Gå til innhold

Spørsmål til overvektige


Gjest dørstokkmila

Anbefalte innlegg

Gjest dørstokkmila

Spør igjen jeg...

Denne gangen lurer jeg på følgende:

Om noen i din kommune startet treningssenter med trim for overvektige som sitt spesialfelt, hvilken form for trening ville du som overvektig meldt deg på? Hva slags mosjon mener du et slikt sted bør tilby?

Bør det også være tilbud om undervisning i sunt kosthold, og i såfall, ville du hatt dette som et tvungent eller frivillig tilbud i tillegg til treningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mener jeg

Ulik trening. Trimsykkel/aerobic. Svømming. Frivillig om kosthold. Si det er viktig å spise sundt og godt, men jeg mener man kan kose seg om det er bursdag eller ellers en dag i uken. Ikke telle kalorier. Lære dem at slanking tar tid! Ikke veie seg hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker av erfaring. Trening bør være rolig, jeg var engang med på et opplegg for overvektige og farten var slik at til sist ble jeg syk. Jeg trente lenge i en kvinnegruppe hvor vi hadde rolig tempo, men gode øvelser, gode tøyninger og lang avslapning etterpå. Vi pleide å dusje sammen og ta sauna. E

tterpå kunne vi ta en kopp urtete og sitte og prate litt. Vi var ikke nødvendigvis overvektige, men voksne damer fra ca. 30 til 60. Dette var på et lite sted, og som jeg savnet denne gruppen da den ble nedlagt fordi treneren flyttet og andre overtok men med en annen form. Jeg flyttet også og har aldri funnet noe lignende i Oslo. Veiledning om kosthold er helt unødvendig, overvektige vet best av alle hva de bør spise. De har problemer med å stå imot når trangen melder seg, eller for lav forbrenning. Mange overvektige jeg har snakket med er rene eksperter i kosthold fordi de har lest og studert så mye, men aldri greid å følge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Håper det er i min nærhet, det har jeg savnet. Jeg er temmelig overvektig.

Trente tidligere ganske mye, startet fra bårnn. Da startet vi med det som ble kalt "mage/rumpe/lår" Det hjalp meg veldig, trente to - tre ganger i uken i disse timene, etterhvert også fire. Trodde jeg skulle gå i gulvet de første gangene, var helt utkjørt etter 10 minutter med oppvarming, men kom meg etterhvert. Det ble gøy å trene, og senere trente jeg også i aerobictimene, men holdt meg til timer hvor det ikke var noe særlig med hopp. Men dessverre, treningssenteret gikk konkurs, det ble sommerferie, og enda flere sommerferier uten at jeg kom i gang igjen.

Det jeg drømmer om er altså nesten vanlige treningstimer, men der nivået er tilpasset oss som har tunge kropper og dårlig kondis, et sted hvor vi kan komme med alle bilringene våre.

Hvor får en forresten kjøpt treningstøy til våre store kropper? Største jeg finner er XL i miniformat. Jeg bruker størrelse 48/50 til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Håper det er i min nærhet, det har jeg savnet. Jeg er temmelig overvektig.

Trente tidligere ganske mye, startet fra bårnn. Da startet vi med det som ble kalt "mage/rumpe/lår" Det hjalp meg veldig, trente to - tre ganger i uken i disse timene, etterhvert også fire. Trodde jeg skulle gå i gulvet de første gangene, var helt utkjørt etter 10 minutter med oppvarming, men kom meg etterhvert. Det ble gøy å trene, og senere trente jeg også i aerobictimene, men holdt meg til timer hvor det ikke var noe særlig med hopp. Men dessverre, treningssenteret gikk konkurs, det ble sommerferie, og enda flere sommerferier uten at jeg kom i gang igjen.

Det jeg drømmer om er altså nesten vanlige treningstimer, men der nivået er tilpasset oss som har tunge kropper og dårlig kondis, et sted hvor vi kan komme med alle bilringene våre.

Hvor får en forresten kjøpt treningstøy til våre store kropper? Største jeg finner er XL i miniformat. Jeg bruker størrelse 48/50 til vanlig.

Ellos har! :-)

http://www.ellos.no/ - Ellos Plus - Sportsklær

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellos har! :-)

http://www.ellos.no/ - Ellos Plus - Sportsklær

:-)

http://www.greteroede.no/butikken/

Nederst på siden finner du trim-video/dvd - kanskje noe for deg? Har en video sjøl, fra Kari Jaquesson (TrimTram), men finner den ikke lenger på sidene hennes. Lenge siden jeg har brukt den nå, men i perioder har jeg i alle fall fått brukt den noe. Jeg har også kjøpt meg gangstaver nylig. Kanskje noe for deg? Man bruker mye mer av kroppen når man går med staver, enn når man går på tur på vanlig måte.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dørstokkmila

Å? Håper det er i min nærhet, det har jeg savnet. Jeg er temmelig overvektig.

Trente tidligere ganske mye, startet fra bårnn. Da startet vi med det som ble kalt "mage/rumpe/lår" Det hjalp meg veldig, trente to - tre ganger i uken i disse timene, etterhvert også fire. Trodde jeg skulle gå i gulvet de første gangene, var helt utkjørt etter 10 minutter med oppvarming, men kom meg etterhvert. Det ble gøy å trene, og senere trente jeg også i aerobictimene, men holdt meg til timer hvor det ikke var noe særlig med hopp. Men dessverre, treningssenteret gikk konkurs, det ble sommerferie, og enda flere sommerferier uten at jeg kom i gang igjen.

Det jeg drømmer om er altså nesten vanlige treningstimer, men der nivået er tilpasset oss som har tunge kropper og dårlig kondis, et sted hvor vi kan komme med alle bilringene våre.

Hvor får en forresten kjøpt treningstøy til våre store kropper? Største jeg finner er XL i miniformat. Jeg bruker størrelse 48/50 til vanlig.

Vi starter nok i Osloområdet, men du skal ikke se bort ifra at det kan bli et landsomfattende tilbud etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overvektig

Ulik trening. Trimsykkel/aerobic. Svømming. Frivillig om kosthold. Si det er viktig å spise sundt og godt, men jeg mener man kan kose seg om det er bursdag eller ellers en dag i uken. Ikke telle kalorier. Lære dem at slanking tar tid! Ikke veie seg hele tiden...

Jeg ville synes det var mest ok med en form for ballspill eller "lek". Synes det er altfor kjedelig å gå turer, svømme, sitte på en trimsykkel osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulik trening. Trimsykkel/aerobic. Svømming. Frivillig om kosthold. Si det er viktig å spise sundt og godt, men jeg mener man kan kose seg om det er bursdag eller ellers en dag i uken. Ikke telle kalorier. Lære dem at slanking tar tid! Ikke veie seg hele tiden...

Viktigst er å fokusere på at det er å legge om livsstilen. Slanking høres kortvarig ut. Man er nødt til å legge om livvstilen om man ønsker varig vektreduksjon. Det er også viktig å fokusere på at dette ikke er negativt. Samt dette med at det å kose seg, ikke alltid må ha noe med å spise å gjøre. Man kan spise det man vil, men ikke til enhver tid....og heller ikke i uante mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...