Gå til innhold

NHD - Når 10mg diazepam ikke virker


natolars

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har dessverre fått et ganske kraftig tilbakefall når det gjelder angst (og depresjon).

Under de verste angstanfallene hjelper det ikke engang å ta 2x5mg Vival. Jeg må bare ligge i ro, fordi jeg har problemer med å stå oppreist; blir fullstendig kraftløs; ikke ha det for lyst; takler ikke snakke med noen; tåler ikke høye lyder; skvetter av den minste ting; det føles som om jeg skal klikke hvert øyeblikk. Har også innslag av klart paranoide tanker.

Hva er dette? Er det såkalte "mikropsykoser" (har diagnosen BPD)? Hvorfor virker ikke Vival mot dette?

Tar forøvrig 30mg Remeron hver kveld.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*gir deg en klem*

Har sett etter deg på ranglere, men nå er visst serveren nede.

Håper du får det bedre snart..vet hvordan det er.

Håper du får sove godt inatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, dette er kanskje det du beskriver som mikropsykoser.

Kanskje du skulle forsøke et antipsykotikum i små doser f.eks. Zyprexa 5 - 7,5 mg?

Det er i hvert fall ikke heldig å ha et høyt, langvarig forbruk av diazepam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har fått god hjelp av en medisin som heter Zyprexa, kanskje den kan hjelpe deg. Jeg vet ikke om det er helt det samme, men selv hadde jeg store problemer med angst, særlig når jeg var alene i leiligheten min. Jeg var livredd for at det skulle komme noen i leiligheten min som skulle drepe meg, og jeg fikk nesten ikke puste. Det var helt forferdelig og nå har jeg det heldigvis ikke sånn lenger.

Vet ikke om det er det samme, men kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...