Gå til innhold

Min påstand er at Siggas tråder..


flisa

Anbefalte innlegg

...gjør meg så eitrende forbanna - at jeg bare må gi meg nå.

Håper hun bare tuller! :)

har nesten ikke kjent makan til adrenalin-kick - hehe

Så nå tror jeg at jeg lusker meg vekk litt og utfører kvinnesysler for de andre her - *setter over kaffekjelen* - for det har jeg hjerne til

:-)

Ha en fortsatt god dag, barske og morske menn og søte og bløte kvinner!

PUH! *isbiter på kinenne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste jeg vet er at soleils utalelser slår sigga's... Lenge siden jeg har lest noe så dumt. Så du er ikke den eneste som irriterer deg/blir oppgitt over ting her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg kokte litt jeg også..Dessuten var det så mye å gripe fatt i der, at det var vanskelig å velge nøyaktig hva en skulle kommentere..

Jeg tror helt klart ny tid og samfunnsendringer medfører div. problemer, men å skylde disse på likestilling eller å implisitt påstå at alt var bedre før, det blir for dumt.

Jeg synes forøvrig du hadde noen gode svar i nevnte tråder..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kokte litt jeg også..Dessuten var det så mye å gripe fatt i der, at det var vanskelig å velge nøyaktig hva en skulle kommentere..

Jeg tror helt klart ny tid og samfunnsendringer medfører div. problemer, men å skylde disse på likestilling eller å implisitt påstå at alt var bedre før, det blir for dumt.

Jeg synes forøvrig du hadde noen gode svar i nevnte tråder..:o)

Om de unge jentene hadde levd bare på 50-/60-tallet så hadde de selv kjent det kokt under hatten :) Jeg har arvet en bok av min farmor som heter "Hjemmet og vi" fra 1953 (samme årgang som gubben)-der står det til og med hvilken vei man skal gre skillen for å være "god nok" som mor og hustru, -og ikke virke vulgær og løs....

Under et bilde av en gravid kvinne står det; "man må ikke helt gi seg over i lykkerus, husk mannen skal ha sin middag på bordet hver dag!"

Og det er ikke SÅ lenge siden! :)

De kunne jo bare DRØMME om å oppføre seg på jobben slik vi kan i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Om de unge jentene hadde levd bare på 50-/60-tallet så hadde de selv kjent det kokt under hatten :) Jeg har arvet en bok av min farmor som heter "Hjemmet og vi" fra 1953 (samme årgang som gubben)-der står det til og med hvilken vei man skal gre skillen for å være "god nok" som mor og hustru, -og ikke virke vulgær og løs....

Under et bilde av en gravid kvinne står det; "man må ikke helt gi seg over i lykkerus, husk mannen skal ha sin middag på bordet hver dag!"

Og det er ikke SÅ lenge siden! :)

De kunne jo bare DRØMME om å oppføre seg på jobben slik vi kan i dag....

Jepp, man har kommet langt, og det skal man selvsagt være glad for..Jeg hadde vært passe miserabel om min hverdag innskrenket seg til strikketøy&kjøttkakeservering...

Jeg synes, på den annen side, at både menn og kvinner må få velge tradisjonellt om de ønsker så..For all del. Likestilling skal jo nettopp handle om utvidelse av valgmuligheter.

Jeg synes også at kvinnekampen snart har nådd målet, og jeg har alltid ment poenget må være å oppnå likeverd, og ikke maktoverlegenhet, eller for dendel utviskelse av kjønnsforskjeller.

Jeg synes det er betenkelig(like betenkelig som holdningene i siggas tråd faktisk;)) at mange ikke synes det er viktig å fokusere på det faktum at menn fremmedgjøres i skolen og forfordeles i barnefordelingsaker. F.eks. I det hele tatt at menn ser ut til å tape i en rekke vesentlige situasjoner.

Likeledes synes jeg ikke det er ønskelig å maskulinisere femininitet. Det er gjerne noen forskjeller på kvinner og menn, rent utover dette med utover eller innover tiss;) Det synes jeg selvsagt er greit, og jeg synes alle sånne ting med leggbarberingsnekt eller tvangskjøp av sovedukker til smågutter som heller vil ha bil blir helt superteit, og dessuten litt skadelig.

Her vil jeg bøffe sørs yndlingsfrase;) og understreke at vi alle er ulike individer med forskjellig smak og forskjellige behov. Det fine er at nå kan vi velge utifra dette og ikke utifra hvilket kjønn vi tilhører og de kjønnsrollene som til nylig diktatorisk fulgte med dette..:o)

P.S Jeg har også en bra bok. "Kvinnennes egen håndbok for hjemmet"..Der er det mye fint! Avsanittet om den kvinnelige alkoholiker er strålende. Vertinnenens rolle er også en høydare. Stappfull av ganske heftige does and donts..:) Den er fra ca 1935.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, man har kommet langt, og det skal man selvsagt være glad for..Jeg hadde vært passe miserabel om min hverdag innskrenket seg til strikketøy&kjøttkakeservering...

Jeg synes, på den annen side, at både menn og kvinner må få velge tradisjonellt om de ønsker så..For all del. Likestilling skal jo nettopp handle om utvidelse av valgmuligheter.

Jeg synes også at kvinnekampen snart har nådd målet, og jeg har alltid ment poenget må være å oppnå likeverd, og ikke maktoverlegenhet, eller for dendel utviskelse av kjønnsforskjeller.

Jeg synes det er betenkelig(like betenkelig som holdningene i siggas tråd faktisk;)) at mange ikke synes det er viktig å fokusere på det faktum at menn fremmedgjøres i skolen og forfordeles i barnefordelingsaker. F.eks. I det hele tatt at menn ser ut til å tape i en rekke vesentlige situasjoner.

Likeledes synes jeg ikke det er ønskelig å maskulinisere femininitet. Det er gjerne noen forskjeller på kvinner og menn, rent utover dette med utover eller innover tiss;) Det synes jeg selvsagt er greit, og jeg synes alle sånne ting med leggbarberingsnekt eller tvangskjøp av sovedukker til smågutter som heller vil ha bil blir helt superteit, og dessuten litt skadelig.

Her vil jeg bøffe sørs yndlingsfrase;) og understreke at vi alle er ulike individer med forskjellig smak og forskjellige behov. Det fine er at nå kan vi velge utifra dette og ikke utifra hvilket kjønn vi tilhører og de kjønnsrollene som til nylig diktatorisk fulgte med dette..:o)

P.S Jeg har også en bra bok. "Kvinnennes egen håndbok for hjemmet"..Der er det mye fint! Avsanittet om den kvinnelige alkoholiker er strålende. Vertinnenens rolle er også en høydare. Stappfull av ganske heftige does and donts..:) Den er fra ca 1935.

:-) - enig i alt du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Så nå tror jeg at jeg lusker meg vekk litt og utfører kvinnesysler for de andre her - *setter over kaffekjelen* - for det har jeg hjerne til"

Sikker på det? ;-) Tøyser med deg, men skal se om jeg gidder å finne denne tråden du sikter til.

Har ikke vært på dol eller nettet på lenge, så jeg har ikke fulgt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg vet er at soleils utalelser slår sigga's... Lenge siden jeg har lest noe så dumt. Så du er ikke den eneste som irriterer deg/blir oppgitt over ting her. :)

OK. Men det skaper tydeligvis diskusjon. Hvis alle hadde vært enige så hadde det heller ikke kommet fram noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, man har kommet langt, og det skal man selvsagt være glad for..Jeg hadde vært passe miserabel om min hverdag innskrenket seg til strikketøy&kjøttkakeservering...

Jeg synes, på den annen side, at både menn og kvinner må få velge tradisjonellt om de ønsker så..For all del. Likestilling skal jo nettopp handle om utvidelse av valgmuligheter.

Jeg synes også at kvinnekampen snart har nådd målet, og jeg har alltid ment poenget må være å oppnå likeverd, og ikke maktoverlegenhet, eller for dendel utviskelse av kjønnsforskjeller.

Jeg synes det er betenkelig(like betenkelig som holdningene i siggas tråd faktisk;)) at mange ikke synes det er viktig å fokusere på det faktum at menn fremmedgjøres i skolen og forfordeles i barnefordelingsaker. F.eks. I det hele tatt at menn ser ut til å tape i en rekke vesentlige situasjoner.

Likeledes synes jeg ikke det er ønskelig å maskulinisere femininitet. Det er gjerne noen forskjeller på kvinner og menn, rent utover dette med utover eller innover tiss;) Det synes jeg selvsagt er greit, og jeg synes alle sånne ting med leggbarberingsnekt eller tvangskjøp av sovedukker til smågutter som heller vil ha bil blir helt superteit, og dessuten litt skadelig.

Her vil jeg bøffe sørs yndlingsfrase;) og understreke at vi alle er ulike individer med forskjellig smak og forskjellige behov. Det fine er at nå kan vi velge utifra dette og ikke utifra hvilket kjønn vi tilhører og de kjønnsrollene som til nylig diktatorisk fulgte med dette..:o)

P.S Jeg har også en bra bok. "Kvinnennes egen håndbok for hjemmet"..Der er det mye fint! Avsanittet om den kvinnelige alkoholiker er strålende. Vertinnenens rolle er også en høydare. Stappfull av ganske heftige does and donts..:) Den er fra ca 1935.

Leggbarberingsnekt????

?

Hva er det? Finnes det en leggbarberingsplikt som ejg ikke kjenner til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Leggbarberingsnekt????

?

Hva er det? Finnes det en leggbarberingsplikt som ejg ikke kjenner til?

Leggbarberingsnekt finnes ja;o)

Jeg har aldri fått så lite være med å leke som da jeg som nittenåring var inviteret med på feminist møte..

Det kom jo frem at jeg syntes det var mulig å kombinere både barberte legger, intresse for matlaging og gud forby, rød leppestift..:-o! med likestilling..

Fy&fy&fy...;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

HVA I SVARTE ER DET DERE SNAKKER OM!? *river seg i håret*

laaang tråd + oppfølgnings tråd, om likestilling noen sider bakover her..

Det ble litt gemytt&følelser i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leggbarberingsnekt finnes ja;o)

Jeg har aldri fått så lite være med å leke som da jeg som nittenåring var inviteret med på feminist møte..

Det kom jo frem at jeg syntes det var mulig å kombinere både barberte legger, intresse for matlaging og gud forby, rød leppestift..:-o! med likestilling..

Fy&fy&fy...;o)

Men synes du man _må_ barbere leggene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Men synes du man _må_ barbere leggene?

Jeg synes JEG må, og jeg synes det er dritstygt med hårete legger, selv bare litt&blondt..

Men det er litt som med rutete skjorter, vil folk av uforståelige grunner ha det så gjerne for meg...:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...