Gå til innhold

en påstand


sigga

Anbefalte innlegg

Likestillingen har ødelagt vel så mye som det har gjort godt.

Kvinner blir aldri lenger fornøy med seg selv eller sine partnere når vi møter krav, som våre mødre har satt frem, hele tiden om hvor vellykket alt skal være. Innenfor jobb, hjem, unger og parforhold.

Jeg dister meg til å si at det mest fornuftige likestillingen og kvinnefrigjøringen har gjort for oss, er retten til abort.

Opplys meg noen, hvis jeg tar helt feil.

Men vi kveler oss selv med ønsket og vår streben etter det perfekte liv, med den perfekte jobb og ikke minst den prefekte mann som tar seg av alt fra bleieskifting til oljeskift.

vi skjønner ikke at så lenge vi ikke klarer å få mannen med på at likestilling er kult, så dreper den oss sakte men sikkert.

Vet dere egentlig hvor lang tid en bruker på å ale frem de ønskede egenskaper hos hunder og hester?? Vi kan ikke regne med at vi får menn som priser likestillingen før om minst 100 år...

Eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 201
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • sigga

    45

  • Sør

    30

  • flisa

    15

  • Hawkwind

    15

Mest aktive i denne tråden

Du har nok mye rett i dine tanker. Det beste med likestillingen er at vi kvinner kan VELGE å leve alene.

Vi har så store illusjoner om hvor lykkelige vi skal bli... det er bare å lese på foreldre forum og samlivs forum...Og fallgruven er høy...(heter det det??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke undertegnet

Vi har så store illusjoner om hvor lykkelige vi skal bli... det er bare å lese på foreldre forum og samlivs forum...Og fallgruven er høy...(heter det det??)

Eller fallhøyden er stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet med likestillingskampen er at den ikke har vært for likestilling, men for å gi kvinner flere rettigheter og muligheter. Ikke rart at menn ikke støtter dette helhjertet.

Kvinner har oppnådd likestilling på mange områder, men utviser ingen takknemlighet for dette.

Kvinner er gått forbi menn på mange områder (bl.a. det seksuelle, innen utdanning, forhold, omsorg for barn osv) Men det messes hele tiden om andelen kvinner i styrerommene o.l.

Mange undersøkelser viser at menn er samfunnets tapere, vi havner mer og mer på utsiden. Kanskje en bør jobbe mer for likestilling også der kvinner har mest? Kanskje menn ville blitt mer interessert da.

Kvinner krever likestilling der menn er "overlegne", men glemmer alle områdene der de selv er "overlegne".

Dersom mer enn 50 % i en fin jobb/utdannelse er menn skriker alle om manglende likestilling og at noe må gjøres. Dersom 70 % er kvinner jubler alle over "likestillingen" en har oppnådd. Logisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest singel og sang

Det største problemet med likestillingskampen er at den ikke har vært for likestilling, men for å gi kvinner flere rettigheter og muligheter. Ikke rart at menn ikke støtter dette helhjertet.

Kvinner har oppnådd likestilling på mange områder, men utviser ingen takknemlighet for dette.

Kvinner er gått forbi menn på mange områder (bl.a. det seksuelle, innen utdanning, forhold, omsorg for barn osv) Men det messes hele tiden om andelen kvinner i styrerommene o.l.

Mange undersøkelser viser at menn er samfunnets tapere, vi havner mer og mer på utsiden. Kanskje en bør jobbe mer for likestilling også der kvinner har mest? Kanskje menn ville blitt mer interessert da.

Kvinner krever likestilling der menn er "overlegne", men glemmer alle områdene der de selv er "overlegne".

Dersom mer enn 50 % i en fin jobb/utdannelse er menn skriker alle om manglende likestilling og at noe må gjøres. Dersom 70 % er kvinner jubler alle over "likestillingen" en har oppnådd. Logisk?

Kvinner har ikke ansvar for menns likestilling. Dere får løfte på baken og leve i takt med det samfunnet vi lever i, og ikke forvent at vi skal være takknemlig fordi vi har oppnådd likestilling.

Makan!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jambalejo

Kvinner har ikke ansvar for menns likestilling. Dere får løfte på baken og leve i takt med det samfunnet vi lever i, og ikke forvent at vi skal være takknemlig fordi vi har oppnådd likestilling.

Makan!!

petter smart er ikke kjent for å være den lureste her, så navnet "smart" må du ta med en stor klype salt og heve deg over slike kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tenke meg en eneste negativ ting ved likestilling (likestilling= like rettigheter); stemmerett, lik lønn for likt arbeid, lik rett til utdanning osv.. Hva har kvinners perfeksjonisme og misnøye med seg selv (utseendemessig osv.) med likestilling å gjøre? Om noe, så må selvbildet heller ha BEDRET seg enn det motsatte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...det mest negative jeg ser med likestillingen; er at menns behov har blitt såvidt mye nedprioritert at det nå i en del forhold blir motsatt av fortiden - at det er mannen som jobber ute og hjemme, mens kvinnen er den som setter seg på pidestallen og betrakter.

Likestilling som sådan er en positiv greie, så lenge man følger ordets egentlige betydning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hørt på maken

Hmmm...det mest negative jeg ser med likestillingen; er at menns behov har blitt såvidt mye nedprioritert at det nå i en del forhold blir motsatt av fortiden - at det er mannen som jobber ute og hjemme, mens kvinnen er den som setter seg på pidestallen og betrakter.

Likestilling som sådan er en positiv greie, så lenge man følger ordets egentlige betydning :-)

Du mener altså at menn lider nå? Nå får du jammen meg gi deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet med likestillingskampen er at den ikke har vært for likestilling, men for å gi kvinner flere rettigheter og muligheter. Ikke rart at menn ikke støtter dette helhjertet.

Kvinner har oppnådd likestilling på mange områder, men utviser ingen takknemlighet for dette.

Kvinner er gått forbi menn på mange områder (bl.a. det seksuelle, innen utdanning, forhold, omsorg for barn osv) Men det messes hele tiden om andelen kvinner i styrerommene o.l.

Mange undersøkelser viser at menn er samfunnets tapere, vi havner mer og mer på utsiden. Kanskje en bør jobbe mer for likestilling også der kvinner har mest? Kanskje menn ville blitt mer interessert da.

Kvinner krever likestilling der menn er "overlegne", men glemmer alle områdene der de selv er "overlegne".

Dersom mer enn 50 % i en fin jobb/utdannelse er menn skriker alle om manglende likestilling og at noe må gjøres. Dersom 70 % er kvinner jubler alle over "likestillingen" en har oppnådd. Logisk?

TAKKNEMLIGHET FOR AT VI IKKE LENGER SKAL UNDERTRYKKES? - Tror verden på DOL er blitt aldeles gal i dag jeg!

*MUMLER VILLT OG UHEMMET*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner har ikke ansvar for menns likestilling. Dere får løfte på baken og leve i takt med det samfunnet vi lever i, og ikke forvent at vi skal være takknemlig fordi vi har oppnådd likestilling.

Makan!!

Tullprat fra ende til annen. Menn har da jammen tatt ansvar for å skape bedre villkår for kvinner.

Når er det på tide at kravmentaliteten blant kvinner roes litt, og at også kvinnesakskvinner begynner å tenke på samfunnets beste, og ikke bare på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet med likestillingskampen er at den ikke har vært for likestilling, men for å gi kvinner flere rettigheter og muligheter. Ikke rart at menn ikke støtter dette helhjertet.

Kvinner har oppnådd likestilling på mange områder, men utviser ingen takknemlighet for dette.

Kvinner er gått forbi menn på mange områder (bl.a. det seksuelle, innen utdanning, forhold, omsorg for barn osv) Men det messes hele tiden om andelen kvinner i styrerommene o.l.

Mange undersøkelser viser at menn er samfunnets tapere, vi havner mer og mer på utsiden. Kanskje en bør jobbe mer for likestilling også der kvinner har mest? Kanskje menn ville blitt mer interessert da.

Kvinner krever likestilling der menn er "overlegne", men glemmer alle områdene der de selv er "overlegne".

Dersom mer enn 50 % i en fin jobb/utdannelse er menn skriker alle om manglende likestilling og at noe må gjøres. Dersom 70 % er kvinner jubler alle over "likestillingen" en har oppnådd. Logisk?

Jeg er evig takknemlig for hvor langt likestillingen er kommet hver eneste dag, jeg. På hvilken måte mener du jeg bør UTVISE denne takknemligheten?

Selvfølgelig sender jeg en vennlig tanke til kvinnene som har stått på for at jeg har det så bra, og jeg forsøker å hjelpe og støtte alle de kvinner som dessverre ikke er i nærheten av å være likestilt i dag. Mener du at jeg heller bør takke MENN, eller vise min takknemlighet ved å underordne meg dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tullprat fra ende til annen. Menn har da jammen tatt ansvar for å skape bedre villkår for kvinner.

Når er det på tide at kravmentaliteten blant kvinner roes litt, og at også kvinnesakskvinner begynner å tenke på samfunnets beste, og ikke bare på seg selv.

Hva har de gjort? - funnet seg i det? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener altså at menn lider nå? Nå får du jammen meg gi deg!

Menn generelt sett lider ikke. -Noen- menn gjør det.

Mitt poeng er uansett at man skal ha like mye ansvar uansett om man er mann eller kvinne.

Hva er galt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hørt på maken

Menn generelt sett lider ikke. -Noen- menn gjør det.

Mitt poeng er uansett at man skal ha like mye ansvar uansett om man er mann eller kvinne.

Hva er galt med det?

Det var ikke slik du fikk det til å høres ut i det første innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener m.a.o. å si at det var bedre før?

Det handler ikke bare om like muligheter, lik lønn for samme arbeid, respekt o.s.v.

Likestilling har bl.a. ført til at kvinner får riktig medisin, når de får hjerteinfarkt f.eks. Kvinnelige forskere og leger, sammen med at kvinner engsjerer seg, har fått frem at kvinner skal behandles forskjellig fra menn i mange medisinke sammenhenger.

Det er fortsatt sånn at medisiner for begge kjønn ofte prøves ut på menn, fordi kvinner er så kompliserte, at resultatene er vanskeligere å måle.

Vi trenger kvinner med makt til å si at sånn skal det ikke være, selv om det koster mer penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hørt på maken

Jeg skrev "i en del forhold", men burde kanskje ha spesifisert nærmere...?

Men der har vi jo poenget: "I noen forhold". I noen forhold jobber mannen hjemme, skriver du. OG HVA SÅ??? I hvor mange forhold er det ikke kvinnen som jobber hjemme?! Hva med dem? Skal virkelig dere menn begynne å syte og klage nå for at en brøkdel av dere må være hjemme med barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har de gjort? - funnet seg i det? :-)

Sjekker du historiebøkene vil du finne at hver gang kvinnekampen har oppnådd en av sine seire, har det stått mannfolk sammen med dem og kjempet.

Hvem tror du f.eks. bestemte at kvinner skulle få stemmerett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...