Gå til innhold

Frykten tok overhånd..


sigga

Anbefalte innlegg

faan og. Nå er jeg nok en gang kommet hjem med uforretta sak fra tannlegen. Har slitt med skrekk i lang tid og trodde jeg endelig var på gli. Men neida... og tannlegen ble irritert på meg.

Lurer på om jeg kan få ta noe beroligende neste gang? eller kanskje narkose..?

Noen som har hatt hjelp i beroligende før tannlege time??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gork er et ork

Par-tre valium bør gjøre susen..

Noen tannleger tilbyr lysgass.

Lysgass=gass fra steinkull. Da blir det sikkert fred å få. Pasienten våkner neppe igjen.

:)

KULLGASS; kullgass, hydrokarboner fremstilt (artificial gases) av steinkull, og blir gjerne kalt lysgass eller bygass. Gassen (low calorific) inneholder bare om lag halvparten (4500-5000 kg/kal) av den energimengden som finnes i naturgassen (8500-11000 kg/kal), og blir fremstilt ved at kull blir varmet opp til 1100-1200 grader inni flere såkalte retorter. En brunfarget gass ledes ut av toppen på retorene og kullet omdannes til koks (forkoksing). Før gassen ledes ut på ledningsnettet må den renses for tjære og ammoniakk. Både koks, tjære og ammoniakk var verdifulle biinntekter av gassverkdriften i de fleste land, også her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Djeezez!

Lysgass=gass fra steinkull. Da blir det sikkert fred å få. Pasienten våkner neppe igjen.

:)

KULLGASS; kullgass, hydrokarboner fremstilt (artificial gases) av steinkull, og blir gjerne kalt lysgass eller bygass. Gassen (low calorific) inneholder bare om lag halvparten (4500-5000 kg/kal) av den energimengden som finnes i naturgassen (8500-11000 kg/kal), og blir fremstilt ved at kull blir varmet opp til 1100-1200 grader inni flere såkalte retorter. En brunfarget gass ledes ut av toppen på retorene og kullet omdannes til koks (forkoksing). Før gassen ledes ut på ledningsnettet må den renses for tjære og ammoniakk. Både koks, tjære og ammoniakk var verdifulle biinntekter av gassverkdriften i de fleste land, også her i Norge.

Hold nå kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan jeg neppe kjøre selv?? Klarer jeg å gå??hehe...

Ehm lystgass?

Har også hørt om at det enkelte steder brukes oksygen for å behandle karies. I Drammen har de det blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva er vitsen med å svare sånn da?

Hva er det som er så farlig ved å gå til tannlegen da? Bedre enn å gå til gynekologen!

Hallo?????????????

Det var vel ikke det som var spørsmålet?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring tannlegen din og be h*n skrive ut resept på valium. Det er helt vanlig at noen får beroligende før behandling.

Eller skift tannlege, denne virker ikke spesielt empatisk.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får Valium. Dette får jeg FØR jeg i det hele tatt setter mine ben inn i rommet til tannlegen.

De prøvde å avspise meg med EN ussel Valium, men jeg klasket neven i bordet og forlangte to. Da satt jeg såååååååååå avslappet og fin i tannlegestolen. Sovnet nesten mens han holdt på å rote rundt i munnen min, og brydde meg slett ikke:-)

OBS! Du må ha følge til tannlegen om du tar Valium, pga du blir så dopet. Du bør ikke prøve å komme deg hjem på egenhånd etterpå, men noen bør og må følge deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er så farlig ved å gå til tannlegen da? Bedre enn å gå til gynekologen!

Det er desverre folk i dette land som sliter med alvorlig tannlegeskrekk, og jeg er en av dem... Ville heller født flere barn enn å gå til tannlegen. Spør du meg hvorfor, så sier jeg at det vet jeg ikke... da hadde det neppe vært et stort problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo?????????????

Det var vel ikke det som var spørsmålet?????

Jeg bare lurte på hva som var så forferdelig med å gå til tannlegen. Bare nysgjerrig. Du trenger ikke svare hvis du ikke vil. Det var ikke meningen å såre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest duogduogdu

Jeg bare lurte på hva som var så forferdelig med å gå til tannlegen. Bare nysgjerrig. Du trenger ikke svare hvis du ikke vil. Det var ikke meningen å såre.

Det var ikke jeg som skrev innnlegget da men....det er mange som har skrekk for alt mulig. Jeg har for å ta blodprøver feks. noen har for andre ting. Kanskje du har skrekk for noe JEG ikke forstår. Det var det jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke jeg som skrev innnlegget da men....det er mange som har skrekk for alt mulig. Jeg har for å ta blodprøver feks. noen har for andre ting. Kanskje du har skrekk for noe JEG ikke forstår. Det var det jeg mente.

Ja, jeg kan ha taleskrekk, sosial skrekk, faglig skrekk (prestasjonsangst), gynekologskrekk det har jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...