Gå til innhold

Det er kommunevalg, ikke stortingsvalg i år må jeg få be


babykisser

Anbefalte innlegg

Det er lokalpolitikere vi skal velge, ikke rikspolitikere. CIH Eller Bondevik kommer ikke til å sitte i kommunestyret, de vet stort sett ikke hva som foregår fra møte til møte. De som er i kommunestyret og stemmer er dine lokale representanter, personer i ditt nærmiljø.

Hvis du ikke har fulgt med i lokalpolitikken, vet du selvsagt ikke hvem som skal velges, og du vet ikke hva de står for. Da kan du muligens ikke gjøre annet enn å ta lista for et parti og levere.

Har du fulgt med: når du stemmer kan du som velger gi personstemme til så mange kandidater du vil. Det betyr at du gir dine kandidater et tillegg som er med på å gi velgerne større innflytelse på hvem som kommer inn fra din liste. F eks før opp de tre du liker best i det partiet eller fra andre partier.

Du kan gi personstemme til hvor mange kandidater du vil, men husk at du bare kan gi én personstemme til hver kandidat du vil gi slik ekstra støtte.

Du kan ikke stryke noen i år.

Oppfordring: følg med når det er kommunevalg, så du får bygdeorginalene og kverulantene ut av styret i din kommune. Drit i hele eller halve rikspolitikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Samme faen, bare en stemmer Høyre... :-)

Hvis listetoppen i din kommune er en komplett idiot?

Det hjelper ikke at vedkommende er i Høyre, idioter fins i alle Norges 500 kommuner jevnt fordelt på alle partier, også på listetopp. Det er som regel listetoppene som blir representanter i kommunene og som skal stemme inn sakene, og ikke rikspolitikerne. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis listetoppen i din kommune er en komplett idiot?

Det hjelper ikke at vedkommende er i Høyre, idioter fins i alle Norges 500 kommuner jevnt fordelt på alle partier, også på listetopp. Det er som regel listetoppene som blir representanter i kommunene og som skal stemme inn sakene, og ikke rikspolitikerne. Eller?

Joda, men Høyre har et bra team i Oslo. Vi får bare håpe at befolkningen kommer til vettet og gir partiet stort nok flertall til at de kan slippe Venster og KrF og ikke være avhenging av FrP...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men Høyre har et bra team i Oslo. Vi får bare håpe at befolkningen kommer til vettet og gir partiet stort nok flertall til at de kan slippe Venster og KrF og ikke være avhenging av FrP...

Flott at du føger med på menneskene som velges i kommunen. FRP kan være idiot på TV, men de lokale representantene kan være veldig bra. Det er de i vår kommune, listetoppene er fine folk. Jeg vet ikke om noen idioter etter min måestokk her, men i nabokommunen er det flere bygdeorginaler. Denne gangen har jeg hørt på SV, H og FRP, mer rakk jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis listetoppen i din kommune er en komplett idiot?

Det hjelper ikke at vedkommende er i Høyre, idioter fins i alle Norges 500 kommuner jevnt fordelt på alle partier, også på listetopp. Det er som regel listetoppene som blir representanter i kommunene og som skal stemme inn sakene, og ikke rikspolitikerne. Eller?

Listetoppene er som oftest prioritert, dvs at de har 25% mer stemmer enn de andre, så de er vanskelig å hindre at de kommer inn. Men du kan gi ekstra stemmer til de du vil ha inn, for å hindre at det bare blir idioter i kommunestyret/fylkestinget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listetoppene er som oftest prioritert, dvs at de har 25% mer stemmer enn de andre, så de er vanskelig å hindre at de kommer inn. Men du kan gi ekstra stemmer til de du vil ha inn, for å hindre at det bare blir idioter i kommunestyret/fylkestinget.

Det skal bare mange nok personstemmer til på de under på liata, så sklir listetoppene ut av kommunestyret. Kvinner har tradisjonelt blitt skjøvet oppover. Det er helt greit syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...