Gå til innhold

Nytt barn - Når får man barnetrygd?


mor i huset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du trenger ikke fylle ut noe skjema lenger, det skal gå av seg selv. Du får fra og med sept., hvis det tar litt tid før utbetalingene starter, får du dem etterbetalt med første utbetaling. Barnetrygden kommer helt i slutten av hver mnd.

Jeg vet ikke hvor lang tid det normalt tar. Har du ikke fått noe pr. 1. november, bør du ringe trygdekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar vanligvis et par måneder. Det er sykehuset som rapporterer alle barnefødsler, og folkeregisteret bruker litt tid på å få det registrert.

Barnetrygd har du krav på fra måneden ETTER at barnet ble født, og du får etterbetalt dersom det tar tid før utbetalingene kommer i gang. For eksempel fødte jeg i april, og fikk første utbetaling i juni. Da fikk jeg etterbetalt for mai også, som er mnd etter at barnet ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...