Gå til innhold

NHD - mangel på informasjon om BPF


Gjest meg29

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har registrert den siste tiden at det har vært mye og svært negativ omtale om folk med diagnosen borderline personlighetsforstyrrelse. Folk har skrevet inn her og kalt denne diagnose en drittsekk-diagnose. Dette synes jeg er skremmede i og med at det viser stor mangel på informasjon. Kanskje du kunne skrive et innlegg om denne diagnosen slik at folk her inne ble mer klar over hva de snakker om? Ikke kjekt for oss med BPF å stadig bli kalt drittsekker her inne. Jeg må si det har utviklet seg til et litt "surt" miljø her inne. Jeg vet jeg ikke er en drittsekk selv om jeg har BPF, og ingen har noen gang sagt det. Derfor synes jeg det er urettferdig at vi skal få dette stempelet. Og vi som har denne diagnosen vil kanskje etterhvert holde seg unna dette forumet hvis det fortsetter slik. Og skal det bli konsekvensen?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok at jeg var den som introduserte "drittsekkdiagnosen" her inne på forumet. Som jeg skrev den gang var det ordet som ble brukt ovenfor meg av behandlere og sykepleiere da de endret min BPF diagnose til bipolar. Som jeg også skrev, synes jeg at det sier sitt om menneskesynet til det terapeutiske miljø.....

I psykiatriundervisninge da jeg utdannet meg til sykepleier, ble vi advart om "aldri å stole på en borderliner". Dette er noen år siden nå, men jeg tror nok at vi har vel så mye å sloss mot av fordommer fra fagfolkene som fra medpasienter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er at mange sidestiller/blander borderline pf med dyssosial pf (tidligere psykopat diagnose).

er det noe galt med dyssosial personlighetsforstyrrelse også nå da?? tusen jævla takk skal du ha!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enda mer paff

er det noe galt med dyssosial personlighetsforstyrrelse også nå da?? tusen jævla takk skal du ha!!!!

Var det ikke du som var så forbanna fordi du hadde blitt feildiagnosert med dyssosial pf da? Ikke likte du diagnosen og nå forsvarer du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke du som var så forbanna fordi du hadde blitt feildiagnosert med dyssosial pf da? Ikke likte du diagnosen og nå forsvarer du den?

jeg har nå fått diagnosen bipolar, men jeg har bestemt meg for at dyssosial passer bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok at jeg var den som introduserte "drittsekkdiagnosen" her inne på forumet. Som jeg skrev den gang var det ordet som ble brukt ovenfor meg av behandlere og sykepleiere da de endret min BPF diagnose til bipolar. Som jeg også skrev, synes jeg at det sier sitt om menneskesynet til det terapeutiske miljø.....

I psykiatriundervisninge da jeg utdannet meg til sykepleier, ble vi advart om "aldri å stole på en borderliner". Dette er noen år siden nå, men jeg tror nok at vi har vel så mye å sloss mot av fordommer fra fagfolkene som fra medpasienter!

*sjokkert*

fri og bevare meg som har sluppet å møte slike fordommer. Tror jeg hadde blitt skremt av mindre! Heldigvis har jeg ikke møtt en eneste behandler med det synet..

Nå går jeg ikke lenger i indivudal terapi men i gruppeterapi der sykepleiere leder gruppa. Merker meg at de kanskje er litt skarpe mot meg av og til noe jeg ikke har reflektert over noe særlig før forrige gang..og jeg har IKKE manipulert, bare vært stille som vanlig..(Andre plasser tør jeg å snakke og si hva jeg mener, men ikke der..)

Å gå i den gruppa gir ikke noen nye erkjennelser akkurat, men har fått litt praktisk hjelp ang attføring. Har ikke de store ord om behandlerne der, men har bare gode ord å si om legen og behandler.

Når jeg leser dette er jeg takknemlig for det.

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...