Gå til innhold

Hvorfor er enkelte mannfolk så innmari upraktiske?


Gjest mannfolk altså!!

Anbefalte innlegg

Gjest mannfolk altså!!

Når man er huseier så er det ting som må vedlikeholdes og repareres. Mannen i huset later ikke til å ha skjønt dette og tror antakelig at ting går over, eller reparerer seg selv. Når jeg sier ifra om at ditten og datten må gjøres eller repareres, ja da får jeg til svar at jeg gir ham så mange oppgaver. Men i all verden da! Det er da ikke slik at om jeg ikke sier ifra, så må det heller ikke gjøres. Han tror visst at dersom jeg ikke sa noe om ditten og datten så hadde det ikke vært nødvendig å gjøre noe med det heller. Er det bare herren i huset her som er slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han er så upraktisk, så gjør tingene selv, da vel? Hvilket århundre lever du i? Evt. fastslå at ingen av dere egner dere for praktiske gjøremål, og lei hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel akkurat som med kvinnfolk, det. EN god del kvinnfolk er så forbasket upraktiske, og vet ikke engang hvordan man skrur inn en skrue.....

Gjør det selv da vel? Det er ikke noen lov som pålegger en at alt slikt forefallende arbeid og vedlikehold på huset SKAL gjøres av menn! Sett han til å lage middag og stryke skjorter, så går du ut og fikser det som skal fikses...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilbød meg å vaske huset hvis hun kunne klatre opp på taket og spikre på pappen. Å vaske huset er mye mer jobb. Men hun er ikke modigere enn meg, så det ville hun ikke. Det er altså mer greit at -jeg- faller ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier du til han hva som skal gjøres, i stedet for å gjøre dem selv? Om du ikke greier å gjøre tingene selv er jo du like lite praktisk anlagt som han, og har ingen som helst rett til klage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mannfolk altså!!

Det er vel akkurat som med kvinnfolk, det. EN god del kvinnfolk er så forbasket upraktiske, og vet ikke engang hvordan man skrur inn en skrue.....

Gjør det selv da vel? Det er ikke noen lov som pålegger en at alt slikt forefallende arbeid og vedlikehold på huset SKAL gjøres av menn! Sett han til å lage middag og stryke skjorter, så går du ut og fikser det som skal fikses...

Høres greit ut å gjøre det selv. Men du mener vel ikke at jeg skal gjøre ALT som har med vedlikehold av hus, bil osv? Han gjør ingenting (!) uten at jeg påpeker det for ham og anmoder om at han må gjøre noe. Her i huset stryker vi ikke skjorter og gudhjelpemeg dersom jeg skulle ha han til å vaske og legge sammen mine klær. Har prøvd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mannfolk altså!!

Hvis han er så upraktisk, så gjør tingene selv, da vel? Hvilket århundre lever du i? Evt. fastslå at ingen av dere egner dere for praktiske gjøremål, og lei hjelp.

Skal jeg gjøre alt selv da mener du? Jeg er klar over at vi lever i 2003, men det betyr vel ikke at jeg skal gjøre alt fordi jeg er praktisk anlagt? Jeg ser det som helt uaktuelt å leie folk til å legge om dekk og renske opp i takrenna fordi han ikke ser at det må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mannfolk altså!!

Du får bytte han ut da, om du er så misfornøyd!

Jeg vil heller høre at det ikke bare er min bedre halvdel som er slik, og lære meg å godta at han er totalt upraktisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mannfolk altså!!

Hvorfor sier du til han hva som skal gjøres, i stedet for å gjøre dem selv? Om du ikke greier å gjøre tingene selv er jo du like lite praktisk anlagt som han, og har ingen som helst rett til klage!

Hvorfor sier du til han hva som skal gjøres, i stedet for å gjøre dem selv? Om du ikke greier å gjøre tingene selv er jo du like lite praktisk anlagt som han, og har ingen som helst rett til klage!

Jeg mener at når to mennesker eier et hus sammen så bør vedlikehold og reparasjoner gjøres av begge, ikke bare meg. Jeg har ikke skrevet ett eneste ord om at jeg er upraktisk, men dersom du lurer så er jeg dèt. Da vi kjøpte huset var det ingen som fortalte meg at alt vedlikehold ville falle på meg. Jeg trodde ærlig talt vi kom til å ta et tak begge to uten at jeg må mase om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mannfolk altså!!

Jeg tilbød meg å vaske huset hvis hun kunne klatre opp på taket og spikre på pappen. Å vaske huset er mye mer jobb. Men hun er ikke modigere enn meg, så det ville hun ikke. Det er altså mer greit at -jeg- faller ned?

Du får sikre deg med tau, slik som jeg skal når jeg må renske takrenna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...