Gå til innhold

Skal jeg gå?


litamengod

Anbefalte innlegg

Jeg er glad i samboeren min. Han er søt, snill og vil bli en god far. Men jeg elsker ham ikke lenger, kan ikke tenke meg å gifte meg med ham eller få barn med ham. Men hjemmet vårt er så trygt, og fremtiden med ham er så sikker at det er vanskelig å bare gå.Hjelp?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Trygghet er veldig viktig i et parforhold, særlig for kvinner. Men hvis forholdet til samboeren din er mer likt det forholdet du f.eks. har til din mor eller far, eller til en annen tillitsperson, så vil det ryke.

Men før du går ut av forholdet, synes jeg du skal reflektere over hva kjærlighet er - for deg. Hva betyr det i praksis å elske en annen? Og hva vil du oppleve når du blir elsket av en annen?

Hvis forelskelsesfølelsene dine er over, etter den første hektiske tiden dere var sammen, kommer et nytt valg du må ta. Skal du utvikle nærhet og kjærlighet til samboeren din på et dypere plan. Det handler om en kjærlighet som består av tillit og trygghet, gleden over å være to, lysten til å være sammen og utforske fellesskapet med hverandre, nytelse og sex, lysten til å gjøre den andre glad.

Hvis du etter slike refleksjoner ikke kjenner noen følelser for samboeren din, er det nok over. Hvis du derimot kjenner at det meste klaffer, men noe mangler, er det mulig å utvikle samlivet med hverandre. Vil du jobbe med det? Trenger dere en samlivsrådgiver til å hjelpe dere i gang med slike samlivs-samtaler. Bruk tlf.katalogen eller ring familiekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det begynner å bli kjipt å ha sex, så er det på tide å komme seg vekk! Dere har jo ingen barn en gang. Tenk om du forelsker deg etter at dere har fått det..? Da blir det vanskelig da!

Dere burde bo fra hverandre en tid, og se hva dere føler da. Enten savner dere hverandre forferdelig, eller så er det riktig å avslutte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...