Gå til innhold

VB spørsmålsside


Gjest stakkars

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest dessverre

Som ikke-adoptant syns jeg det er flott at noen tar seg bryet å reklamere for landet sitt her inne. Gjør kanskje valget lettere for de som kommer etter. Ved å ta et søk på f.eks Thailand på den berømte spørresiden til Verdens Barn underbygges påstanden om at Thailand er helt unikt i et tidlig spørsmål.

Tror nok sikkert at Thailand er unik på sine måter, men det som er så bra er at barna fra de andre landene er like unike de også - klarer seg aldeles utmerket i sine nye familier også ser det ut som.

Føler ikke at det reklameres noe mer for Thailand enn noen av de andre landene her inne, har da sett mange "reklameinnslag" fra både India, Kina, Colombia, Korea m.m her inne.

Tenker nok de fleste har flere forum enn DOL når de tar sine endelige beslutning om valg av land.

Og... selvfølgelig er Thailand unikt for dere som har adoptert derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være temmelig sikker på at VB også leser her inne! Jeg vet i alle fall at AF sine folk får med seg det meste av det som skjer her - naturlig nok!

At noen i tillegg har spurt om saken på VB sin hjemmeside har sannsynligvis null betydning for hvordan VB handler i denne saken.

At dette kan være en oppkonstruert sak, eventuelt gjelde et annet land, er nok også noe VB har tatt med i beregningen.

Hvis dette er en reel sak, så er den uendelig trist for dem det gjelder. Det gjør vondt langt inn i sjelen å tenke på hva de må gå igjennom nå.

Men vår sympati med dem dette gjelder endrer ikke det faktum at VB som ansvarlig her _må_ undersøke om det er noe i det. Som det skrives i svaret så kan dette får alvorlige konsekvenser om det blir oppdaget...

Moralen må være at om man har en slik problemstilling, og IKKE vil at adopsjonsforeningen skal få nyss i det, så IKKE skriv noe om det her, om man aldri så mye forvrenger på fakta og anonymiserer.

Adopsjonsforeningene leser her, tro meg, og for dem som sitter med "mappa vår" er det enkelt å vite hvem vi er. Det tok feks Lehland i AF tre sekund å "avsløre" nicket mitt da jeg traff ham ;o))

Nei, jeg tror ikke at det er den personen som skrev spørsmål på VB sin hjemmeside som satte i gang snøballen. Den begynte sannsynligvis å rulle i det øyeblikket innlegget ble skrevet her på DOL...

Beste hilsen

Huff! Nå følte jeg meg nesten overvåket. Håper virkelig adopsjonsforeningene har annet for seg enn å prøve å spore opp hvem som skriver her inne. At man ved en tilfeldighet kan se hvem det er som skriver er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Nå følte jeg meg nesten overvåket. Håper virkelig adopsjonsforeningene har annet for seg enn å prøve å spore opp hvem som skriver her inne. At man ved en tilfeldighet kan se hvem det er som skriver er noe helt annet.

Klarer ikke helt å tro at de sitter å finleser disse trådene her jeg heller. Tipper de har nok å gjøre om de ikke skal følge opp alt på DOL, finne ut hvem som har skrevet hva osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke helt å tro at de sitter å finleser disse trådene her jeg heller. Tipper de har nok å gjøre om de ikke skal følge opp alt på DOL, finne ut hvem som har skrevet hva osv.

Det er forskjell på å "finlese" innlegg her, og lese for å få med seg det som skjer. De leser neppe hver enda gratulasjonshilsen, men jeg tror du skal være temmelig sikker på at de får med seg ting som tråden det snakkes om her!

Tenk deg inn i en situasjon der det fantes et diskusjonsforum der folk diskuterte ting som var mer enn litt relevant til det du jobbet med. Der du til og med visste hvem enkelte av de som skrev var. Ville ikke du hatt stor interesse av å følge med der? Og vært aldri så lite nysjkjerrig?

Neida, jeg tviler på de sitter og prøver å identifisere hver og en av oss. Men enkelte av oss er jo rimelig enkle å plassere da. Jeg ble ikke akkurat tatt på sengen da jeg ble avslørt - det er ikke så veldig mange fra Stavanger som fikk tildelt ei jente fra FANA i 2000 ;o) Og jeg bryr meg ikke så mye heller. Jeg skriver intet her som jeg ikke kan stå for.

Som sagt, jeg VET at folk i AF får med seg hva som skjer her inne. Og jeg tror ikke at folkene i VB og Inoradopt er mindre interessert i det som foregår her.

Vi kan være naive og tro at vi er anonyme her inne - og det er vi jo for de aller fleste. Men for de som jobber med våre saker i adopsjonsforeningene er vi nok rimelig lite anonyme. Det er det bare å innse først som sist.

Adopsjonsforeningene leser det som skrives her, så enkelt er det. Og om det er noe man ikke vil at de skal lese, ja, så bør man la være å skrive det her. Enkelt og greit :-)

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Klarer ikke helt å tro at de sitter å finleser disse trådene her jeg heller. Tipper de har nok å gjøre om de ikke skal følge opp alt på DOL, finne ut hvem som har skrevet hva osv.

DET tror ikke jeg heller de gjør. Men i gitte situasjoner der innleggene av en eller annen grunn er svært kontroversielle eller bryter med lovgivningen på en eller annen måte tror jeg nok de har muligheten for å finne ut ting - hvis de vil. Småpludringa vår ellers tror jeg de bryr seg lite om. Tror nok de jevnt over er like interessert i hvem som gjemmer seg bak nickene her som vi er. Jeg er i alle fall ikke nevneverdig interessert, og jeg regner med at jeg ikke er _så_ unik sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok sikkert at Thailand er unik på sine måter, men det som er så bra er at barna fra de andre landene er like unike de også - klarer seg aldeles utmerket i sine nye familier også ser det ut som.

Føler ikke at det reklameres noe mer for Thailand enn noen av de andre landene her inne, har da sett mange "reklameinnslag" fra både India, Kina, Colombia, Korea m.m her inne.

Tenker nok de fleste har flere forum enn DOL når de tar sine endelige beslutning om valg av land.

Og... selvfølgelig er Thailand unikt for dere som har adoptert derfra.

Barn er nok unike uansett hvor de kommer fra. Jeg har ikke snakket om barna, jeg har snakket om systemet. Ikke for det at jeg kan så mye, men litt har jeg lest gjennom de årene jeg har fulgt med her inne og på foreningenes sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det på spørsmålsiden, så er det bare ett par som har fått hentebeskjed i denne måneden, og de er det _ikke_. Du har hørt om dem før, nemlig... :-)

Så stemmer informasjonen sånn grovt, så har de nok ikke fått reisebeskjed enda. JEG håper saken ble satt frem for debattens skyld og at den ikke er reell.

Oi, trodde nesten _dere_ skulle på reise igjen! Ikke helt utenkelig med tanke på tempoet deres ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Oi, trodde nesten _dere_ skulle på reise igjen! Ikke helt utenkelig med tanke på tempoet deres ;-)

LOL

Men selv med vårt tempo er vel tre måneder mellom adopsjonsreisene litt drøyt?

Vi har nok vært på vår siste hentereise, vi da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tegnet under

Selvfølgelig er det trist for den familien dette eventuelt gjelder, men enda verre er det å se konsekvensene dette kan få for videre samarbeid med Thailand som adopsjonsland. Slik jeg har forstått det på kjente som har adoptert derfra, så er oppfølgingen av barna før overtakelsen helt unik, så dette landet bør så absolutt vernes om for nye adoptanter.

Når det er sagt, så er det faktisk opp til enhver av de som adopterer å selv sørge for at de ikke kommer opp i en lignende situasjon. Å ikke ta sine forholdsregler og likevel regne med at det ikke får konsekvenser er vel *for* naivt, eller?

Hva er så unikt i forhold til f.eks. Korea.

Hva kan du om saksgangen i de forskjellige landene som man kan adoptere fra.

Helt enig at det virker som Thailand har ett bra opplegg for barna, men hva får deg til og tro at de er alene om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så unikt i forhold til f.eks. Korea.

Hva kan du om saksgangen i de forskjellige landene som man kan adoptere fra.

Helt enig at det virker som Thailand har ett bra opplegg for barna, men hva får deg til og tro at de er alene om det.

Sakset fra spørresiden til Verdens Barn:

"Måten Thailand forebereder barna er unik og burde bli modell for andre land."

Skulle tro foreningen vet hva de snakker om, eller hva? At noen kan ta dette ille opp, eller personlig er mer enn jeg kan fatte!

Selvfølgelig er det ikke behov for/mulig å ha samme forberedelse i Korea der barna er så mye mindre ved henting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også thailand-adoptant

Sakset fra spørresiden til Verdens Barn:

"Måten Thailand forebereder barna er unik og burde bli modell for andre land."

Skulle tro foreningen vet hva de snakker om, eller hva? At noen kan ta dette ille opp, eller personlig er mer enn jeg kan fatte!

Selvfølgelig er det ikke behov for/mulig å ha samme forberedelse i Korea der barna er så mye mindre ved henting.

Hvor godt forberedt barna er varierer nok veldig med i hvilke fosterfam de har bodd. Men enig i at Holt gjør så godt de bare kan her. MEN: Om de kunne vært litt raskere etter tildeling og ikke ventet opp til ett år før barna blir hentet, så ville jo ikke barna blitt så store og mye av jobben de gjør i forhold til å forberede barna ville ikke vært nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...