Gå til innhold

Kan noen gi meg et råd (banklån)


Gjest hilsen gravid

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen gravid

Jeg skal snart kjøpe bolig. Jeg er enslig og venter barn om 6 mnd. Lønner det seg å fortelle banken at jeg venter barn, eller vil det tvert om gjøre dem mer negative til å gi meg lån?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Hvorfor i all verden skal du fortelle banken at du er gravid? Hvis de hadde hatt rett på å vite det, så hadde de spurt.

Det eneste jeg vet om er at husbanken har noe som heter startlån. Hvis du er enslig kan du få låne inntil 400000 kr som et etableringslån. Ved slike lån kan det være lurt å fortelle at du venter barn, for da er det lettere å få lån.

Lykke til, hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilsen gravid

Hei

Hvorfor i all verden skal du fortelle banken at du er gravid? Hvis de hadde hatt rett på å vite det, så hadde de spurt.

Det eneste jeg vet om er at husbanken har noe som heter startlån. Hvis du er enslig kan du få låne inntil 400000 kr som et etableringslån. Ved slike lån kan det være lurt å fortelle at du venter barn, for da er det lettere å få lån.

Lykke til, hilsen

Banken vil jeg skal levere et budjett over nåværende situasjon og framtidige/forventede situasjon. Det var derfor jeg lurte på om jeg skulle ta utg.punkt i situasjonen når jeg har fått barn. Jeg får jo økt inntekt pga barnetrygd osv, samt skatteklasse II - men jeg får jo til gjengjeld en god del utgifter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilsen gravid

Hei

Hvorfor i all verden skal du fortelle banken at du er gravid? Hvis de hadde hatt rett på å vite det, så hadde de spurt.

Det eneste jeg vet om er at husbanken har noe som heter startlån. Hvis du er enslig kan du få låne inntil 400000 kr som et etableringslån. Ved slike lån kan det være lurt å fortelle at du venter barn, for da er det lettere å få lån.

Lykke til, hilsen

Er det noen aldersgrense oppad for det startlånet? Jeg er kanskje for gammel... Og er det noen inntektsgrense oppad?

Jeg har mulighet til å få et lån gjennom pensjonskassen til 3,9 % rente. Er husbankens lån enda billigere enn dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...