Gå til innhold

Jæv**ge små fluer


Gjest Flueflua

Anbefalte innlegg

En av plantene mine var søkk full av små fluer. Jeg kastet den ut for over en uke siden men blir ikke kvitt krekene. Forsøker å spraye dem med salmiakkvann.... de jeg ikke klarer å slå i hjel. Det er spesielt mange må kjøkkenet. Det virker nesten som de formerer seg.

Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La planten tørke ut til den trygler om nåde. Vann er snadder for krypa.

Planta er kastet ut for en uke siden. Dessverre ble ikke alle krypa kastet ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Antagelig har du bananfluer. De fluene har visstnok ingenting med planter å gjøre. Antagelig sant, fordi jeg hadde slike en gang, selv om jeg ikke hadde blomster i huset.

Hvordan bli kvitt? Drepe så mange du klarer. Og passe på at det ikke ligger frukt eller annen mat framme. De blir som oftest borte om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Denne tiden er småfluetid. Det kommer hvert år. De er ekle.

I fjor satte jeg inn en skikkelig krig mot de. Slo ihjel. Fløy med avisa hele dagen. Vinduene så ikke ut, og det ble bare fler og fler fluer virket det som. Var helt vilt. Fikk nesten panikk. Følte med invadert.

I år har jeg bare latt de ifred, og det har vært mye mindre plagsomt. Jeg leste nemlig at de døde av seg selv når 'sesongen' var over.

De er veldig glad i rødvin! Det merker du hvis du tar deg et glass. Da er de rundt nesa de de ekle krypa, og oppi glasset hvis du ikke passer på. Æsj! Leste et råd om å sette en skal med rødvin i vinduskarmen, da drukner de! Men jeg har ikke hjerte til å spandere rødvin min på de jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke å spraye med salmiakkvann, egg og larver ligger i jorda i blomsterpottene. Bland 1 liter vann og 1 ts flytende salmiakk og vann med det, det tar knekken på egg og larver, men ikke på planten.

En skål med litt tykt sunlightvann skal virke veldig tiltrekkende på dem slik at de drukner i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ææææææsjjjjjj

Jeg tror har kastet planten forgjeves, småfluene kommer ikke derifra.

Det har eksplodert ute i naturen !!!! Det KRYYYYYR av småfluer ute.

Så snart vi har oppe verandadøren er stuen full av disse jævlige små fluene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...