Gå til innhold

Barn i fam. med kronisk sykdom og muligheten for å adoptere??


Hjerte-mor

Anbefalte innlegg

Vi er en familie som har ønsket å adoptere ett barn til i flere år nå men vi har kviet oss for å starte prosessen igjen da vi har ett hjertebarn i familien.

Lurer derfor på om det er andre der ute som har fått godkjenning til en adopsjon selv om at de har ett barn i familien allerede med en kronisk sykdom???

På forhånd, takk for alle svar.

Hilsen en usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen erfaring med hjertesyke barn. Men vi har blitt godkjente som adoptivforeldre tre ganger på tross av en kronisk diagnose hos èn av søkerne og en mindre alvorlig kronisk sykdom hos ett av barna.

Var jeg deg, ville jeg ta kontakt med både BUFA og adopsjonsforeningene og forhøre meg om mulighetene.

Vil du ha kontakt, kan du maile meg anonymt på [email protected]

Hilsener fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Vi er nesten i mål med adopsjon nr 2 og har fra tidligere multihandikappet barn.

Vær åpen, vis hvilke tilbud barnet har ( som td avlasting, støttekontakt etc.

Vi har ikkje møtt motforestillinger noen vei!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hjerte-mor.

Vi har også et hjertesykt barn. Vi var i Kina i fjor høst og hentet hjem en nydelig liten jente. Vi hadde ingen problemer med å bli godkjent som adoptivforeldre. Det eneste problemet vi hadde var at barnet vårt ble hjerteoperert akkurat da vi ventet på godkjenning fra Bufa. De ville ikke godkjenne oss før utfallet av hjerteoperasjonen var kjent. Heldigvis gikk operasjonen bra og vi fikk godkjenningen vår. Deretter var det bare plankekjøring.

Ønsker dere lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...