Gå til innhold

Oooops - dømt i forliksråd


Gjest hu med alt for mye regninger og alt for lite pæng

Anbefalte innlegg

Gjest hu med alt for mye regninger og alt for lite pæng

.. til å betale nesten 5 000 kr innen 2 uker.

Hva pokker gjør jeg?

Steller meg på hjørnet og selger rompa mi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan du selvfølgelig gjøre, eller du kan låne pengene av familie eller venner.

De to siste synes jeg forutsetter at du gir de et budsjett, der du viser evnen din til å betale tilbake. Du kan også, som en del av avtalen, opprette fast trekk fra kontoen din, inn på deres konto. Evt. kan de få en eiendel av deg som pant, hvis de har svært liten tiltro til din evne til å betale tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hu med alt for mye osv

Hvordan kunne de dømme deg til å betale dette så fort om de har kjennskap til din økonomiske situasjon?

Kan du anke?

Jeg kan anke, ja.

Men det er nok min egen feil, som ikke har tatt meg selv i nakken og kontaktet dem jeg skylder. Kunne jo sikkert fått til en slags avbetaling, om jeg hadde bedt om det på et langt tidligere tidspunkt.

Skal jeg våge meg på å skrive et brev til dem likevel? Og be om å få betale 500 kr mnd'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan anke, ja.

Men det er nok min egen feil, som ikke har tatt meg selv i nakken og kontaktet dem jeg skylder. Kunne jo sikkert fått til en slags avbetaling, om jeg hadde bedt om det på et langt tidligere tidspunkt.

Skal jeg våge meg på å skrive et brev til dem likevel? Og be om å få betale 500 kr mnd'en?

Har du ikke mulighet til å betale det som er avtalt, så ser jeg egentlig ikke at du har noe annet valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hu med alt for mye osv

Det kan du selvfølgelig gjøre, eller du kan låne pengene av familie eller venner.

De to siste synes jeg forutsetter at du gir de et budsjett, der du viser evnen din til å betale tilbake. Du kan også, som en del av avtalen, opprette fast trekk fra kontoen din, inn på deres konto. Evt. kan de få en eiendel av deg som pant, hvis de har svært liten tiltro til din evne til å betale tilbake.

*sukk*

Hadde jeg enda kjent noen som hadde den slags penger å låne bort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hu med altfor mye osv

Lønnsforskudd?

Regner med du var på møtet i forliksrådet. Hvorfor gikk de ikke inn for et trekk det går an å leve med?

Nei, jeg var ikke med. Dette er en av de regningene som har vokst meg over hodet, og som jeg ganske så upraktisk har latt som ikke eksisterte. Er alenemor med overgansstønad, spørs om det er noe forskudd å hente da :)

Ja, jeg er dum, jeg vet det.

Det positive er at jeg har fått orden på alle de andre regningene jeg har slitt med en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*

Hadde jeg enda kjent noen som hadde den slags penger å låne bort....

Har du ikke noe å selge, så er det vel bare statens innkrevningssentral igjen? Hvis du sier fra med en gang, ordner de sikkert en avbetalingsordning for deg, i samarbeid med sosialkontoret, hvis du er trygdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kunne de dømme deg til å betale dette så fort om de har kjennskap til din økonomiske situasjon?

Kan du anke?

Samme skjedde oss. Heldigvis var det ekstra strømpenger i bostøtta akkurat samtidig.

6000 rett på bordet eller no deal (=rettsak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hu med altfor mye osv

Samme skjedde oss. Heldigvis var det ekstra strømpenger i bostøtta akkurat samtidig.

6000 rett på bordet eller no deal (=rettsak).

Sitter faktisk og venter på noe etterbetalte greier. Hadde nå enda DET kommmet i disse dager....

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hu med altfor mye osv

Har du ikke noe å selge, så er det vel bare statens innkrevningssentral igjen? Hvis du sier fra med en gang, ordner de sikkert en avbetalingsordning for deg, i samarbeid med sosialkontoret, hvis du er trygdet?

Det er trygdeetaten som utbetaler overgangsstønad. Uff - ja, jeg får få noe ordnings på det.

Så bra at det snart er jul, da, med hundreogørten julegaver på handlelisten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dumt gjort

Nei, jeg var ikke med. Dette er en av de regningene som har vokst meg over hodet, og som jeg ganske så upraktisk har latt som ikke eksisterte. Er alenemor med overgansstønad, spørs om det er noe forskudd å hente da :)

Ja, jeg er dum, jeg vet det.

Det positive er at jeg har fått orden på alle de andre regningene jeg har slitt med en stund.

Det dummeste man kan gjøre er å ikke møte opp i forliksrådet, da for du automatisk uteblibelsesdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trygdeetaten som utbetaler overgangsstønad. Uff - ja, jeg får få noe ordnings på det.

Så bra at det snart er jul, da, med hundreogørten julegaver på handlelisten...

Trygeetaten må forholde seg til faste satser.

Hvis du ikke gjør noe med dette, sender statens innkrevningssentral varsel om trekk i lønn, til arbeidsgiverne dine, og det er jo ikke noe særlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta kontakt med de du skylder og si som det er. Si at du sliter og har dårlig råd. Det er ofte i slike saker at de frafaller alle ekstra kostnader og du betaler bare det du opprinnelig var skyldig.

Det kan være verdt ett forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hu med altfor mye osv

Du kan ta kontakt med de du skylder og si som det er. Si at du sliter og har dårlig råd. Det er ofte i slike saker at de frafaller alle ekstra kostnader og du betaler bare det du opprinnelig var skyldig.

Det kan være verdt ett forsøk.

Det skal jeg gjøre. Håper de er i godt humør i dag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre. Håper de er i godt humør i dag... :)

Men tenk på hvor mye du kan betale pr. måned til dem, slik at du har laget en betalingsplan på forhånd. Den må holde vann, så du ikke går på en ny smell.

Lykke til da:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...