Gå til innhold

Gyldig grunn til fravær - barnet er sykt?


flisa

Anbefalte innlegg

Det komm(mer) nok inn under velferdspermisjon, vet ikke hva sjefen hans skrev i papirene som gikk til de som lønnet ut.

Også vi private funksjonærer fikk fri med lønn en dag uten å oppgi grunn i "gamle dager". Nå blir vi trukket på like fot med produksjonsarbeiderne heldigvis.

Hos oss må vi oppgi grunn for å få velferdspermisjon med lønn, og årsakene er spesifisert ned til den minste detalj...Her er de strenge som fy! Fikk ikke så mye som en time fri da vi skulle dra for å hente datteren vår i Colombia, selv om det i reglementet åpnes for opp til ti dager perm ved "spesielle grunner". At man skulle bli mamma i et land langt, langt borte var ikke grunn god nok. Dødsfall i familien var visstnok det eneste...

Hva som går i andre kommuner vet jeg ingenting om, men det finnes ingen generell regel som gir oss kommunalt ansatte rett til fri med lønn for å passe andres barn.

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Studenter har fint med rettigheter, det er verre med videregående-elever. Krysser du fraværsgrensen er du fucked åkke som.

Iallefall dersom du ikke har flaks i valg av vgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe som heter "gyldig" grunn til fravær lenger. Fraværet føres opp - og hvis det er for stort til at læreren kan sette standpunktkarakter blir det problemer. Men: Det er fullt mulig for læreren å "prøve" eleven i de aktuelle emnene for å få satt karakter (men det er ikke alltid de vil lage en særskilt prøve for en enkelt elev). Så hvis hun f.eks. leser hjemme og læreren forstår at hun har lært det hun skal, vil det ikke bety annet enn at hun får fraværet på vitnemålet sitt.

De eneste fravær som ikke føres er sesjon og f.eks. fravær pga tillitsverv på minimum fylkesnivå

Der jeg kommer fra får du ikke slik "prøve".

De nekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

millymollymandy

Der jeg kommer fra får du ikke slik "prøve".

De nekter.

Ja, det er dessverre slik mange steder - men de har faktisk anledning til å gjøre det, så hvis de legger godviljen til.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den opprinnelige m&m

LItt for tøft egentlig - nå prøver hun vilt å få tak i en lege som kan skrive ut dråper - - -men de har stengt. Hun busser rundt i byen nå da.....*SUKK* - Vet hvem som må ta med en liten unge på jobb noen timer i morgen....

Kan hun ikke gå til legevakten da? Og hvis behandlignen starter i dag kan ungen gå i barnehagen i morgen igjen?

Det må være tøft å ta skole med en liten baby å ta seg av - godt hun har deg i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er dessverre slik mange steder - men de har faktisk anledning til å gjøre det, så hvis de legger godviljen til.......

Nå må dere slutte å problematisere så forferdelig da. Skal mye til å komme over 20 % selv med et barn. Selv har jeg 4 og jobber som lærer og jeg kan skrive under på at jeg er laaaaaaangt under 20 % i fravær.

Spør læreren hva som skal gjennomgås den dagen du er borte pga sykt barn og les det hjemme.

Skulle ærlig talt tro at lærere var noen skurkeaktige vesener som ikke har noen som helst menneskelige trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere ikke slektninger som jobber i kommunen/staten? De får nok fri med lønn en dag for å passe barnet!

Jeg husker min datter var syk noen uker før foreldre i private bedrifter fikk fri med lønn. Jeg ble trukket for 9 dager. Min far (staten) fikk fri med lønn en dag for å passe sitt barnebarn...

jøssenam! :-) - nei vi jobber alle i det private gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hun ikke gå til legevakten da? Og hvis behandlignen starter i dag kan ungen gå i barnehagen i morgen igjen?

Det må være tøft å ta skole med en liten baby å ta seg av - godt hun har deg i alle fall!

Slik gikk det, ja :-) Hun busset til legevakten og rakk apoteket - i dag er snuppa i barnehagen - vi skal passe henne hele helgen - glæ' mæ'! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...