapp av i kjeven! Få den til å stå!"

Jeg har aldri helt greid å forstå meg på helsepersonell som på død og liv må nærme seg kvinner fra undersiden.

Jeg syntes det var både menigsløst, frekt, bardust og taktløst. Så jeg er glad det finnes andre treningsmuligheter med prof. veiledning.

Er det bare jeg som er rar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Mitt primære behov er å trene opp belastningsskader i armer og skuldrer.

Etter circa 4 minutter avbrøt hun midt i en setning og sa: "Slapp av i kjeven! Trekk sammen skjeden!" "

Hva i all verden hadde skjeden og kjeven med treninga di for armene og skuldrene å gjøre?

Greit å ha et helhetlig syn på kroppen asså, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mitt primære behov er å trene opp belastningsskader i armer og skuldrer.

Etter circa 4 minutter avbrøt hun midt i en setning og sa: "Slapp av i kjeven! Trekk sammen skjeden!" "

Hva i all verden hadde skjeden og kjeven med treninga di for armene og skuldrene å gjøre?

Greit å ha et helhetlig syn på kroppen asså, men..

Strammer man kjevemusklene, forplanter det seg til nakken og videre til skuldre/armer. Kan også ha sammenheng med hodepine. Andre veien er det også nær sammenheng: F. eks. kan en liten lengdeforskjell mellom høyre og venstre bein føre til plager i rygg, skuldre og til og med armer. Så jeg tipper denne fysioterapeuten visste hva hun gjorde. Jeg kan iallfal skrive under på at smerter, spente muskler og plager i kjeve og armer kan henge sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ganske perpleks

Strammer man kjevemusklene, forplanter det seg til nakken og videre til skuldre/armer. Kan også ha sammenheng med hodepine. Andre veien er det også nær sammenheng: F. eks. kan en liten lengdeforskjell mellom høyre og venstre bein føre til plager i rygg, skuldre og til og med armer. Så jeg tipper denne fysioterapeuten visste hva hun gjorde. Jeg kan iallfal skrive under på at smerter, spente muskler og plager i kjeve og armer kan henge sammen.

Jeg er ganske klar over at kroppen henger sammen og hvordan. Slike opplysninger er ingen nyhet for meg.

Jeg vet hun er en dyktig fysioterpeut. Det var derfor jeg dro dit først. Hennes sosiale antenner og folkeskikk ble jeg imidlertid mer i tvil om. Noe med å vite når man briljerer med sine kunnskaper.

For meg må begge deler klaffe for at jeg skal trives med et treningsopplegg.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske klar over at kroppen henger sammen og hvordan. Slike opplysninger er ingen nyhet for meg.

Jeg vet hun er en dyktig fysioterpeut. Det var derfor jeg dro dit først. Hennes sosiale antenner og folkeskikk ble jeg imidlertid mer i tvil om. Noe med å vite når man briljerer med sine kunnskaper.

For meg må begge deler klaffe for at jeg skal trives med et treningsopplegg.

mvh

Egentlig skjønner jeg at du ble paff. Selv er jeg slik at hos legen faller det helt naturlig å snakke åpent om alle kroppsdeler. Men hos fysioterapeut, homeopat e.l. merker jeg sperrer når det gjelder de mer "private" tingene.

Hvis f. eks. en kiropraktor hadde bedt meg stramme skjedemusklene mens han jobbet med ryggen, hadde jeg blitt temmelig perpleks. Hos legen slapper jeg fullstendig av og ville ikke ha reagert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske klar over at kroppen henger sammen og hvordan. Slike opplysninger er ingen nyhet for meg.

Jeg vet hun er en dyktig fysioterpeut. Det var derfor jeg dro dit først. Hennes sosiale antenner og folkeskikk ble jeg imidlertid mer i tvil om. Noe med å vite når man briljerer med sine kunnskaper.

For meg må begge deler klaffe for at jeg skal trives med et treningsopplegg.

mvh

Tror ganske sikkert at du må ha hørt feil og forvekslet kjeve med kjede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ganske perpleks

Tror ganske sikkert at du må ha hørt feil og forvekslet kjeve med kjede.

Man kan jo aldri vite, men hva er i så fall kjede i denne sammenhengen? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo aldri vite, men hva er i så fall kjede i denne sammenhengen? ;-)

Hun sa sannsynligvis at du skulle slappe av i skjeven og stramme inn skjeven. Han må jo være syk hvis hun begynner å snakke om kjønnsorganer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ganske perpleks

Hun sa sannsynligvis at du skulle slappe av i skjeven og stramme inn skjeven. Han må jo være syk hvis hun begynner å snakke om kjønnsorganer!!

Nei, hun kommanderte meg først til å slappe av i KJEVEN (den man tygger og biter med) og dernest stramme SKJEDEN (altså vagina).

Ingen tvil om hva hun mente. Hun malte faktisk ganske mye på det også etter at jeg hadde gitt uttrykk for at jeg ikke var interessert i dette akkurat nå.

Og, ja, jeg synes det var en heller absurd sammenheng.

Hyggelig å vite at jeg ikke er den eneste i landet som synes slikt blir litt i overkant. ;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...