Gå til innhold

2. klassinger ødela anorakken hennes


Gjest Lillehammer-mor

Anbefalte innlegg

Gjest Lillehammer-mor

På skolen i dag var det noen 2. klassinger som dro dattern min ned fra et lekestativ. Noe som førte til at snora i den splitter nye anorakken røk. Jeg klarer ikke få inn snora igjen uten å sprette opp deler av sømmen. Uten snora henger den som en vid skjortel.

Hun hadde løpt for å si det til klassefortanderen men bare fått beskjed om at hun måtte holde seg unna dem.

Hva mener dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det høres ut som et uhell. Du kan ikke klandre noen for det når det skjedde i lek.

Var det en målrettet handling for å ødelegge, så burde du ta det opp med foreldrene til barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillehammer-mor

Syns det høres ut som et uhell. Du kan ikke klandre noen for det når det skjedde i lek.

Var det en målrettet handling for å ødelegge, så burde du ta det opp med foreldrene til barna.

Ut i fra hva tolker du det som et uhell? De hadde bevisst dratt henne ned. De ville ikke leke med henne. Selv går hun i 1. kl.

Hvorfor kunne ikke læreren snakke til dem? Hun var fryktelig såret og lei seg når jeg hentet henne. Både pga. lærerens reaksjon og at den nye jakka var ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra hva tolker du det som et uhell? De hadde bevisst dratt henne ned. De ville ikke leke med henne. Selv går hun i 1. kl.

Hvorfor kunne ikke læreren snakke til dem? Hun var fryktelig såret og lei seg når jeg hentet henne. Både pga. lærerens reaksjon og at den nye jakka var ødelagt.

Man kan selvfølgelig ikke tolke utfra mer enn det du skriver.

Snakk med læreren, da vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillehammer-mor

Syns det høres ut som et uhell. Du kan ikke klandre noen for det når det skjedde i lek.

Var det en målrettet handling for å ødelegge, så burde du ta det opp med foreldrene til barna.

Ikke vet jeg hvem ungene er og ikke vet dattern min. Hun er helt ny på skolen og vet knapt hvem hun går i klassen til selv.

Jeg synes kanskje det var lærerens jobb som var der det skjedde å gripe tak i det og ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annen adhd-mamma

Dette synes jeg du skal ta opp med læreren, både for din datters skyld og for de andre barnas skyld.

Læreren har ubevisst gitt din datter skylda for episoden, hun ble bedt om å holde seg unna, underforstått - hun burde ikke vært der!

En lærer som ber barn holde seg unna andre barn høres ikke mye oppegående ut. Jeg har barn med ADHD, det innebærer at de kan finne på å gjøre ting som andre barn ikke liker. Hvis man vil ha den onde sirkelen i gang gir man de andre barna beskjed om å holde seg unna. Til slutt har de barna med adferdsvansker ingen barn som de kan være sammen med, alle barn har fått beskjed om å holde seg unna. Og dermed fortsetter den negative adferden.

Det som skal gjøres er at læreren tar dette opp med de barna som har skadet din datters anorakk, og gi beskjed om at slik oppførsel ikke kan aksepteres.

Da oppnår læreren to ting -

hun tar "offeret" på alvor,

og hun tar "gjerningsmennene" på alvor.

Hun skaper ingen videre konflikter men oppfordrer barna til å leke sammen i fred og fordragelighet.

Jeg har opplevd foreldre som har bedt barna sine holde seg unna min sønn, som mor er det vondt å oppleve, og jeg vet også at blir han uten venner vil han leke bajas for å få oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lillehammer-mor

Dette synes jeg du skal ta opp med læreren, både for din datters skyld og for de andre barnas skyld.

Læreren har ubevisst gitt din datter skylda for episoden, hun ble bedt om å holde seg unna, underforstått - hun burde ikke vært der!

En lærer som ber barn holde seg unna andre barn høres ikke mye oppegående ut. Jeg har barn med ADHD, det innebærer at de kan finne på å gjøre ting som andre barn ikke liker. Hvis man vil ha den onde sirkelen i gang gir man de andre barna beskjed om å holde seg unna. Til slutt har de barna med adferdsvansker ingen barn som de kan være sammen med, alle barn har fått beskjed om å holde seg unna. Og dermed fortsetter den negative adferden.

Det som skal gjøres er at læreren tar dette opp med de barna som har skadet din datters anorakk, og gi beskjed om at slik oppførsel ikke kan aksepteres.

Da oppnår læreren to ting -

hun tar "offeret" på alvor,

og hun tar "gjerningsmennene" på alvor.

Hun skaper ingen videre konflikter men oppfordrer barna til å leke sammen i fred og fordragelighet.

Jeg har opplevd foreldre som har bedt barna sine holde seg unna min sønn, som mor er det vondt å oppleve, og jeg vet også at blir han uten venner vil han leke bajas for å få oppmerksomhet.

Takk for råd. Leit at det skal være sånn. Må si jeg ble litt skuffet over behandlingen til læreren. Nå har jeg riktignok bare dattern's versjon men den pleier å være riktig.

Regner med at jeg tar en prat med læreren i morgen. Takk igjen for råd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg hvem ungene er og ikke vet dattern min. Hun er helt ny på skolen og vet knapt hvem hun går i klassen til selv.

Jeg synes kanskje det var lærerens jobb som var der det skjedde å gripe tak i det og ikke meg.

Du må se mitt første svar i lys av at jeg kun hadde de første sparsommelige opplysningene fra deg.

Ta det opp med læreren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr.: "Jeg klarer ikke få inn snora igjen uten å sprette opp deler av sømmen.".

Jeg har tredd inn igjen flere snorer. Fester enden med sikkerhetsnål, og drar med den (kan kreve litt tolmodighet). Bare et lite tips, i tilfelle det går an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillehammer-mor

Vedr.: "Jeg klarer ikke få inn snora igjen uten å sprette opp deler av sømmen.".

Jeg har tredd inn igjen flere snorer. Fester enden med sikkerhetsnål, og drar med den (kan kreve litt tolmodighet). Bare et lite tips, i tilfelle det går an.

Jeg trer også stadig inn igjen snorer på ungenes klær.

Men på denne anorakken er den sydd fast bak og foran samt at det er metallringer på sidene hvor snorene går inn. Det er derfor ikke lett å dytte inn selv en ørliten sikkerhetsnål. I tillegg må jeg sprette opp foran og bak, tre den inn og binde sammen trådene. Tror heller ikke det er lett å få en knute igjennom metallringene.

Som kronen på verket er det små plastsaker som skal være på sidene slik at du kan stramme sammen plagget:-o

Som sagt, det går ann men ikke uten å sprette opp sømmene nederst. Men takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...