Gå til innhold

Sånne parti-valg-tester på nettet....!


Gjest rådvill i parti-havet

Anbefalte innlegg

Gjest rådvill i parti-havet

Jeg aner ikke hva jeg skal stemme i dag, står mellom to partier.

Finnes det slike tester på nett der man kan finne ut hvilket parti man bør stemme?

Hvor finner jeg slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange nok her på dol som er villige til å hjelpe det med valget, skjønner du.

Bare fortell hvilke to partier det står om, så kan jeg komme med et tungtveiende råd. Andre kan sikkert gi motstridende råd, men da vet du hvem du skal stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forvirret velger

Det er mange nok her på dol som er villige til å hjelpe det med valget, skjønner du.

Bare fortell hvilke to partier det står om, så kan jeg komme med et tungtveiende råd. Andre kan sikkert gi motstridende råd, men da vet du hvem du skal stole på.

Står mellom H og KrF, men er ikke særlig lydhør for påvirkning dessverre ;-)

men du kan jo prøve....Forøvrig syns jeg V har mye bra og, men det blir jo noe helt annet egentlig....

Se det, der kom det frem hvor forvirret jeg er .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kroppogsjel/ i en skuffet utgave i dag.

den partivalg testen var "artig" du. helt tragisk for min del. Har alltid trodd jeg var høyre-kvinne- om enn litt vaklende sådan. Kan ikke fordra hverken Kjell-M eller Valgerd, men tror du ikke jeg endte opp som KrF'er da? er det mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står mellom H og KrF, men er ikke særlig lydhør for påvirkning dessverre ;-)

men du kan jo prøve....Forøvrig syns jeg V har mye bra og, men det blir jo noe helt annet egentlig....

Se det, der kom det frem hvor forvirret jeg er .

Du høres fornuftig ut, synes jeg. Høyre er jo alltid et klokt valg, et parti for skikkelige folk, men med god takhøyde og passende progressivt. Dessuten ønsker de å bidra til at vi får beholde litt av pengene våre selv.

KrF kan jo også være aktuelt selvsagt, men er for tiden litt for mye sex-fiksert etter min smak. Å bringe krafsing på pupper og ti år gamle nummer inn i valgkampen, blir litt too much.

De fleste gode mennesker ender opp i Høyre før eller siden, gjerne etter noe famling i andre partier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

den partivalg testen var "artig" du. helt tragisk for min del. Har alltid trodd jeg var høyre-kvinne- om enn litt vaklende sådan. Kan ikke fordra hverken Kjell-M eller Valgerd, men tror du ikke jeg endte opp som KrF'er da? er det mulig.

Jeg var visstnok FRP'er ifølge den testen.;)

Problemet med testen er at den nesten utelukkende spør om hva en skal bruke penger på .. Hvor pengene skal komme fra spørres det ikke etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forvirret velger

Du høres fornuftig ut, synes jeg. Høyre er jo alltid et klokt valg, et parti for skikkelige folk, men med god takhøyde og passende progressivt. Dessuten ønsker de å bidra til at vi får beholde litt av pengene våre selv.

KrF kan jo også være aktuelt selvsagt, men er for tiden litt for mye sex-fiksert etter min smak. Å bringe krafsing på pupper og ti år gamle nummer inn i valgkampen, blir litt too much.

De fleste gode mennesker ender opp i Høyre før eller siden, gjerne etter noe famling i andre partier.

Hm, noe sier meg at Grip stemmer Høyre ;-)

Joda, det er de samme argumentene jeg har mot KrF. De har tabbet seg litt for mye ut den siste tiden, og det gjør at de muligens mister min stemme denne gang - dessverre. Kanskje jeg får ende opp med Høyre, da.....

Takk for innspill iallefall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, noe sier meg at Grip stemmer Høyre ;-)

Joda, det er de samme argumentene jeg har mot KrF. De har tabbet seg litt for mye ut den siste tiden, og det gjør at de muligens mister min stemme denne gang - dessverre. Kanskje jeg får ende opp med Høyre, da.....

Takk for innspill iallefall :-)

Men husk at det nå er LOKALVALG og ikke Stortingsvalg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen velger

Jeg havnet på KrF, jeg. Ikke så veldig langt fra det jeg stemmer, men det var faktisk feil parti. Savnet spørsmål om samferdsel, miljøpolitikk mm.

Hva står SP for...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmmmm.

Første forsøk: Høyre

Andre forsøk: SV

Kun minimale endringer i svarene.

Min konklusjon : ikke en pålitelig test. :-)

Grei nok. Begge partier er for velfomuende mennesker.

Forskjellen ligger mest i at SV rettferdiggjør sin pengesekk med sitt påståtte store hjertelag for verdens vanskeligstilte. Hvis denne empatien truer med å koste for mye, definerer man en annen gruppe som skal finansiere det hele (gjerne "de rike").

Begge partier er konservative og ønsker ikke så store endringer, jfr SV's motstand mot all modernisering av off. sektor, Nei til EU etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husk at det nå er LOKALVALG og ikke Stortingsvalg :)

Joda, jeg vet jo det. Men jeg liker å late som det er storingsvalg. Det blir kulere da. Jeg sliter med å engasjere meg i kommunevalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei nok. Begge partier er for velfomuende mennesker.

Forskjellen ligger mest i at SV rettferdiggjør sin pengesekk med sitt påståtte store hjertelag for verdens vanskeligstilte. Hvis denne empatien truer med å koste for mye, definerer man en annen gruppe som skal finansiere det hele (gjerne "de rike").

Begge partier er konservative og ønsker ikke så store endringer, jfr SV's motstand mot all modernisering av off. sektor, Nei til EU etc etc.

Forskjellen er vel større enn som så.

Og hvis den ikke er det:

Vi vet jo mange ganger at Ap og H er like, samme gjelder H og FrP, videre Ap og Sv, Sv og Rv, Sp og Venstre, Sp og Ap, KrF og Venstre, KrF og FrP - nå også H og SV ------ så hva er vitsen med å stemme? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg vet jo det. Men jeg liker å late som det er storingsvalg. Det blir kulere da. Jeg sliter med å engasjere meg i kommunevalget.

da bor du antagelig i en kommune hvor det meste er bra.

I disse valgdager som har gått - har jeg hørt mange klager fra folk. Men man glemmer kanskje det som er bra også? :)

Godt Valg!

ejg skal velge Venstre også i Fylkestingsvalget -for Venstre vil legge ned Fylkestinget, jeg syns DET viser mer hva jeg mener enn om jeg skulle boikottet valget :)

Godt valg Grip! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forvirret velger

Senterpartiet!

Ja, DEt skjønte jeg også ;-)

Jeg mente hva de står for...med andre ord: Hva er deres fanesaker? ;-) heheh....nå lo jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, DEt skjønte jeg også ;-)

Jeg mente hva de står for...med andre ord: Hva er deres fanesaker? ;-) heheh....nå lo jeg!

Beklager. Oppfattet ikke spørsmålet ditt på den måten.

Tja, hva står de for da? Mannen min kommer vel til å stemme SP, hvis han gjør som han pleier. Distriktspolitikk, utvidet sykelønnsordning, offentlig sykehjemsordning....

Vet ikke så mye om dem. De er ikke representert i kommunestyret her, så vi hører ikke så mye fra dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...