Gå til innhold

Gode råd mot utsettelse av ting?


Gjest apati

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et "prosjekt" hengende over meg lenge. Vil nok ikke ta meg mer enn et par dager å gjøre det, men jeg har utsatt og utsatt det i månedsvis. Det er et ulystbetont prosjekt, men helt nødvendig, og jeg vet jeg vil få det mye bedre når jeg er ferdig med det.

Hva hjalp deg når du drev og utsatte ting? Hvordan kom du i gang? Har du noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KOM DEG UT AV GODSTOLEN OG LOGG DEG AV....DU HAR EN JOBB Å GJØRE!!!

Fokuser på resultatet...ikke "jobben"...

Hadde vært lettere å svare hvis du fortalte hva prosjektet ditt var/er da...

LYKKE TIL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på oppgaven mens du gjør alle disse utsettelsestingene. Ha klar penn og papir slik at du hele tiden kan skrive ned stikkord og evt gode ideer i forhold til oppgaven.

På den måten forbereder du deg smtidig mens du gjør noe annet, og kanskje får du en så god idé at du får lyst til å starte på prosjektet.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele kluet er å få begynt, rett og slett få startet. Har du gjort bitte litt er det mye enklere å fortsette.

Det er starten som er ille å tenke på, ikke selve arbeidet du skal utføre.

Du skal rett og slett bestemme deg for å begynne. Ikke legg opp til gjøre mye, men bare å gjøre litt første gangen.

Når du først har begynt så ser du at det er mye lettere å gjøre mer enn du hadde tenkt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg! Jeg sier til meg selv at jeg skal jobbe 1 time fra 15-16 med det. ha pause i så og så lang tid. Så en time igjen. Da blir arbeidsperiodene oversiktlige, og du VET at du snart skal ha en pause. Ikke jobbe til du er ferdig med det og det,men etter klokka. Da ender det ofte med at du jobber litt mer enn den avsatte tiden fordi du kommer inn i det. Og VIPS så var du ferdig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...