Gå til innhold

Kan noen hjelpe med dette problemet? (også postet på Data)


millymollymandy

Anbefalte innlegg

millymollymandy

De siste ukene har jeg hatt følgende proble, som gjør det komplett umulig å bruke PC'en:

Små vinduer popper opp med følgende (eller lignende) beskjed: "Your e-mail message was unable to be sent because your mail server rejected the sender". Noen ganger er dette supplert med en (fremmed) e-mail adresse og et eller annet tema/emne. Det kan komme hundrevis av slike små vinduer som klasker seg oppå hverandre midt på skjermen - slik at det blir umulig å jobbe på den. Samtidig står det lille symantecvinduet nede i høyre hjørne og sier: Scaning message 1 og 10 (eller 1 of 4 osv).

Jeg har vært inne på Symantec og lest om dette - har sjekket at innstillingene på min mail er slik som de skal. Men DET HJELPER IKKE. Jeg blir snart sprø - og maskinen er til tider ubrukelig.

Min eneste forklaring er at jeg har fått ADSL for noen uker siden, men at Telenor ikke har koplet ut ISDN boksen min ennå (men abonnementet skal være stoppet). Er det dette som er årsaken? Fint hvis noen kan hjelpe meg med et svar - eller tips på hva jeg skal gjøre! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

millymollymandy

Jeg kan ikke tenke meg annet enn at du har virus. Har du tatt en onlinescan?

http://housecall.trendmicro.com/

Jeg har Norton - som oppdateres online - og jeg har scannet flere ganger for å sjekke om problemet skyldtes virus. Har også brukt andre virusprogram for å være sikker. Men nei - ingen virus funnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Norton - som oppdateres online - og jeg har scannet flere ganger for å sjekke om problemet skyldtes virus. Har også brukt andre virusprogram for å være sikker. Men nei - ingen virus funnet!

Spyware? (kjør ad aware) Hva skjer når du sender mail selv da?

Det er mulig for virus å fucke opp antivirus slik at det ikke finner dem, jeg ville forsøkt onlinescan. Også mulig det er et virus de ikke har oppdaget enda (et eller annet sted må det jo begynne).

Dersom ingenting av dette funker ville jeg bare formatert pc'en og lagt inn windows på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...