Gå til innhold

kan jeg bruke søtningstoff i kakefyll?


teddi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Javisst!

Har ingen erfaring med dette selv, men da jeg hadde svangerskapsdiabetes fikk jeg anbefalt å bruke kunstig sukker dersom jeg skulle bake. Det finnes flere typer kunstig sukker på markedet. En type ser nesten ut som vanlig sukker og kan brukes tilsvarende.

Flytende søtningstoff er mer konsentrert og må brukes i mindre mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst!

Har ingen erfaring med dette selv, men da jeg hadde svangerskapsdiabetes fikk jeg anbefalt å bruke kunstig sukker dersom jeg skulle bake. Det finnes flere typer kunstig sukker på markedet. En type ser nesten ut som vanlig sukker og kan brukes tilsvarende.

Flytende søtningstoff er mer konsentrert og må brukes i mindre mengder.

kjepe bra, da kan søstra mi også få kake på lørdag. :)

tusen takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal gå an å bruke sånn strø-søtningserstatning TROR jeg. Men jeg ville tatt og en liten omgang og forsøkt først (1 ts ost oglitt f.eks canderel). Kjipt å ødelegge en hel boks med ost på ikkeno liksom. Jeg har brukt canderel (heter da det?) i kaker og sånt før, og det har gått greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjepe bra, da kan søstra mi også få kake på lørdag. :)

tusen takk. :)

Fant frem brosjyren jeg fikk om bruk av søtningstoffer i mat.

Der står det at sukkeret i gjærbakst, vafler og lapper kan erstattes helt med kunstig søtningsmiddel.

Om formkaker og sukkerbrød står det at man kan redusere sukkermengden til halvparten og bruke kunstig sukker i tillegg for å få samme smaken.

Disse søtningstoffene er anbefalt for matlaging: Hermesetas(strø), Natrena(flytende), Ny Søtex(konsentrert pulver som oppløses i vann), Suketter(flytende)

Disse søtningstoffene påvirker ikke blodsukkeret og kan trygt brukes av diabetikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...