Gå til innhold

knuste drømmer


Vingeskutt

Anbefalte innlegg

jeg har en drøm i livet: å få meg et hjem og en familie.

Jeg har samboer og vi snakker om å kjøpe hus, og drømmer om barn. Det er det eneste jeg ønsker.

Men jeg tviler på at det kommer til å skje. Det er vanskelig å klare seg på hans inntekt, og jeg har vært nødt til å gå ned i halv stilling, jeg greier knapt nok det.

Jeg VIL jo gjerne greie mer, men jeg grieier knapt å stå på beina etter en dag på jobb. Det er så motløst når du prøver alt, men ikke kommer noen vei. Jeg jobber det jeg greier, men har en inntekt som ikke er særli mye ( jobber i en attføringsbedrift)

Jada, jeg vet at det ikke høres lurt ut at jeg har lyst på barn når jeg er så langt nede, men jeg har jo ikke planer om å bli gravid NÅ.

Det er bare tanken på at jeg må ut i en vanlig jobb hvis jeg skal kunne få barn noen gang.

På attføring får man kun 4 uker permisjon med lønn, og ikke engang ammefri etter det. det sier seg selv at det ikke går. Engangsstønad er det eneste jeg vil få hvis jeg får barn, og jeg vil stå uten jobb etterpå.

Det er skremmende å tenke på at hvis man skulle bli gravid (noe jeg er livredd for og nøye med å unngå) så er jeg i praksis tvunget til å ta abort. Det er jo forferdelig å tenke på!!!!

Jeg her mine tvil om at jeg noen gang skal komme meg ut i "normal" jobb, har prøvd det meste av medisiner og behandling, både i og utenfor institusjoner i mang år nå, men jeg blir aldri "frisk". Ikke leng av gangen i alle fall...

Beklager, men jeg er bare så fortvilet...

Hvorfor skal alt være så vanskelig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke forsøkt å søke om uføretrygd da? Hvis du ikke ser for deg at du kommer deg i arbeid innen de nærmeste årene?

Det burde ihvertfall bli nok til å forsørge et barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...