Gå til innhold

Vedr. bruk av flere nick i en og samme tråd


Gjest Moderator

Anbefalte innlegg

Gjest Moderator

Vi vil oppfordre til at man kun bruker ett nick i en og samme diskusjon. Vi har den siste tiden hatt endel brukere som diskuterer mye med seg selv - dvs. produserer både pro- og contraargumentene selv under ulike nick. Dette reduserer etter vår oppfatning muligheten for gode diskusjoner.

Jo flere som i hovedsak benytter ett nick på doktoronline, jo bedre miljø har vi mulighet til i fellesskap å skape her. I enkelte sammenhenger kan man ha behov for å reise problemstillinger ekstra anonymt - og derfor finne på ett nick for anledningen - men det er synd når denne muligheten misbrukes. Særlig det å komme med svært kritiske bemerkninger mot andre brukere, bør kunne gjøres under vanlig nick i større grad enn det som skjer i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • babykisser

    11

  • SierDuDet

    4

  • laguna1365380434

    3

  • Sør

    1

Mest aktive i denne tråden

Hei,

Jeg forstår godt at mange ønsker å bruke ekstra nick på "de medisinske fora", men hva med å gjøre det slik at man kun kan ha ETT nick på åpent. Altså, at brukernavnet blir nick, eller lignende.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som slenger dritt under (flere) anonyme nick bør outes. Samme med de som diskuterer med seg selv. Før hadde vi muligheten til selv å sjekke sånt noe. Det var mange som ble røde i toppen når det ble påpekt at de kranglet så fillene føyk. Med seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke u n d e r t e g n e t

Unnskyld meg, men har dere mulighet til å spore hvor innleggene kommer fra da? Trodde ikke det jeg!

Da må dere i så fall ha gjettet dere til at flere ulike nick har samme avsender vel?

Jeg bruker flere nick, men prøver å holde samme nick i samme tråden. Det hender en gjør en feil selvfølgelig. Men det med at det ville være en fordel for 'miljøet' og samholdet hvis alle hadde et nick, skremmer meg litt.

Jeg har nemlig oppfattet dette som et diskusjonsforum, hvor diskusjonens innhold er viktig. Men det er altså en slags klubb da mener dere? Hvor en skal legge vekt på hvilket nick som leverer utsagnet. Nei, det skuffer meg! Da synes ikke jeg det er så gøy nei! Minner meg for mye om trynefaktor-opplegg. DEN liker vi og DEN liker vi ikke.

Hva er vitsen forresten med å ha SAMHOLD på en internettside. DEt kan vel for pokker folk skape seg i RL?

Mener dere alvor med dette burde dere kalle det noe annet enn diskusjonsforum. Det dere tydeligvis ønsker er et mer lukket og kontrollert forum bestående av godkjente deltagere. Høres det litt ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruk av nick

Unnskyld meg, men har dere mulighet til å spore hvor innleggene kommer fra da? Trodde ikke det jeg!

Da må dere i så fall ha gjettet dere til at flere ulike nick har samme avsender vel?

Jeg bruker flere nick, men prøver å holde samme nick i samme tråden. Det hender en gjør en feil selvfølgelig. Men det med at det ville være en fordel for 'miljøet' og samholdet hvis alle hadde et nick, skremmer meg litt.

Jeg har nemlig oppfattet dette som et diskusjonsforum, hvor diskusjonens innhold er viktig. Men det er altså en slags klubb da mener dere? Hvor en skal legge vekt på hvilket nick som leverer utsagnet. Nei, det skuffer meg! Da synes ikke jeg det er så gøy nei! Minner meg for mye om trynefaktor-opplegg. DEN liker vi og DEN liker vi ikke.

Hva er vitsen forresten med å ha SAMHOLD på en internettside. DEt kan vel for pokker folk skape seg i RL?

Mener dere alvor med dette burde dere kalle det noe annet enn diskusjonsforum. Det dere tydeligvis ønsker er et mer lukket og kontrollert forum bestående av godkjente deltagere. Høres det litt ut som.

Jeg mener også at man må kunne bruke hvilke nick som helst, og så mange nick som man vil.

Dette fordi det har med anonymitet å gjøre. Når man deltar i ulike diskusjoner med samme nick, er det lett for andre å legge sammen to og to og finne ut mye om enkelte personer.

Bare å ta ett forfatter-søk på enkelte nick, så kan man danne seg et brukbart bilde av hvem disse personene er.

Kan faktisk ikke fatte og begripe hvorfor det plager Webmaster om folk velger å diskutere med seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke u n d e r t e g n e t

Unnskyld meg, men har dere mulighet til å spore hvor innleggene kommer fra da? Trodde ikke det jeg!

Da må dere i så fall ha gjettet dere til at flere ulike nick har samme avsender vel?

Jeg bruker flere nick, men prøver å holde samme nick i samme tråden. Det hender en gjør en feil selvfølgelig. Men det med at det ville være en fordel for 'miljøet' og samholdet hvis alle hadde et nick, skremmer meg litt.

Jeg har nemlig oppfattet dette som et diskusjonsforum, hvor diskusjonens innhold er viktig. Men det er altså en slags klubb da mener dere? Hvor en skal legge vekt på hvilket nick som leverer utsagnet. Nei, det skuffer meg! Da synes ikke jeg det er så gøy nei! Minner meg for mye om trynefaktor-opplegg. DEN liker vi og DEN liker vi ikke.

Hva er vitsen forresten med å ha SAMHOLD på en internettside. DEt kan vel for pokker folk skape seg i RL?

Mener dere alvor med dette burde dere kalle det noe annet enn diskusjonsforum. Det dere tydeligvis ønsker er et mer lukket og kontrollert forum bestående av godkjente deltagere. Høres det litt ut som.

Grunnen til at jeg lurer på om dere gjetter på at det er en som bruker flere nick i samme tråden, er at jeg selv har opplevd en slik beskyldning. Og det stemte ikke i det hele tatt!

DA var det en av de andre som mente at jeg var en annen. Ganske artig egentlig! At det skal ha så mye å si for folk hvilket navn som undertegner. Så mye at de driver rene detektivvirksomhet, med sammenligning av skrivefeil, ordbruk osv osv. Men saken er jo at de er overmistenksomme, og kommer med falske anklager, som jeg opplevde den gangen.

Og HVORFOR legge så mye energi i dette med nick? Jeg kan bare ikke skjønne det. Beklager. Lukk øynene for bråkmakerneda vel! Ikke svar. Det gjør jeg, akkurat som jeg lukker ørene for drittsekkene i RL...

Den siden her må vel forresten kunne brukes som diskusjonssgrunnlag for de som studerer fag med innslag av kommunikasjonsmåter mellom mennesker, menneskelige reaksjonsmønstre og slikt. Bare et tips hvis det er noen som trenger det. Og,for ordens skyld, det var ironisk ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingen signatur*

Det er fullt mulig og fullt lovlig og bruke flust med nick om man ønsker, mange har heller ikke fast nick.Hva du oppfordrer til er en sak, om noen tar det til etterretning er en annen sak.

Om dol som nettside ønsker brukere med kun ett nick her, så må de låse brukerne på kun et nick, uten mulighet til å forandre,slik at det blir likt for alle.Om de ikke gjør det, så synes jeg din kommentar her var overflødig.

Det er altså: enten, eller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke u n d e r t e g n e t

Jeg mener også at man må kunne bruke hvilke nick som helst, og så mange nick som man vil.

Dette fordi det har med anonymitet å gjøre. Når man deltar i ulike diskusjoner med samme nick, er det lett for andre å legge sammen to og to og finne ut mye om enkelte personer.

Bare å ta ett forfatter-søk på enkelte nick, så kan man danne seg et brukbart bilde av hvem disse personene er.

Kan faktisk ikke fatte og begripe hvorfor det plager Webmaster om folk velger å diskutere med seg selv.

Det siste istemmer jeg. Det kan være mer underholdende og givende å lese innlegga til ett nick som har en oppegående diskusjon med seg selv, enn tjue nick som svarer med hver sin hjernedøde melding. For å sette det litt på spissen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Puzzlespill

Unnskyld meg, men har dere mulighet til å spore hvor innleggene kommer fra da? Trodde ikke det jeg!

Da må dere i så fall ha gjettet dere til at flere ulike nick har samme avsender vel?

Jeg bruker flere nick, men prøver å holde samme nick i samme tråden. Det hender en gjør en feil selvfølgelig. Men det med at det ville være en fordel for 'miljøet' og samholdet hvis alle hadde et nick, skremmer meg litt.

Jeg har nemlig oppfattet dette som et diskusjonsforum, hvor diskusjonens innhold er viktig. Men det er altså en slags klubb da mener dere? Hvor en skal legge vekt på hvilket nick som leverer utsagnet. Nei, det skuffer meg! Da synes ikke jeg det er så gøy nei! Minner meg for mye om trynefaktor-opplegg. DEN liker vi og DEN liker vi ikke.

Hva er vitsen forresten med å ha SAMHOLD på en internettside. DEt kan vel for pokker folk skape seg i RL?

Mener dere alvor med dette burde dere kalle det noe annet enn diskusjonsforum. Det dere tydeligvis ønsker er et mer lukket og kontrollert forum bestående av godkjente deltagere. Høres det litt ut som.

Jeg tror at minst en av webmasterne her er tidligere veldig aktiv doler, jeg mener å kjenne igjen skrivemåten, og mener også å ha hørt det av andre.

Webmasterjobben er underbetalt og en ikke akkurat etterspurt jobb.Men jeg mener alikevel at webm må ta jobben blodalvorlig, og ikke blande seg inn i diskusjoner med sine personlige meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen signatur*

Grunnen til at jeg lurer på om dere gjetter på at det er en som bruker flere nick i samme tråden, er at jeg selv har opplevd en slik beskyldning. Og det stemte ikke i det hele tatt!

DA var det en av de andre som mente at jeg var en annen. Ganske artig egentlig! At det skal ha så mye å si for folk hvilket navn som undertegner. Så mye at de driver rene detektivvirksomhet, med sammenligning av skrivefeil, ordbruk osv osv. Men saken er jo at de er overmistenksomme, og kommer med falske anklager, som jeg opplevde den gangen.

Og HVORFOR legge så mye energi i dette med nick? Jeg kan bare ikke skjønne det. Beklager. Lukk øynene for bråkmakerneda vel! Ikke svar. Det gjør jeg, akkurat som jeg lukker ørene for drittsekkene i RL...

Den siden her må vel forresten kunne brukes som diskusjonssgrunnlag for de som studerer fag med innslag av kommunikasjonsmåter mellom mennesker, menneskelige reaksjonsmønstre og slikt. Bare et tips hvis det er noen som trenger det. Og,for ordens skyld, det var ironisk ment.

dol kan se om innlegg kommer fra samme maskin uavhengig av hvor mange brukernavn du har,men han kan jo ikke vite om det er samme person som har alle brukernavnene.Her i huset foreksempel, er det 6 personer som bruker samme maskin, det vil si 6 mulige brukere på 6 brukernavn.

Derimot kan h*n anta at samme person bruker forskjellige nick under samme brukernavn.

Men la oss si, om du vil være 110% anonym, uten sjanse for avsløring, da kan du benytte pc´er på foreksempel diverse nettkafeer og registrere nytt brukernavn hver gang der.Jeg vet om flere som gjør det, når de vil være sikre på anonymitet.Da kan ingen spore deg.

Men spørsmålet er, hvor hysteriske skal en bli? så lenge det ikke er snakk om helt private ting&tang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke nick nå

Det er vel nettopp det som er karakteristisk fordette mediet at en kan være anonym/operere under mange nick og evt. diskutere med seg selv om en skulle ønske det! Dersom adgangen til dette skal begrenses, må det i stedet evt. opprettes en egen klubb - mailingliste/lukket diskusjonsforum!

Her må webmaster

(og andre) leve med at noen diskuterer under mange nick - mens andre har kun ett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heller ikke u n d e r t e g n e t

Unnskyld meg, men har dere mulighet til å spore hvor innleggene kommer fra da? Trodde ikke det jeg!

Da må dere i så fall ha gjettet dere til at flere ulike nick har samme avsender vel?

Jeg bruker flere nick, men prøver å holde samme nick i samme tråden. Det hender en gjør en feil selvfølgelig. Men det med at det ville være en fordel for 'miljøet' og samholdet hvis alle hadde et nick, skremmer meg litt.

Jeg har nemlig oppfattet dette som et diskusjonsforum, hvor diskusjonens innhold er viktig. Men det er altså en slags klubb da mener dere? Hvor en skal legge vekt på hvilket nick som leverer utsagnet. Nei, det skuffer meg! Da synes ikke jeg det er så gøy nei! Minner meg for mye om trynefaktor-opplegg. DEN liker vi og DEN liker vi ikke.

Hva er vitsen forresten med å ha SAMHOLD på en internettside. DEt kan vel for pokker folk skape seg i RL?

Mener dere alvor med dette burde dere kalle det noe annet enn diskusjonsforum. Det dere tydeligvis ønsker er et mer lukket og kontrollert forum bestående av godkjente deltagere. Høres det litt ut som.

Jepp, de kan se hvor innleggene kommer fra. De kan se hvilken adresse nivket ditt er koblet opp mot. Har du da en mailadresse med fullt navn, er du ikke mye anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heller ikke u n d e r t e g n e t

dol kan se om innlegg kommer fra samme maskin uavhengig av hvor mange brukernavn du har,men han kan jo ikke vite om det er samme person som har alle brukernavnene.Her i huset foreksempel, er det 6 personer som bruker samme maskin, det vil si 6 mulige brukere på 6 brukernavn.

Derimot kan h*n anta at samme person bruker forskjellige nick under samme brukernavn.

Men la oss si, om du vil være 110% anonym, uten sjanse for avsløring, da kan du benytte pc´er på foreksempel diverse nettkafeer og registrere nytt brukernavn hver gang der.Jeg vet om flere som gjør det, når de vil være sikre på anonymitet.Da kan ingen spore deg.

Men spørsmålet er, hvor hysteriske skal en bli? så lenge det ikke er snakk om helt private ting&tang?

Hvorfor følge nummeret på datamaskina når de bare kan se på mailadressa di?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannheten er at de som gir f. i all irettesetting er de samme som plager andre debattanter og baksnakker folk som ikke er til stede og i det hele tatt driver med faenskap hele tida.

De nyter også godt av "trynetillegget" her som er helt fullt synlig hvem som har.

De eneste som skremmes er de som ikke vanligvis driver med slikt og kanskje bare gjør det en gang. Det er de samme som lar seg mobbe vekk og forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kiss liksom

Sannheten er at de som gir f. i all irettesetting er de samme som plager andre debattanter og baksnakker folk som ikke er til stede og i det hele tatt driver med faenskap hele tida.

De nyter også godt av "trynetillegget" her som er helt fullt synlig hvem som har.

De eneste som skremmes er de som ikke vanligvis driver med slikt og kanskje bare gjør det en gang. Det er de samme som lar seg mobbe vekk og forsvinner.

Klager du over manglende spalteplass? Du har fått breie deg ut svært grundig og lenge på Dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om sporing:

Vi her er 25 stykker bak samme IP-adresse, dvs s k NAT; Network Address Translation, og vi har to store gateways som går videre med andre adresser. Vi kan også sette opp ad hoc gateways med andre adresser. I framtida kan godt kanskje 100 mennesker befinne seg bak, innenfor og rundt denne IP-adressen. Et IP-nummer unna kan det sitte 100 andre, og muligens de samme kan rutes via flere adresser. En privat adresse kan blir til en felles og omvendt.

IP-adressen er altså ikke noe å se på.

Man kan stenge ute en IP-adresse, men da kan man stenge ute alle andre som NAT'es under denne, eller ramme den eller de som tilfeldigvis får denne neste gang en DHCP-tjener finner på å bytte vilkårlig. Litt interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Unnskyld meg, men har dere mulighet til å spore hvor innleggene kommer fra da? Trodde ikke det jeg!

Da må dere i så fall ha gjettet dere til at flere ulike nick har samme avsender vel?

Jeg bruker flere nick, men prøver å holde samme nick i samme tråden. Det hender en gjør en feil selvfølgelig. Men det med at det ville være en fordel for 'miljøet' og samholdet hvis alle hadde et nick, skremmer meg litt.

Jeg har nemlig oppfattet dette som et diskusjonsforum, hvor diskusjonens innhold er viktig. Men det er altså en slags klubb da mener dere? Hvor en skal legge vekt på hvilket nick som leverer utsagnet. Nei, det skuffer meg! Da synes ikke jeg det er så gøy nei! Minner meg for mye om trynefaktor-opplegg. DEN liker vi og DEN liker vi ikke.

Hva er vitsen forresten med å ha SAMHOLD på en internettside. DEt kan vel for pokker folk skape seg i RL?

Mener dere alvor med dette burde dere kalle det noe annet enn diskusjonsforum. Det dere tydeligvis ønsker er et mer lukket og kontrollert forum bestående av godkjente deltagere. Høres det litt ut som.

Enig i at diskusjonenes innhold er viktig. De mest meningsfylte diskusjonene kommer vel som en følge av at mennesker fremmer sin genuine oppfatning av ting - ikke av at de "leker katt og og mus" med andre - slik som av og til blir følgen av at enkelte velger å gi inntrykk av å være f.eks. flere med motstridende synspunkter i en og samme tråd. Det at enkelte skriver flere støtteinnlegg til sitt eget hovedinnlegg under nye nick når de ikke får støtte fra andre, øker heller ikke kvaliteten på diskusjonen.

Hovedproblemet sett fra vår side, er allikevel at noen få benytter muligheten til å ha mange nick til å lage mest mulig "støy" - særlig i form av personlige angrep eller unødig krasse kommentarer mot enkeltpersoner. Slike innlegg sletter vi når vi ser dem - men vi har ikke mulighet til å bruke tid på "lete" etter slike innlegg som forsurer en del tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klager du over manglende spalteplass? Du har fått breie deg ut svært grundig og lenge på Dol.

Du får lese innlegget og svare på det, eller la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om sporing:

Vi her er 25 stykker bak samme IP-adresse, dvs s k NAT; Network Address Translation, og vi har to store gateways som går videre med andre adresser. Vi kan også sette opp ad hoc gateways med andre adresser. I framtida kan godt kanskje 100 mennesker befinne seg bak, innenfor og rundt denne IP-adressen. Et IP-nummer unna kan det sitte 100 andre, og muligens de samme kan rutes via flere adresser. En privat adresse kan blir til en felles og omvendt.

IP-adressen er altså ikke noe å se på.

Man kan stenge ute en IP-adresse, men da kan man stenge ute alle andre som NAT'es under denne, eller ramme den eller de som tilfeldigvis får denne neste gang en DHCP-tjener finner på å bytte vilkårlig. Litt interessant.

Et irrelevant svar. Webmaster påpeker at enkelte svarer seg selv. Det er også noe vi andre har observert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Sannheten er at de som gir f. i all irettesetting er de samme som plager andre debattanter og baksnakker folk som ikke er til stede og i det hele tatt driver med faenskap hele tida.

De nyter også godt av "trynetillegget" her som er helt fullt synlig hvem som har.

De eneste som skremmes er de som ikke vanligvis driver med slikt og kanskje bare gjør det en gang. Det er de samme som lar seg mobbe vekk og forsvinner.

Hvem er det som har trynetilegg tror du?

Jeg synes det var en helt grei anmodning, hva er poenget med å diskutere med seg selv, eller bruke ørten nick i en og samme tråd?

Det er selvfølgelig kjipt med manglende støtte for en sak, men det må da allikevel føles bedre enn å sitte å lage støtteærlæringer til seg selv?

Lurer på om jeg må begynne med det,skal jeg ha fire tilleggsnick(minst!!) som geniærklærer alt jeg sier, og roper hurra for meg, minst 15 ganger om dagen;o)

Sikkert fint det, så lenge jeg klarer å fortrenge det faktum at det er meg alt sammen..

Skjønner ikke at det er noe å være uenig i her, jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...