Gå til innhold

Forskjell økonomisk på å være husmor/jobbe liten stilling


Gjest trenger hjelp, takk for svar.

Anbefalte innlegg

Gjest trenger hjelp, takk for svar.

Jeg lurte på om jeg skal være husmor på heltid i steden for å jobbe annenhver helg (begynner snart i jobb igjen etter permisjon). Men vi trenger pengene.. Eller går det på en måte opp i opp om jeg går hjemme, og mannen min da får en bedre skatteklasse? Vil det merkes? Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så sant dere ikke trenger barnevakt, vil det alltid lønne seg å jobbe.

Mannen din har rett til skatteklasse 2 uansett. Da kommer din lønn på toppen av hans, og skattes med hans marginalskatt, som maks. er ca. 50%. Med andre ord sitter du fortsatt igjen med halvparten av inntekten din.

Ligningskontoret skal gi dere skatteklasse 2 hvis det lønner seg for dere. Hvis ikke, betyr det bare at dere kommer enda bedre ut av det enn det jeg skisserte ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takk for svar

Så sant dere ikke trenger barnevakt, vil det alltid lønne seg å jobbe.

Mannen din har rett til skatteklasse 2 uansett. Da kommer din lønn på toppen av hans, og skattes med hans marginalskatt, som maks. er ca. 50%. Med andre ord sitter du fortsatt igjen med halvparten av inntekten din.

Ligningskontoret skal gi dere skatteklasse 2 hvis det lønner seg for dere. Hvis ikke, betyr det bare at dere kommer enda bedre ut av det enn det jeg skisserte ovenfor.

Det blir nok til at jeg jobber litt, ja. Det er ikke så mange tusen jeg tjener, men det er gode penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...