Gå til innhold

Hva syns du er Tidenes Beste Grøsser?


BettyBlue

Anbefalte innlegg

For min har jeg aldri blitt så skremt av noe som filmen "Excorsisten"..

Så den første gang da jeg var 13 år, og siden 6 ganger til. Den er jævlig, selv om kvaliteten og skuespillerprestasjonene er så som så når man ser filmen i nye tider.

"The Shining" (Stephen King) er en sterk toer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alien, som jeg så på kino da jeg var rundt 14-15 år gammel, skremte "livskitten" ut av meg den gangen!

Men tidenes beste grøsser må vel være The Shining..!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg ble også skremt av den! Så den som trettenåring jeg og, den og "The Omen" gjorde meg umulig å være i hus med, jeg var redd loftluker, satan og gudhvethva..

Ved senere gjennomsyn er jeg ikke sikker på om noen av de er SÅ skumle, men E er bra!

The shining er skummel fortsatt, synes jeg..Og god!

Jeg ble dritskremt av "Jacobs lather" også(det tror jeg er den filmen jeg har blitt reddest av noen gang, skumle eksenstensielle problemstillinger..)Det er lenge siden det og, så jeg vet ikke hvor skummel den egentlig er:)

Jeg syntes forøvrig at både "Den sjette sansen" og " The others" var skikkelig creepy...

Av dumme&ikkeskumle skrekkfilmer derimot setter jeg "salems lot" og "sometimes they come back" veldig høyt på listen. Og "children of the corn" filmene..

Av en eller annen grunn synes jeg dessuten "Pet semetary" var nifs, selv om de fleste rett-tenkende synes den var sjit&ikke skummel...Aner ikke hvorfor den gikk innpå meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også skremt av den! Så den som trettenåring jeg og, den og "The Omen" gjorde meg umulig å være i hus med, jeg var redd loftluker, satan og gudhvethva..

Ved senere gjennomsyn er jeg ikke sikker på om noen av de er SÅ skumle, men E er bra!

The shining er skummel fortsatt, synes jeg..Og god!

Jeg ble dritskremt av "Jacobs lather" også(det tror jeg er den filmen jeg har blitt reddest av noen gang, skumle eksenstensielle problemstillinger..)Det er lenge siden det og, så jeg vet ikke hvor skummel den egentlig er:)

Jeg syntes forøvrig at både "Den sjette sansen" og " The others" var skikkelig creepy...

Av dumme&ikkeskumle skrekkfilmer derimot setter jeg "salems lot" og "sometimes they come back" veldig høyt på listen. Og "children of the corn" filmene..

Av en eller annen grunn synes jeg dessuten "Pet semetary" var nifs, selv om de fleste rett-tenkende synes den var sjit&ikke skummel...Aner ikke hvorfor den gikk innpå meg:)

Pet cemetary er da skummel nok, og absolutt en god Stephen King grøsser, spør du meg.

":................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

På norsk heter den "mørke krefter" og hovedrollen has av Christopher Walken. Har ikke sett den på mange år, men jeg husker den som innmari skummel.

Jøss, skremte den filmen deg er det nok mange grøssere du ikke burde se. Til å være Stephen King er "Mørke krefter" rene barnehagefilmen.

"Vindeltrappen" (?) ga meg mareritt i flere uker. Første og siste gang jeg har opplevd å få mareritt av en film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ChiengMai

Pet cemetary er da skummel nok, og absolutt en god Stephen King grøsser, spør du meg.

":................"

Jeg har aldri sett filmen, boka var så avsindig ekkel at jeg fikk nok der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett filmen, boka var så avsindig ekkel at jeg fikk nok der og da.

Helt enig. Jeg liker mye av det King har laget, men den boka (har ikke sett filmen) var bare vemmelig

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett filmen, boka var så avsindig ekkel at jeg fikk nok der og da.

Har hørt at boken er bedre enn filmen (noe som gjerne er tilfellet med de fleste filmatiseringer), men jeg har ikke lest den selv.

"..................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Pet cemetary er da skummel nok, og absolutt en god Stephen King grøsser, spør du meg.

":................"

Jeg synes den var rånifs jeg..Men har fått kritikk for dette, av folk som mener den var skikkelig teit og uskummel...

Jeg kjenner noen mennesker(særlig bror&type...) som ikke legger fingerne i mellom om jeg liker noe som ikke faller i smak hos dem..

Jeg har latt meg erte en del for den der, så det var fint å høre at det ikke bare er meg som synes den var skummel..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den var rånifs jeg..Men har fått kritikk for dette, av folk som mener den var skikkelig teit og uskummel...

Jeg kjenner noen mennesker(særlig bror&type...) som ikke legger fingerne i mellom om jeg liker noe som ikke faller i smak hos dem..

Jeg har latt meg erte en del for den der, så det var fint å høre at det ikke bare er meg som synes den var skummel..:o)

Du skal ikke bry deg om slikt. Hvis de ikke synes at den er skummel, så er det fordi de ikke klarer å leve seg inn i den. Altså, de har ikke skjønt det :-)

"..................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Du skal ikke bry deg om slikt. Hvis de ikke synes at den er skummel, så er det fordi de ikke klarer å leve seg inn i den. Altså, de har ikke skjønt det :-)

"..................."

Nemlig:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også skremt av den! Så den som trettenåring jeg og, den og "The Omen" gjorde meg umulig å være i hus med, jeg var redd loftluker, satan og gudhvethva..

Ved senere gjennomsyn er jeg ikke sikker på om noen av de er SÅ skumle, men E er bra!

The shining er skummel fortsatt, synes jeg..Og god!

Jeg ble dritskremt av "Jacobs lather" også(det tror jeg er den filmen jeg har blitt reddest av noen gang, skumle eksenstensielle problemstillinger..)Det er lenge siden det og, så jeg vet ikke hvor skummel den egentlig er:)

Jeg syntes forøvrig at både "Den sjette sansen" og " The others" var skikkelig creepy...

Av dumme&ikkeskumle skrekkfilmer derimot setter jeg "salems lot" og "sometimes they come back" veldig høyt på listen. Og "children of the corn" filmene..

Av en eller annen grunn synes jeg dessuten "Pet semetary" var nifs, selv om de fleste rett-tenkende synes den var sjit&ikke skummel...Aner ikke hvorfor den gikk innpå meg:)

Jeg ble ikke så skremt av "The Others" selv om jeg hoppa i kinosetet en gang.

Pet Semetary derimot, var veldig skummel. Leste boka først - den er nok bedre, og så filmen. Storyen er skremmende fordi det er dyr og barn som blir 'besatt' - jeg glemmer ikke når lille Cage på 2 år kommer tilbake fra de døde med sort fløyelsdress og flosshatt, med sorte øyne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes den var rånifs jeg..Men har fått kritikk for dette, av folk som mener den var skikkelig teit og uskummel...

Jeg kjenner noen mennesker(særlig bror&type...) som ikke legger fingerne i mellom om jeg liker noe som ikke faller i smak hos dem..

Jeg har latt meg erte en del for den der, så det var fint å høre at det ikke bare er meg som synes den var skummel..:o)

Jeg har også 'fått høre det' fordi jeg lar meg skremme av 'dumme' grøssere som "Pet Semetary" og "Exorcisten".

Dette er etter min mening mennesker som ikke har levd seg inni filmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke bry deg om slikt. Hvis de ikke synes at den er skummel, så er det fordi de ikke klarer å leve seg inn i den. Altså, de har ikke skjønt det :-)

"..................."

Åh ja - jeg leste ikke innlegget ditt før jeg skrev mitt (ovenfor).

Men da er vi iallefall enige.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Jeg liker mye av det King har laget, men den boka (har ikke sett filmen) var bare vemmelig

synes

Jeg husker jeg måtte grine litt da søte Cage med dragen, toåringen ble overkjørt av traileren.

I filmen ser du scenen, der foten hans blir revet av, og med den røde støvlen på...

Og faren som brøler "Nooooo!" i sjokk og fortvilelse.

:-I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg har også 'fått høre det' fordi jeg lar meg skremme av 'dumme' grøssere som "Pet Semetary" og "Exorcisten".

Dette er etter min mening mennesker som ikke har levd seg inni filmene.

Nemlig :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke tidenes beste, men så "The ring" sist helg. Måtte vente til samboeren min kom hjem før jeg la meg.

Det er den filmen jeg har tenkt å se i nærmeste fremtid. Har nemlig hørt at den er fryktlig skummel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes alt for få gode grøssere.

Jeg heller vel mot Den Sjette Sansen når jeg skal nevne "tidenes beste grøsser". Den er skummel, velspilt og historien er meget god. Tre faktorer som stort sett mangler i grøssere.

The Shining nevnes selvsagt under her, en film som er ok grunnet Jack Nickolson. Den mannen vet å spille syk og lykkes også her. Min minsnøye mot filmen går mer på at Stanley Kubrick overhodet ikke har vært tro til Stephen King sin bok. Den viker så langt i fra boka at det er regelrett irriterende å se på filmen, i hvert fall når man selv sitter og tenker seg hvor innihelvetes bra det her kunne vært gjort om Kubrick hadde foretatt et par vrier.

The Others er også en meget god grøsser.

The Omen gjorde inntrykk på meg for mange år siden, dog er det lenge siden jeg nå har sett den. Det samme gjelder den første Children Of The Corn filmen, men her var jeg vel heller ikke gamle karen så hva jeg ville sagt om filmen nå aner jeg ikke.

Av Stephen King filmer vil jeg si at The Shining, den som ikke er en Kubrick versjon men en Stephen King versjon, er en god film, men jeg vet også at jeg er så godt som den eneste som mener dette.

Halloween er også en god film. Altså den første av dem.

Vel, gode grøssere finnes knapt og denne genren er for mye preget av jenter med store pupper og lite IQ. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...