Gå til innhold

Yrkesrettet attføring og graviditet


Toril Eline

Anbefalte innlegg

Jeg får yrkesrettet attføring og har akkurat oppdaget at jeg er gravid. Jeg har akkurat begynt på skole og vil få barnet ca to mnd før eksamensperioden men har tenkt å prøve og fullføre skoleåret likevel.

Mister jeg attføringspengene når jeg prøver å fullføre attføringstiltaket?

Siden jeg blir mamma ønsker jeg å være hjemme med barnet første året. Mannen min tjener ikke særlig bra så vi er avhengige av to inntekter.

Har jeg krav på noe trygdestønader i forbindelse med svangerskap når jeg har vært på attføring?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Kjedelig situasjon du er i men ikke håpløs. Man har ikke rett på attføringspenger hvis man tar ett friår hjemme med babyen, men man har krav på ett års permisjon. Hvis du fullfører skoleåret så får du også penger...du får nemlig penger helt til du fraviker attføringsopplegget. Hvis jeg var deg hadde jeg søkt lånekassen om lån og stipend for det vil bli omgjort til stipend, alt sammen, når man er gravid. Du har krav på det så lenge du har vært student i 6mnd. før fødsel. Da får du ca 8000kr i mnd i 10 mnd pluss barnetillegg og så får du jo barnetrygd. Så det er jo mulig å klare seg på dette, man får kanskje bostøtte også....der må du se på inntekten til din mann.

Ikke fortvil, det ordner seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at du kan jo vre hjemme sommeren ( og få attføringspenger ) og så tar din mann over din permisjon,da får dere to inntekter. Han har nemlig rett på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...