Gå til innhold

Første angstanfall...


tear

Anbefalte innlegg

For noen uke sia kræsja eg i en anna bil, va ikke nokka stor kræsj.. men det va en kræsj.

Etter det har eg hadd litt problem når eg kjøre bil, e vanvitti nervøs og redd. Av og til overbevise eg meg sjøl at bil e ødelagt..

Så lånte eg vennina min sin bil for noen daga sia, og vi fikk motorhavari. Det e jo en veldi gammel bil, så eg viste jo at den va litt ustabil. Men følesen når eg sto der (igjen) med nødblinken på, og venta på falken på en to felts vei va ikke go.

Så når eg va ute å kjørte min nye bil i går, måtte eg gjennom en undersjø tunell. Og da når eg va midt i den va eg sikker på at biln va ødelagt, at den kunne ta fyr, eller bare bryte sammen. Va overbevist om at det va nokka galt, begynnte å skjelve, svette og fikk utroli ont i hode. Fikk panikk, og trudde ag aldri sku komme meg opp av tunelln.

Men det gikk bra, eg kom meg ut og biln va heilt i orden. Men der og da, trudde eg eg sku dø.

E det nokka som kommer til å gå over, eller burde eg få hjelp? At eg e så nervøs når eg kjøre, e vel kansje nokka som går over m tia?

Noen som har gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Det er en helt normal reaksjon på et sjokk du fikk da du kræsjet.

Det bør gå over relativt kjappt. Bare det faktum at du faktisk klarer å kjøre bil allerede nå, er et godt tegn.

Men det kan også "sette seg fast".. DA er faktisk psykolog en vei å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er en helt normal reaksjon på et sjokk du fikk da du kræsjet.

Det bør gå over relativt kjappt. Bare det faktum at du faktisk klarer å kjøre bil allerede nå, er et godt tegn.

Men det kan også "sette seg fast".. DA er faktisk psykolog en vei å gå.

Hei. La ikke bilen stå, sett deg i den og kjør så mye du orker, små turer, lange turer, det hjelper. Du ha nok fått et lite sjokk, men det gir seg om du biter tenna sammen og kjører. Lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør deg selv hvor mange år er det siden du krasjet sist.

Selv har jeg kjørt av veien et par ganger og snurret rundt på glatta. Ubehaglig, men jeg veit med megselv at det har gjort meg til en bedre sjåfør for nå er jeg litt mer forsiktig og tenker mer konsekvenser når jeg sitter i bilen.

Som de andre har foreslått til deg, kjør. Du kan kjøre bil, det er bare å overbevise seg selv om at det skal gå bra og ikke tenke for mye på negative konsekvenser.

Noen har av og til hjelp av å kjøre forbi åsted der ulykken skjedde, men visst angsten blir for høy å vedvarer fremover kan det lønne seg med en telefon til psykolog for tips og evt noen timer.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...