Gå til innhold

Kan noen se på dette? (matplan)


Gjest musehullet

Anbefalte innlegg

Gjest musehullet

Jeg trenger noen retningslinjer for å begrense matinntaket mitt.

Har slanket meg 10 kilo og er nå nesten normalvektig. Gidder ikke å slanke meg mer, men vil sette opp noen grunnpilarer for hva slags kosthold jeg skal ha framover.

Har både hjerte og karsykdommer + diabetes og høyt kolesterol i familien så det er først og fremst helsen som gjør at jeg må dette.

Høres dette sunt og greit ut?

- Lørdag: 2000 kalorier

- Søndag: 1500 kalorier ( jeg legger godteri og fet mat til helgene og prøver å ikke spise snop i uka)

Mandag: 1000 kalorier ( Jeg har stillesittende kontorjobb og eneste aktivitet jeg får er sykkel/gå tur til jobb)

Tirsdag: 1100 kalorier

Onsdag: 1200 kalorier

Torsdag: 1200 kalorier

Fredag: 1200 kalorier

Jeg er 160 og 60 kilo, som sagt dette er kun retningslinjer.

Høres dette greit ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest overvektig

Om du skal holde den vekten du har nå, og du bør ikke gå mer ned, så bør du absolutt få i deg mer kalorier hver dag.

Legg deg på 1800-2000 kalorier daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du har jo en helt normal vekt og burde nok få i deg ca 1800 kalorier hver dag, for å ikke gå ned i vekt. For da blir du fort veldig tynn.spis sunt så reduserer jo det faren for sykdommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...