Gå til innhold

SÅ dum trodde jeg ikke jeg var!!!


serendipity

Anbefalte innlegg

Oppgavetypene var ganske like de som man finner i de mest brukte IQ-testene.(WISC/WAIS) - så sannsynligvis måler de IQ ganske bra. Antallet spørsmål må være større for at måleresultatene skal bli pålitelige, men dette var jo kun et lite eksempel på hvordan den planlagte testen blir.

Sorry, hadde ikke sett testen enda ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • serendipity

    8

  • pip

    5

  • laguna1365380434

    4

  • nanna

    3

Jeg prøvde igjen, nå fikk jeg 9. Jeg finner fader ikke feilen på de ballongene!

Det med tallene er enkelt her - ikke legg sammen tallene som de står, men se etter tall som til sammen blir hele tiere, 21+19, feks. Da blir det lettere.

Jeg finne rhelle rikke feilen på de ballongene. Skal titte etter hender nå, tråder tror jeg jeg har sett etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 9 riktige.

Men denne testen ha jo ingenting med IQ å gjøre da! Mer en kunnskaps- eller ferdighetstest.

Dette var jo ingen kunskapstest, på hvilken måte mener du at den måler kunnskap?

Men som frosken sier, den har eksempler på helt standard IQ-tester -det handler jo nettopp om ferdigheter: Hvor kjapt en ser sammenhenger, hvor kjapt en ser forskjeller, hvordan hukommelsen virker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte alle unntatt den adressen. Altså 9 stk.

Jeg oppdaget svaret, men rakk ikke å krysse det av - så ikke at det var tidsbegrensning for å avgi svar også, ikke bare på memoreringen.

Dårlig unnskyldning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo ingen kunskapstest, på hvilken måte mener du at den måler kunnskap?

Men som frosken sier, den har eksempler på helt standard IQ-tester -det handler jo nettopp om ferdigheter: Hvor kjapt en ser sammenhenger, hvor kjapt en ser forskjeller, hvordan hukommelsen virker osv.

Jeg har sett mange IQ-tester, men har enda til gode å se en test der regneferdigheter spiller en sentral rolle.

Tallrekken der man skulle gjette neste tall i rekka, er typisk for IQ-tester, oppgavene der det var om å gjøre å finne summen av en hel rekke tall innenfor tidsfristen, er det IKKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 klarte jeg.... Ballongene fikk jeg ikke dreisen på - og den tallrekka så ut for meg som helt uvilkårlige tall :-/

Jaja, jeg var iallefall ikke den eneste "dumme" her;o)

Tallrekka - hvis du så på annenhvert tall - så så du nok sammenhengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På pingvin-bildet var det B som var ulik (oppstrekingen på beina), på jenta m/ballong-bildet var det også B (en ekstra hånd stikker ut til høyre).

Det var jo snora det var forskjell på - ikke noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte riktig på 9 av 10 - kan ikke FATTE hvilken jeg svarte feil på?!

De var jo barnesikre disse spørsmålene :)

*grrrrr* Jeg vill bare høre fra de som var like dumme og dummere!! he he ;-) tydeligvis ikke så mange det , he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*grrrrr* Jeg vill bare høre fra de som var like dumme og dummere!! he he ;-) tydeligvis ikke så mange det , he he..

Hehe...jeg fikk kun 5 !

Men jeg skylder det på at jeg har masete unger rundt meg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...jeg fikk kun 5 !

Men jeg skylder det på at jeg har masete unger rundt meg ;o)

Flott!!!! Nå ble jeg glad. Jeg satt på jobb og ble litt "forstyrret i arb. tiden", he he... Går det fint med dere? Deg og lillejenta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott!!!! Nå ble jeg glad. Jeg satt på jobb og ble litt "forstyrret i arb. tiden", he he... Går det fint med dere? Deg og lillejenta?

Godt å ha en forklaring;o)

Når det gjelder meg går jeg fremdeles til legen fast og tar prøver.

Noen av verdiene var gått ned forrige uke så det er jo positivt .

Lillejenta er helt frisk etter hjernehinnebetennelsen og en kan nesten ikke se noe av lammelsen i ansiktet.

Men "runden" her i huset tar visst aldri slutt!

Hun har nå ørebetennelse ...

Det er jo ikke akkuratt farlig da , men slitsomt fordi hun ikke har fått sovet mer en en time sammenhengende på 3 netter!

Legen ville helst ikke gi henne antibiotika fordi hun mente blant annet at den reduserte ørebetennelsen kun med et døgn...( ? )

Oppi dedtte har nå gutten min fått en oppblussing av en cyste han opererte bort for 1,5 år siden.

Så han har ikke gått på skolen siden torsdag på grunn av at den ligger og presser inni et ledd og verker skikkelig.

Trist og se han slite slik med smerter ,men håper sykehuset prioterer han , slik at han raskt får kommet inn på sykehuset for operasjon.

Kanskje egoistisk tenkt , men jeg mener at barn som har allerede har en grunnsykdom som er vond , bør få komme raskere til...

Uff ; dette ble visst skikkelig langt , men så fikk jeg tømt meg litt ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha en forklaring;o)

Når det gjelder meg går jeg fremdeles til legen fast og tar prøver.

Noen av verdiene var gått ned forrige uke så det er jo positivt .

Lillejenta er helt frisk etter hjernehinnebetennelsen og en kan nesten ikke se noe av lammelsen i ansiktet.

Men "runden" her i huset tar visst aldri slutt!

Hun har nå ørebetennelse ...

Det er jo ikke akkuratt farlig da , men slitsomt fordi hun ikke har fått sovet mer en en time sammenhengende på 3 netter!

Legen ville helst ikke gi henne antibiotika fordi hun mente blant annet at den reduserte ørebetennelsen kun med et døgn...( ? )

Oppi dedtte har nå gutten min fått en oppblussing av en cyste han opererte bort for 1,5 år siden.

Så han har ikke gått på skolen siden torsdag på grunn av at den ligger og presser inni et ledd og verker skikkelig.

Trist og se han slite slik med smerter ,men håper sykehuset prioterer han , slik at han raskt får kommet inn på sykehuset for operasjon.

Kanskje egoistisk tenkt , men jeg mener at barn som har allerede har en grunnsykdom som er vond , bør få komme raskere til...

Uff ; dette ble visst skikkelig langt , men så fikk jeg tømt meg litt ;o)

Fint å høre at lillejenta så og si er helt frisk. Kjenner godt til "ørebarn" og det er fryktlige slitsomme netter (for både mor og barn).

Synd at gutten din ikke har det så godt. Vi får krysse fingrene for at han blir operert snart. Og at det fortsetter å gå rette veien for deg...

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...