Gå til innhold

Enda en dag er gått.


Gjest Wita

Anbefalte innlegg

Ja, så er denne dagen over også.

Det går opp og ned. Hadde skikkelig lyst på røyk i kveld, etter å ha snakket med en venninne på telefonen. Hørte hun blåste røyken ut i lufta. Drakk rødvin og røkte gjorde hun.

Ble så deppa og missunnelig, men hva er vitsen med å drikke rødvin uten røyk da?

Blir livet mitt noen gang hyggelig igjen mon tro?

Det eneste jeg kan gjøre i slike situasjoner er å flykte inn i bøkenes verden. Leser, leser og leser, og tygger tyggis.

Hadde det såpass tungt tidligere i kveld, at jeg vurderte og kjøpe en 10-pakning.

Gudskjelov gjorde jeg ikke det, for nå er suget over for denne gang.

Hvordan går det med dere kit og Soriamoria?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sluttet å røyke for 3,5 år siden og vil bare si .. det tok meg lang tid blant annet å drikke kaffe igjen. Hva var vel kaffe uten røyk osv.

Samme gjaldt turer på by'n og mye mye mer.

Men ..

Det går en stund, og så blir det verdt det, helt for seg selv. Helt uten røyken.

Utrolig ..men sant :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Wita :)

Godt å lese at du fortsatt holder stand mot røyken.

Det er nok bedre med tyggissene enn med røyken, for da slipper man i alle fall å trekke den ekle røyken ned i lungene.

Dumt at du synes det er så tøft å slutte. Spør deg selv hva det er du føler du savner? Hva ved det å ikke røyke ved siden av rødvina gjør deg så trist? Kanskje kan det heller gå an å drikke rødvina med tanken: "oi...så deilig det er å smake hele smaksspekteret til denne vinen! Så flott at jeg har sluppet unna den fæle røyken!"

Uansett skal du i alle fall være stolt over deg selv som har kommet så langt.

Er du bestemt på å slutte? Eller er du i tvil? Å slutte er jo ikke i seg selv sånn altfor deprimerende. Men å tvile, lure og sloss med seg selv om avgjørelsen er nesten uutholdelig.

Er litt fristet til å be deg ta et valg, jeg:

Enten så setter du alt inn på å på alle måter fortele deg selv og kroppen din "Jeg har slutta, og sånn er det med den saken - intet mer å diskutere" (+ slutte med nikotintyggisen om kort tid),

eller så kan du si til deg selv at:

"Jeg klarer ikke dette nå, jeg må innse at slaget er tapt for denne gang, og begynne å røyke igjen. Jeg samler sammen mer motivasjon og prøver igjen senere."

Ved mitt forrige slutteforsøk, hadde jeg det helt elendig med meg selv etter noen dager. Da sa jeg til meg selv en kveld at: "Har du det like elendig i morgen kl 12, så gjør du slutt på elendigheta og begynner å røyke igjen."

Klokken 13 den dagen fyrte jeg opp en sigarett, mens jeg sverget på at neste gang skulle jeg klare det!

Det bra med røykeslutten min nå. Dette er ... 11. dagen som røykfri (godt tegn at jeg måtte telle etter*s*)

Noen situasjoner er tøffere enn andre, men ingen situasjoner er umulige. Noe av det som ble vanskeligst, er dette med å sitte foran pc'en, så jeg sitter nok betraktelig mindre tid foran pc'n nå.Men sånt som røyken om morran og etter maten, er mye mindre savnet enn jeg hadde trodd på forhånd.

Jeg har forresten sluttet uten noen form for nedtrapping eller nikotin-preparater. Gikk fra nærmere 30 pr. dag til 0 over natten. Ingen plager store nok til å nevne så langt :-D

I natt drømte jeg om at jeg røka en røyk, og at jeg ikke merka jeg røyka før jeg nesten var ferdig med den. Jeg ble kjempefortvila. Ble lettet da jeg våknet og skjønte det var en drøm. Godt tegn :)

Selv om det ikke går 100% på skinner hele tiden, så vet jeg med meg selv at jeg har klart dette nå - jeg har kvittet meg med sigarettene!!!!

Håper virkelig at du klarer å gjennomføre også, Wita!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Wita :)

Godt å lese at du fortsatt holder stand mot røyken.

Det er nok bedre med tyggissene enn med røyken, for da slipper man i alle fall å trekke den ekle røyken ned i lungene.

Dumt at du synes det er så tøft å slutte. Spør deg selv hva det er du føler du savner? Hva ved det å ikke røyke ved siden av rødvina gjør deg så trist? Kanskje kan det heller gå an å drikke rødvina med tanken: "oi...så deilig det er å smake hele smaksspekteret til denne vinen! Så flott at jeg har sluppet unna den fæle røyken!"

Uansett skal du i alle fall være stolt over deg selv som har kommet så langt.

Er du bestemt på å slutte? Eller er du i tvil? Å slutte er jo ikke i seg selv sånn altfor deprimerende. Men å tvile, lure og sloss med seg selv om avgjørelsen er nesten uutholdelig.

Er litt fristet til å be deg ta et valg, jeg:

Enten så setter du alt inn på å på alle måter fortele deg selv og kroppen din "Jeg har slutta, og sånn er det med den saken - intet mer å diskutere" (+ slutte med nikotintyggisen om kort tid),

eller så kan du si til deg selv at:

"Jeg klarer ikke dette nå, jeg må innse at slaget er tapt for denne gang, og begynne å røyke igjen. Jeg samler sammen mer motivasjon og prøver igjen senere."

Ved mitt forrige slutteforsøk, hadde jeg det helt elendig med meg selv etter noen dager. Da sa jeg til meg selv en kveld at: "Har du det like elendig i morgen kl 12, så gjør du slutt på elendigheta og begynner å røyke igjen."

Klokken 13 den dagen fyrte jeg opp en sigarett, mens jeg sverget på at neste gang skulle jeg klare det!

Det bra med røykeslutten min nå. Dette er ... 11. dagen som røykfri (godt tegn at jeg måtte telle etter*s*)

Noen situasjoner er tøffere enn andre, men ingen situasjoner er umulige. Noe av det som ble vanskeligst, er dette med å sitte foran pc'en, så jeg sitter nok betraktelig mindre tid foran pc'n nå.Men sånt som røyken om morran og etter maten, er mye mindre savnet enn jeg hadde trodd på forhånd.

Jeg har forresten sluttet uten noen form for nedtrapping eller nikotin-preparater. Gikk fra nærmere 30 pr. dag til 0 over natten. Ingen plager store nok til å nevne så langt :-D

I natt drømte jeg om at jeg røka en røyk, og at jeg ikke merka jeg røyka før jeg nesten var ferdig med den. Jeg ble kjempefortvila. Ble lettet da jeg våknet og skjønte det var en drøm. Godt tegn :)

Selv om det ikke går 100% på skinner hele tiden, så vet jeg med meg selv at jeg har klart dette nå - jeg har kvittet meg med sigarettene!!!!

Håper virkelig at du klarer å gjennomføre også, Wita!

klem

Hei igjen!

Må si jeg er imponert over at du greier deg uten hjelpemidler når du har røyka 30 om dagen.

Det er godt gjort.

Jeg har ligget på ca 15 om dagen, men tør ikke å prøve uten hjelpemidler.

Det går foressten mye bedre i dag. er mer opplagt og i bedre humør.Alltid litt sliten på fredager, og da er jo røyken ekstra god som trøst.

I dag derimot føler jeg nesten jeg har kvittet meg med røyken.

Men jeg vet at det kommer dager innimellom som blir vanskelige. Har holdt opp i 14 dager før.

Men JA jeg har bestemt meg nå.

Greier jeg det ikke nå, greier jeg det aldri. Jeg satte datoen 1. september for lenge siden. Det er jeg som er 66-modell under her.

Så det er NÅ eller aldri. Jeg er 37 år nå og har røyka 13 år. Nå er det nok.

Det er ikke noe problem å sitte foran pcèn, for jeg har ikke røkt inne på 4 år.

Nei det er kosestundene, pausene på trappa eller verandaen med en kopp te eller røyk jeg har savnet mest.

Og lysten har vært størst etter middagen.

Men nå har jeg nettopp spist middag, og jeg har ikke lyst på røyk i dag.

Her om dagen skulle jeg lage meg en kopp te, og åpnet skuffen der røyken hadde pleid å ligge. Det var en reflex. Men jeg fant jo ikke noe røyk der, og måtte le litt. Da var tyggisen god å ha.

Det som er artig er at mannen min ikke har lagt merke til at jeg har sluttet ennå. Har ikke tenkt å si noe, skal bli artig å se hvor lang tid det tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å røyke for 3,5 år siden og vil bare si .. det tok meg lang tid blant annet å drikke kaffe igjen. Hva var vel kaffe uten røyk osv.

Samme gjaldt turer på by'n og mye mye mer.

Men ..

Det går en stund, og så blir det verdt det, helt for seg selv. Helt uten røyken.

Utrolig ..men sant :-)

Tusen takk for oppmuntringen.

Det er akkurat slikt jeg trenger å høre.

Hører om så mange som har lyst på røyk etter flere år, og det er slike historier som har gjort meg lite motivert til å slutte før.

Men , nå SKAL jeg klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Må si jeg er imponert over at du greier deg uten hjelpemidler når du har røyka 30 om dagen.

Det er godt gjort.

Jeg har ligget på ca 15 om dagen, men tør ikke å prøve uten hjelpemidler.

Det går foressten mye bedre i dag. er mer opplagt og i bedre humør.Alltid litt sliten på fredager, og da er jo røyken ekstra god som trøst.

I dag derimot føler jeg nesten jeg har kvittet meg med røyken.

Men jeg vet at det kommer dager innimellom som blir vanskelige. Har holdt opp i 14 dager før.

Men JA jeg har bestemt meg nå.

Greier jeg det ikke nå, greier jeg det aldri. Jeg satte datoen 1. september for lenge siden. Det er jeg som er 66-modell under her.

Så det er NÅ eller aldri. Jeg er 37 år nå og har røyka 13 år. Nå er det nok.

Det er ikke noe problem å sitte foran pcèn, for jeg har ikke røkt inne på 4 år.

Nei det er kosestundene, pausene på trappa eller verandaen med en kopp te eller røyk jeg har savnet mest.

Og lysten har vært størst etter middagen.

Men nå har jeg nettopp spist middag, og jeg har ikke lyst på røyk i dag.

Her om dagen skulle jeg lage meg en kopp te, og åpnet skuffen der røyken hadde pleid å ligge. Det var en reflex. Men jeg fant jo ikke noe røyk der, og måtte le litt. Da var tyggisen god å ha.

Det som er artig er at mannen min ikke har lagt merke til at jeg har sluttet ennå. Har ikke tenkt å si noe, skal bli artig å se hvor lang tid det tar.

En ting til jeg har savnet er pausene på røykerommet med gamledamene som røyker.

Men fra nyttår skal røykerommet legges ned, og da må de flere etasjer ned og ut på gata for å røyke.

Men da er jo jeg FRI fra denne lasten for lengst.

HURRA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting til jeg har savnet er pausene på røykerommet med gamledamene som røyker.

Men fra nyttår skal røykerommet legges ned, og da må de flere etasjer ned og ut på gata for å røyke.

Men da er jo jeg FRI fra denne lasten for lengst.

HURRA.

Flott at du har bestemt deg :o)

Måtte flire litt da du fortalte om mannen din - er det ikke typisk mannfolk da, å ikke legge merke slike ting som vi mener er temmelig synlige? *ler*

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du har bestemt deg :o)

Måtte flire litt da du fortalte om mannen din - er det ikke typisk mannfolk da, å ikke legge merke slike ting som vi mener er temmelig synlige? *ler*

*klem*

Jo, det er typisk.

Han driver med sitt, og jeg med mitt.

Men årsaken er nok at jeg ikke har røyka inne på 4 år.

Synes det er litt rart at han ikke så det i dag en gang.

Vi har tilbrakt hele dagen sammen. Vi har vært på cafe, og jeg forlangte ikke engang å dra på en cafe med røykeavdeling.

Synes det er morro jeg. Har ikke tenkt å si noe. Har fortalt det til barna i dag, men de har lovt å holde det hemmelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med røykeslutten :-)

Jeg prøvde en uke uten hjelpemidler, men måtte bite i gresset til slutt. Etter å ha vært storrøyker i 21 år burde jeg vel skjønne at jeg var for avhengig til å slutte brått. Etter å ha røkt det jeg ville et par dager begynte jeg med en helt annen måte som jeg tror passer meg. Jeg kombinerer nedtrapping og plaster. Det blir sammenlagt bedre enn å røyke for fullt og jeg jobber med den psykiske delen først. De to siste dagene har jeg røkt 9 røyk. Det synes jeg er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med røykeslutten :-)

Jeg prøvde en uke uten hjelpemidler, men måtte bite i gresset til slutt. Etter å ha vært storrøyker i 21 år burde jeg vel skjønne at jeg var for avhengig til å slutte brått. Etter å ha røkt det jeg ville et par dager begynte jeg med en helt annen måte som jeg tror passer meg. Jeg kombinerer nedtrapping og plaster. Det blir sammenlagt bedre enn å røyke for fullt og jeg jobber med den psykiske delen først. De to siste dagene har jeg røkt 9 røyk. Det synes jeg er bra.

Takk for gratulasjonen.

Nesten så jeg skvatt litt, for jeg føler meg fremdeles som en røyker i hodet, men jeg har jo sluttet.

Det går opp og ned, gikk greit i går, har gått greit i dag også, helt frem til nå.

Hadde vært så godt nå med et skikkelig magadrag.

Men jeg SKAL IKKE, SKAL IKKE, MÅ IKKE gå på kiosken å kjøpe røyk.Etter en røyk er jeg i full gang igjen. Det vet jeg.

Ikke et eneste trekk må ta.

Tenker på alt det positive jeg vil oppnå, og det er ikke lite.

Håper du lykkes med din nye metode. Er nok lurt å prøve noe annet denne gang ja.

Vet at nedtrappingsmetoden ikke funker for meg, men nå er jo vi mennesker forskjellige da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Wita

Synes du er kjempeflink jeg - synes også at jeg er flink (må jo skryte masse av seg selv :o)). Er 8. dagen uten røyk og for å være ærlig synes jeg det så langt gå mye lettere enn jeg hadde drømt om. Bruker som sagt plaster og inhalator.

Inhalatoren kan absolutt anbefales. Er nikotin i den + at en får tilfredsstilt det psykiske behovet.

Jeg er 65-modell og har røykt i ca. 21 år, så fant også ut at nå har jeg røykt godt over halve livet så langt og det synes jeg er litt skremmende. Synes også det ser for j... ut når 60-70 år gamle damer sitter og damper med røyken sin. Vil ikke bli en av dem. Men selvfølgelig, så er jo helsa den viktigste motivatoren og ungene. Har to gutter på 7 og 4 år. Fikk stadig spørsmål fra eldstemann om jeg ikke skulle slutte, så bare det å fortelle ham at nå prøver jeg virkelig er en god følelese å kunne gjøre.

Vi får backe hverandre opp videre.

Har funnet ut at det hjelper å ta et skikkelig lunge/magedrag inn gjennom nesa og så puste ut gjennom munnen. Når lysten blir for stor prøv 4-5 på kjappen:o) Fordelen er at det er frisk luft du inhalerer istedet for 1000 kreftfremkallende stoffer....

Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å røyke for 3,5 år siden og vil bare si .. det tok meg lang tid blant annet å drikke kaffe igjen. Hva var vel kaffe uten røyk osv.

Samme gjaldt turer på by'n og mye mye mer.

Men ..

Det går en stund, og så blir det verdt det, helt for seg selv. Helt uten røyken.

Utrolig ..men sant :-)

Når det gjelder kaffien er jeg helt motsatt fra deg. Drikker faktisk mer kaffi nå enn tidligere. Må ha noe kos når jeg setter meg ned for å ha en pause og ikke kan ta en røyk. Da tar jeg meg en kaffikopp og koser meg med den.

Synes det er verre å skippe røyken etter måltider - spesielt den på lørdag og søndag etter frokost.

Alle har vel (hatt) sine favorittrøyk, som det er hardt å kvitte seg med. Trøsten er vel at med tiden, så glemmer man dem faktisk helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hei Wita

Synes du er kjempeflink jeg - synes også at jeg er flink (må jo skryte masse av seg selv :o)). Er 8. dagen uten røyk og for å være ærlig synes jeg det så langt gå mye lettere enn jeg hadde drømt om. Bruker som sagt plaster og inhalator.

Inhalatoren kan absolutt anbefales. Er nikotin i den + at en får tilfredsstilt det psykiske behovet.

Jeg er 65-modell og har røykt i ca. 21 år, så fant også ut at nå har jeg røykt godt over halve livet så langt og det synes jeg er litt skremmende. Synes også det ser for j... ut når 60-70 år gamle damer sitter og damper med røyken sin. Vil ikke bli en av dem. Men selvfølgelig, så er jo helsa den viktigste motivatoren og ungene. Har to gutter på 7 og 4 år. Fikk stadig spørsmål fra eldstemann om jeg ikke skulle slutte, så bare det å fortelle ham at nå prøver jeg virkelig er en god følelese å kunne gjøre.

Vi får backe hverandre opp videre.

Har funnet ut at det hjelper å ta et skikkelig lunge/magedrag inn gjennom nesa og så puste ut gjennom munnen. Når lysten blir for stor prøv 4-5 på kjappen:o) Fordelen er at det er frisk luft du inhalerer istedet for 1000 kreftfremkallende stoffer....

Stå på!!

Det du skriver om røykende eldre damer er også en av mine motivasjonsfaktorer. Det ser ikke bra ut, og det gjør noe med huden.

Ja, helsa er viktigst, men jeg er såpass forfengelig at om jeg kan slippe å se ut som en "rosin" når jeg er 50 år så vil jeg helst det.

Huff det var kanskje stygt sagt det, men det er så tydelig forskjell på huden til røykere og ikkerøykere når man kommer i 50-60 årsalderen.

Tenk så vakker vi vil bli da?

Man kan jo håpe.

Jeg begynte ikke å røyke før jeg var 23 og et halvt ganske nøyaktig.

Skulle tro man var såpass klok at man kunne la være i den alderen, men ikke jeg nei.

Tror jeg må gå over til innhalator snart, for nå har jeg fått blemmer på tunga, og sår på innsiden av kinnene.

Synd for tyggisen hjelper meg i de verste stundene.

Det du skriver lenger ned her om at du drikker mer kaffe, slik har jeg det også.

Har alltid vært en tedrikker jeg, bare drukket litt kaffe på jobb, men nå har jeg lyst på kaffe hjemme også.

Ellers er det det med appetitten da. Synes at jeg har blitt rundere rundt lårene allerede jeg, bare i løpet av en uke. Her går det i ostesmørbrød døgnet rundt. Ikke bra.

Er tynn så det går bra fremdeles, men blir litt bekymret for at jeg skal fortsette å øke slik hver uke.

Må nok begynne å fly på sats igjen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du skriver om røykende eldre damer er også en av mine motivasjonsfaktorer. Det ser ikke bra ut, og det gjør noe med huden.

Ja, helsa er viktigst, men jeg er såpass forfengelig at om jeg kan slippe å se ut som en "rosin" når jeg er 50 år så vil jeg helst det.

Huff det var kanskje stygt sagt det, men det er så tydelig forskjell på huden til røykere og ikkerøykere når man kommer i 50-60 årsalderen.

Tenk så vakker vi vil bli da?

Man kan jo håpe.

Jeg begynte ikke å røyke før jeg var 23 og et halvt ganske nøyaktig.

Skulle tro man var såpass klok at man kunne la være i den alderen, men ikke jeg nei.

Tror jeg må gå over til innhalator snart, for nå har jeg fått blemmer på tunga, og sår på innsiden av kinnene.

Synd for tyggisen hjelper meg i de verste stundene.

Det du skriver lenger ned her om at du drikker mer kaffe, slik har jeg det også.

Har alltid vært en tedrikker jeg, bare drukket litt kaffe på jobb, men nå har jeg lyst på kaffe hjemme også.

Ellers er det det med appetitten da. Synes at jeg har blitt rundere rundt lårene allerede jeg, bare i løpet av en uke. Her går det i ostesmørbrød døgnet rundt. Ikke bra.

Er tynn så det går bra fremdeles, men blir litt bekymret for at jeg skal fortsette å øke slik hver uke.

Må nok begynne å fly på sats igjen ja.

Jeg er Wita altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Må si jeg er imponert over at du greier deg uten hjelpemidler når du har røyka 30 om dagen.

Det er godt gjort.

Jeg har ligget på ca 15 om dagen, men tør ikke å prøve uten hjelpemidler.

Det går foressten mye bedre i dag. er mer opplagt og i bedre humør.Alltid litt sliten på fredager, og da er jo røyken ekstra god som trøst.

I dag derimot føler jeg nesten jeg har kvittet meg med røyken.

Men jeg vet at det kommer dager innimellom som blir vanskelige. Har holdt opp i 14 dager før.

Men JA jeg har bestemt meg nå.

Greier jeg det ikke nå, greier jeg det aldri. Jeg satte datoen 1. september for lenge siden. Det er jeg som er 66-modell under her.

Så det er NÅ eller aldri. Jeg er 37 år nå og har røyka 13 år. Nå er det nok.

Det er ikke noe problem å sitte foran pcèn, for jeg har ikke røkt inne på 4 år.

Nei det er kosestundene, pausene på trappa eller verandaen med en kopp te eller røyk jeg har savnet mest.

Og lysten har vært størst etter middagen.

Men nå har jeg nettopp spist middag, og jeg har ikke lyst på røyk i dag.

Her om dagen skulle jeg lage meg en kopp te, og åpnet skuffen der røyken hadde pleid å ligge. Det var en reflex. Men jeg fant jo ikke noe røyk der, og måtte le litt. Da var tyggisen god å ha.

Det som er artig er at mannen min ikke har lagt merke til at jeg har sluttet ennå. Har ikke tenkt å si noe, skal bli artig å se hvor lang tid det tar.

Jeg dumpet over tråden tilfeldig her, og jeg må bare si (med tommelen opp) STÅ PÅ! :-) Det er skikkelig bra gjort. Jeg har nesegrus beundring for alle som greier å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Wita altså.

Har visst mer på hjerte i kveld før jeg køyer.

Du skriver at det er frisk luft man puster inn gjennom innhalatoren.

Jeg vet ikke om det er jeg som er helt på bærtur, men jeg trodde også at var nicotinen i sigarettene som er farlig i tillegg til alt det andre.

Er det ikke slik? Er nicotinen bare noe man blir avhengig av, og så er det det andre i sigarettene som er farlig?

Føler meg litt dum men jeg er ganske uvitende her.

Grunnen til at jeg måtte si det til ungene var at de spurte meg om få smake tyggis.

Måtte jo fortelle at det var nicotintyggis da.

10-åringen ble ganske fornøyd, og eneste kommentaren til 12-åringen var at." ja da sparer du jo masse penger da, penger du kan bruke på klær til meg"

Må le,helsa til mutter`n var det visst mindre nøye med.

2-åringen skjønner ikke så mye.

Mannen i huset har enda ikke oppdaget noe. Skal bli gøy å se hvor lang tid det tar. Ungene har i hvertfall lovt å ikke si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dumpet over tråden tilfeldig her, og jeg må bare si (med tommelen opp) STÅ PÅ! :-) Det er skikkelig bra gjort. Jeg har nesegrus beundring for alle som greier å slutte.

Tusen takk.

Ja, jeg skal stå på. Men enda føler jeg meg som en røyker i hodet mitt.

Håper det blir bedre med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst mer på hjerte i kveld før jeg køyer.

Du skriver at det er frisk luft man puster inn gjennom innhalatoren.

Jeg vet ikke om det er jeg som er helt på bærtur, men jeg trodde også at var nicotinen i sigarettene som er farlig i tillegg til alt det andre.

Er det ikke slik? Er nicotinen bare noe man blir avhengig av, og så er det det andre i sigarettene som er farlig?

Føler meg litt dum men jeg er ganske uvitende her.

Grunnen til at jeg måtte si det til ungene var at de spurte meg om få smake tyggis.

Måtte jo fortelle at det var nicotintyggis da.

10-åringen ble ganske fornøyd, og eneste kommentaren til 12-åringen var at." ja da sparer du jo masse penger da, penger du kan bruke på klær til meg"

Må le,helsa til mutter`n var det visst mindre nøye med.

2-åringen skjønner ikke så mye.

Mannen i huset har enda ikke oppdaget noe. Skal bli gøy å se hvor lang tid det tar. Ungene har i hvertfall lovt å ikke si noe.

Ang. inhalator, så er det mulig jeg skrev litt rotete over. Siste kommentaren om å trekke inn frisk luft var å ta en magadrag gjennom nesen og puste ut gjennom munnen. Dette er helt uavhengig av inhalatoren.

Stemmer at det er nikotinampuller i inhalatoren. I bøker jeg har fått på apoteket skrives det at nikotinen i seg selv ikke er farlig og ikke kreftfremkallende, MEN det er nikotinen vi blir avhengig av.

Det som derimot er farlig med røyken er bla. tjære, kullos ++++

Håper det var litt oppklarende.

Har det forresten gått greit i dag?? Har hatt meg et par skikkelige sug etter jeg kom hjem fra jobb i dag, men må bare prøve å finne på noe annet å gjøre. Er bla. derfor jeg har blitt så aktiv på DOL igjen. Var det for et par år siden (Foreldre og barn), men har ikke blitt så mye etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. inhalator, så er det mulig jeg skrev litt rotete over. Siste kommentaren om å trekke inn frisk luft var å ta en magadrag gjennom nesen og puste ut gjennom munnen. Dette er helt uavhengig av inhalatoren.

Stemmer at det er nikotinampuller i inhalatoren. I bøker jeg har fått på apoteket skrives det at nikotinen i seg selv ikke er farlig og ikke kreftfremkallende, MEN det er nikotinen vi blir avhengig av.

Det som derimot er farlig med røyken er bla. tjære, kullos ++++

Håper det var litt oppklarende.

Har det forresten gått greit i dag?? Har hatt meg et par skikkelige sug etter jeg kom hjem fra jobb i dag, men må bare prøve å finne på noe annet å gjøre. Er bla. derfor jeg har blitt så aktiv på DOL igjen. Var det for et par år siden (Foreldre og barn), men har ikke blitt så mye etter det.

Hei igjen!

Ja du har rett. Jeg spurte på apoteket i dag, og hun sa akkurat det samme som deg, at nicotinen ikke er kreftfremkallende.

Fikk forresten tak i noen tabletter i dag.

Trapper derfor ned til 2 mg når

jeg er ferdig med tyggisbrettet.

Er ikke så sår i munnen i dag.

Ja, det har gått greit i dag.

Morgenrøyken er ikke noe savn lenger. Tenker heller ikke på røyk på jobben.

Men har det som deg, tiden etter middag og kvelden er verst.

Tirsdagen er det foresten full rulle med bringing og henting på aktiviteter. Så middagen blir slukt i en fei, så er det ut døra igjen.

Føler likevel at det blir bedre og bedre for hver dag, men innser at det er tyggisen som gjør det, men tør ikke helt å slutte med hjelpemidler enda.

Men føler at jeg skal greie dette denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...