Gå til innhold

Smerte ved avføring


nn98

Anbefalte innlegg

Har et problem som kommer og går. Problemet er størst når jeg spiser uregelmessig og dermed får treg og hard mage. Når jeg er på toalettet kjennes det ut som om jeg sprekker i analåpningen, samtidig som det kommer litt blod på papiret. Kjennes ut som om det gror etter noen dager, men det sprekker opp igjen ved neste toalettbesøk. Har kommet inn i en ond sirkel. Hva kan det være og er det noe jeg kan gjøre for å behandle såret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det eneste raad er aa spise regelmessig og fornuftig med groensaker og grovt broed og drikke rikelig saa du faar normal avfoering. Hvis du foerst har faatt emn sprekke (fissur) i slimhinnen kan du lindre med f.eks, alcos-anal salve (som brukes ved hemorroider).

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...