Gå til innhold

NHD: To spørsmål


ulva

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at fysisk sykdom fører til depresjoner? Jeg lå med lungebetennelse i fem uker, derav en uke på sykehus, og etter det har jeg rett og slett ikke hatt krefter igjen. Det er nå mange år siden, men jeg henter meg ikke inn igjen. Ikke engang på anti-depressiva. Kroppen min forteller meg bare om igjen og om igjen at jeg er syk.

Jeg fikk beskjed om at det var bra at det fantes en konkret årsak til depresjonen, og at jeg dermed ville bli bra igjen så snart kroppen kom seg igjen. Men det skjedde ikke. I ettertid har jeg tenkt mye på hva som skjedde, men forstår ikke at man kan forandre seg så drastisk av bare en sykdomsepisode. Jeg sliter nå med alvorlig, tilbakevendende depresjoner.

Derfor søkte vi om ECT nå i våres. Og jeg fikk avslag. Så forsøkte vi igjen, ettersom vi denne gangen hadde en bedre sak, med avklart diagnose. Og jeg fikk avslag. Delvis pga mangel på midler ved akuttavdelingen, og delvis pga lidelsens karakter. Jeg får ikke ECT fordi jeg er schizofren! Er det et vanlig grunnlag for avslag? Er virkelig ikke fem år med depresjon om mange selvmordsforsøk nok til å få ECT-behandling når alle andre medisiner er prøvd? Har brukt Tolvon, Seroxat, Lamictal og Efexor mot depresjon. Og dessuten Seroquel, Risperdal, Zyprexa, Zeldox, Trilafon mot psykoser og negative symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...